اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اقدام عجیب و بی‌سابقه داور مسلمان


یک داور مسلمان سنگالی پس از شنیدن صدای اذان بازی را متوقف کرد تا افطار کند.

ایسنا: یک داور مسلمان سنگالی پس از شنیدن صدای اذان بازی را متوقف کرد تا افطار کند.

 در لیگ فوتبال سنگال یک اتفاق عجیب و بی‌سابقه رخ داد. داور دیدار بین دو تیم از لیگ سنگال در نیمه اول بازی پس از شنیدن صدای اذان بازی را متوقف کرد تا افطار کند.

داور دیدار تیم‌های کاسا اسپورت و گیدیاوایی در دقیقه‌ 30 نیمه اول وقتی صدای اذان را شنید بازی را متوقف کرد تا افطار کند. او نتوانست 15 دقیقه دیگر صبر کند تا زمان استراحت بین دو نیمه فرا برسد و بعد از آن افطار کند.

این اقدام داور با صدای سوت حاضران در ورزشگاه همراه شد، اما خود داور بعد از پایان بازی این گونه از تصمیمش دفاع کرد: درست است که قانون اجازه نمی‌دهد که به خاطر افطار کردن بازی را متوقف کرد، اما یک داور می‌تواند به خاطر نیاز جسمش به آب بازی را متوقف کند و من این کار را کردم.

اقدام عجیب و بی‌سابقه داور مسلمان


ویدیو مرتبط :
اقدام بی سابقه اردوغان در ترکیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اقدام بی سابقه پاپ در برابر دختر مسلمان


رهبر کاتولیکهای جهان در اقدامی بی سابقه پای یک فرد مسلمان را بوسید.

خبرگزاری آریا: رهبر کاتولیکهای جهان در اقدامی بی سابقه پای یک فرد مسلمان را بوسید.

روز گذشته پاپ فرانسیس رهبر جدید کاتولیهای جهان در روز مذهبی پاشویان با چند نوجوان بزهکار در یکی از زندانهای ایتالیا دیدار کرد.این ملاقات پاپ در ادامه سیاست کلی است که او بر اساس اصول سادگی و خضوع در پیش گرفته است.

پاپ در این مراسم پای دوازده زندانی را در مراسمی آئینی شست و بوسید.این مراسم یادآور مراسم شام آخر حضرت عیسی مسیح(ع)و ملاقات او با حواریونش است.


دو نفر از این افراد که پاپ پای آنها را شست و بوسید دختران زندانی بودند و یکی از آنها مسلمان بود.برای نخستین بار پاپ پای دختر مسلمانی را بوسید و این کار در تاریخ کلیسای مسیحیت بی سابقه است.به گفته مقامات واتیکان، این دوازده نفر نمایندگان همه افرادی هستند که به خطا رفته اند و درنتیجه طبیعی است که دختران و مسلمانان هم در جمع این افراد بوده باشند زیرا این افراد نیز در چنین کارهایی درگیر می شوند.

این مراسم بجای آنکه در کلیسای بزرگ واتیکان برگزار شود، در کلیسایی کوچک در یکی از کانونهای بازپروری ایتالیا برگزار شد.انتخاب این مکان نشان می دهد پاپ در عزم خود برای هدایت کردن کلیسا به سمت افراد فقیر و نیازمند مصمم است.


پاپ در این مراسم به نوجوانان بزهکار گفت که هرگز امید خود را از دست ندهند.این پیام برای زندانیان این کانون بسیار تاثیرگذار بود. پاپ بدون آنکه مراسمی تشریفاتی برایش برگزار شود به این ندامتگاه آمد و بازگشت اما تاثیر حضور او همواره بر ذهن این جوانان و نوجوانان بزهکار باقی خواهد ماند.