اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اقدام عجیب در مشهد توسط عوامل ناشناس


عوامل ناشناس با مراجعه به دکه های مطبوعاتی در سطح کلانشهر مشهد اقدام به خرید و جمع آوری تمامی نسخه های روزنامه خراسان کردند.

خبرگزاری ایرنا: خراسان در ستون «حرف مردم» شماره چهارشنبه (10 دی) به نقل از تماس یکی از خوانندگان خود که خواستار توضیح پیرامون این موضوع شده بود، جمع آوری یکجای نسخه های این روزنامه در دوشنبه گذشته را تایید کرد.

تاکنون مسوولان این روزنامه واکنشی روشن نسبت به این رخداد نامعمول نشان نداده اند.

در پی همزمانی این اقدام با درج خبر مصاحبه دادستان مشهد با روزنامه خراسان در شماره روز دوشنبه مبنی بر اعلام پلمپ شدن دفاتر خرید و فروش سهام سه شرکت سرمایه گذاری خصوصی، برخی مدعی هستند که عوامل وابسته به همان شرکتها دست به این اقدام زده اند.

عوامل شرکت های سرمایه گذاری مورد اشاره دادستان مشهد با مراجعه به دکه های مطبوعاتی خواستار خرید همه نسخه های روزنامه خراسان شده و حتی در برخی موارد در پی امتناع دکه داران از فروش یکجای نسخه ها، با آنان وارد درگیری فیزیکی شده اند.

گفته می شود مسوولان روزنامه خراسان در پی آگاهی از این موضوع، در تماس با مراجع مختلف خواستار برخورد با این اقدام نامعمول شده اند اما پیگیریهای آنان نتیجه ای نداشته است.

بر اساس مطلب منتشره در شماره روز دوشنبه هشتم دی ماه روزنامه خراسان دادستان عمومی و انقلاب مشهد در گفت و گوی اختصاصی با این جریده از صدور و اجرای حکم برخورد قاطع دستگاه قضایی با دلالان خرید و فروش سهام شرکتهای بزرگ سرمایه گذاری پدیده، تبرک و پردیسبان و پلمپ دفاتر مربوطه خبر داده بود.

قاضی 'غلامعلی صادقی در این مصاحبه اختصاصی با اشاره به هشدارهای قبلی در مورد تبلیغات اغواکننده شرکتها گفته بود: مدیرعامل، رییس و اعضای هیات مدیره این شرکتها باید پاسخگو بوده و فاصله غیرواقعی بین ارزش واقعی سهام با ارزش بادکنکی آن را که به خاطر دلال بازیها به وجود آمده برطرف کنند.

همچنین پیرو این اقدام جمعی از خریداران سهام همین شرکتها در مشهد همان روز به منظور کسب آگاهی از جزییات موضوع دست به تجمع زدند.

معاون امنیتی، سیاسی دادستان کل کشور با استناد به درخواست دادستان عمومی و انقلاب مشهد مقدس از دادستان کل کشور در رابطه با تخلفات مالی شرکتهای پدیده شاندیز، تبرک و پردیسبان از منع صدا و سیما، رسانه های نوشتاری، دیداری و گفتاری، شهرداریها، فرودگاهها، راه آهن و فعالان فضای مجازی در سطح کشور در خصوص انتشار هر گونه آگهی تبلیغاتی و تجاری در مورد این شرکتها خبر داد.

هم اینک پرونده قضایی این شرکتهای سرمایه گذاری در شعبه 904 بازپرسی دادسرای انقلاب اسلامی مشهد در حال بررسی است.


