اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اقدام جدید غرب علیه «حاج قاسم»


سازمان ملل متحد با انتشار گزارشی مدعی شد که حضور سردار سلیمانی در عراق ناقض قوانین این سازمان بوده و می تواند موجب اعمال تحریم های جدیدی علیه فرمانده سپاه قدس شود.

خبرگزاری مهر: پروژه زیرکانه غرب علیه فرمانده سپاه قدس ایران که با انتشار عکس های وی در عراق آغاز شده بود با انتشار گزارش سازمان ملل در این رابطه وارد مرحله جدیدی شد.

در همین رابطه رویترز می نویسد: ناظران سازمان ملل انتشار عکس های سردار "قاسم سلیمانی" در عراق، را سندی بر حضور فرمانده نیروی قدس در عراق می‌ دانند که در این صورت ناقض تحریم های بین‌ المللی است.

سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس، از سال ۲۰۰۷ میلادی در فهرست تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار گرفته که علاوه بر انسداد دارایی، منع سفر بین‌ المللی را نیز شامل می شود.

به جز شورای امنیت سازمان ملل، وزارت خزانه‌ داری ایالات متحده نیز سردار سلیمانی را به اتهام دست داشتن نیروهای قدس در تحولات سوریه، تحریم کرده است.

بدین ترتیب می توان پیش بینی کرد که دور جدید فشارهای غرب علیه ایران بواسطه اقدام جمهوری اسلامی در دفاع از مردم عراق و سوریه خواهد بود.


ویدیو مرتبط :
راز اقدام غرب واسرائیل علیه سوریه چیست؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اقدام شیطنت‌ آمیز توییتر علیه «حاج قاسم»


توئیتر حساب کاربری افرادی را که اقدام به توئیت یا بازتوئیت مصاحبه سردار سلیمانی کرده بودند به حالت تعلیق درآورد.

خبرآنلاین: توئیتر حساب کاربری افرادی را که اقدام به توئیت یا بازتوئیت مصاحبه سردار سلیمانی کرده بودند به حالت تعلیق درآود.

عده ای از کاربرانی که حساب کاربری آنها به خاطر توئیت یا بازتوئیت مصاحبه سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس، به حالت تعلیق درآمده در حال اعتراض به این شبکه اجتماعی هستند.

روز گذشته مصاحبه‌ای از سردار سلیمانی در رسانه‌های ایرانی به نقل از الوقت منتشر شد که در آن فرمانده سپاه قدس ایران گفته بود: برای پیدا کردن شهادت دشت‌ها و کوه‌ها را پیموده‌ام.

شبکه اجتماعی توئیتر حالا یا به اشتباه یا از سر خصومت با سردار سلیمانی یا شیطنت حساب کاربری عمده کسانی که این خبر را توئیت یا باز توئیت کرده بودند به حالت تعلیق در آورده و سپس از آنها خواست که دیگر بار مطالبی از این دست، به ادعای او «اسپم» در این شبکه منتشر نکنند.

چنین اقدامی از سوی توئیتر در حالی است که هزاران نفر از تروریست‌های داعش و القاعده در این شبکه اجتماعی حساب کاربری دارند و از ابتدای فعالیت داعش تاکنون برای این شبکه تروریستی تبلیغات می‌کنند.

یکی از کاربران شبکه اجتماعی توئیتر نوشته است این اقدام توئیتر در ارتباط با مذاکره اخیر مقامات اسرائیلی با برخی از سایت‌های جستجوگر و شبکه‌های اجتماعی از جمله گوگل، یوتیوب و تویئتر برای مسدود کردن محتویات مرتبط با سردار سلیمانی است.

نکته حائز اهمیت اینکه جمع زیادی از معترضان به این اقدام توئیتر را روزنامه‌نگاران غیر ایرانی تشکیل می‌دهند که به شدت خواستار ارائه توضیح از سوی تویئتر برای این اقدام هستند.