ویدیو مرتبط :
دستگیرى عوامل داعش قبل از انجام اقدام تروریستی در تاجیک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اقدام عجیب شبکه اول در پخش تله‌فیلم



تله‌فیلم "سپیده" به کارگردانی روح‌الله حجازی با حذف سکانس کلیدی و بطور ناقص روی آنتن شبکه اول رفت که گویا این اتفاق بی‌ارتباط با تذکر اخیر معاونت سیما به مدیران تلویزیون نبوده‌است.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از آنکه هم‌زمانی پخش سه مجموعه "تاثریا"(شبکه اول)، "شیدایی"(شبکه سوم) و "پنجره"(شبکه تهران) به‌دلیل مضمون تلخ و اندوهناک با اعتراض رسانه‌‌ها و سرانجام جرح و تعدیل قسمت‌های پایانی و تذکر جدی معاونت سیما به مدیران هر سه شبکه مواجه شد، گویا آن افراط به تفریطی انجامیده‌ که سایر تولیدات سیما هم از آن مصون نمانده‌اند.

عصر روز سه‌شنبه هم‌زمان با شهادت امام رضا(ع) شبکه اول سیما تله‌ فیلمی روی آنتن فرستاد که کیفیت بصری و گیرایی داستان آن مخاطبان بسیاری را پای تلویزیون نشاند. تله‌فیلم "سپیده" که تازه‌ترین ساخته روح‌الله حجازی محسوب می‌شود اما برای آن‌ها که با داستان آن همراه شده بودند پایانی دوپاره و ناگهانی داشت.

این دوپارگی اما نه فقط مخاطبان که عوامل ساخت این تله‌فیلم خوش ساخت را هم شوکه کرد. چراکه مسئولان پخش شبکه اول در اقدامی عجیب و غیرحرفه‌ای به بهانه کاهش تلخی پایان‌بندی فیلم اقدام به حذف کلیدی‌ترین سکانس، آن هم بدون هماهنگی با تهیه‌کننده و کارگردان کردند.

تله‌فیلم

پریوش نظریه در سکانس حذف شده تله‌فیلم "سپیده"

جالب اینکه این اتفاق در حالی رخ داد که بنابر شنیده‌ها نسخه ‌ابتدایی "سپیده" که برای پخش در اختیار تلویزیون قرار گرفته بود پس از بازبینی ابتدایی با 17 مورد اصلاحیه مواجه شد که آن موارد هم بیشتر ناظر بر صحنه‌های گریه و نابه کاراکتر علیرضا (با بازی آرش مجیدی) برای بیماری همسر و احتمال از دست دادن فرزند بوده‌است؛ بازهم به بهانه کاهش تلخی این فیلم!

با وجود اعمال این اصلاحات اما تله فیلم در مرحله پخش با حذف اما صحنه کلیدی تولد نوزاد و مرگ مادر در اطاق عمل مواجه شده‌است.

روح‌الله حجازی چندی پیش در جشنواره جام‌جم (جشنواره مدیران تلویزیون برای تقدیر از برنامه‌سازان برتر) برای تهیه‌ تله فیلم "کمی دورتر" توانست جایزه اول بهترین تله‌فیلم و جایزه ویژه بخش امید را از آن خود کند. تله فیلم "سپیده" هم از نظر کیفیت ساختار و محتوا موید توانمندی این کارگردان و صحت این جوایز بود.

تله‌فیلم "سپیده" با بازی پریوش نظریه و آرش حجازی تازه‌ترین ساخته روح‌الله حجازی در مقام تهیه‌کننده و کارگردان ‌است. این تله فیلم امروز (چهارشنبه) ساعت 12:30 از شبکه قرآن بازپخش خواهد شد و امید فراوان می‌رود که مسئولان تلویزیون این اقدام عجیب را با پخش نسخه کامل، تاحدودی جبران کنند.

روح‌الله حجازی برای حضور در جشنواره سی‌ام فیلم فجر هم فیلم سینمایی "زندگی خصوصی آقا و خانم میم" با بازی مهتاب کرامتی، حمید فرخ‌نژاد و ابراهیم حاتمی‌کیا را به دبیرخانه ارائه کرده‌ که این فیلم هم به دلایل نامعلومی، همچنان میان حضور یا عدم حضور در جشنواره سرگردان است... / سایت خبری بولتن