اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اقدام جدید رژیم صهیونیستی علیه ایران


اسرائیل ماهواره جدیدی را برای جاسوسی از ایران به فضا پرتاب کرد.

عصر ایران: اسرائیل ماهواره جدیدی را برای جاسوسی از ایران به فضا پرتاب کرد.

 رویترز گزارش داد؛ قبل از این اسرائیل چهار سال پیش نیز ماهواره جاسوسی دیگری را به فضا پرتاب کرده بود.

رویترز می نویسد: مقامات اسرائیلی گفته اند هدف ماهواره های جاسوسی اسرائیل تقویت قدرت این رژیم برای جمع آوری اطلاعات جاسوسی و امنیتی علیه فعالیت های هسته ای ایران است.

در بیانیه وزارت دفاع اسرائیل آمده است: ماهواره صنعتی اوفیک 10 (در زبان عبری به منی افق) از پایگاه نیروی هوایی اسرائیل پرتاب شد.

این دهمین ماهواره اسرائیلی از نوع اوفیک است که به فضا پرتاب می شود.

رسانه های اسرائیلی هم در این باره نوشته اند: عملیات پرتاب در پایگاه نیروی هوایی "بلماحیم" واقع در نزدیکی ساحل دریای مدیترانه و جنوب تل آویو انجام شد.

ماهواره چند دقیقه پس از پرتاب نشان داد که با موفقیت عمل می کند.

اسرائیل در ادعایی واهی ایران را به فعالیت های هسته ای با هدف تولید بمب اتمی متهم می کند اما تهران به شدت این موضوع را تکذیب و هدف از فعالیت های هسته ای اش را تولید انرژی و دیگر کاربردهای غیرنظامی می داند.

در بیانیه وزارت دفاع اسرائیل اضافه شده است: این ماهواره جاسوسی جدید ثمره تلاش های وزارت دفاع و صنایع هوایی و دو شرکت توسعه تجهیزات نظامی "رفائل" و "ایل اوب " است. اوفیک 10 به جمع خانواده ماهواره های صنعتی اسرائیل در فضا اضافه شد.

این بیانیه ادامه داد: اوفیک ویژه جمع آوری اطلاعات جاسوسی است و در همه وضعیت های آب و هوایی شب و روز فعالیت می کند. این موضوع به دلیل مجهز بودن ماهواره به رادار پیشرفته و ویژه برای این هدف است.


ویدیو مرتبط :
جنایت رژیم صهیونیستی علیه کودکان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی: جهان قصد لغو تحریم‌ها علیه ایران را ندارد



لغو تحریم‌ها علیه ایران

وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی: جهان قصد لغو تحریم‌ها علیه ایران را ندارد

وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی مدعی شد که جامعه بین‌المللی قصد ندارد تحریم‌های علیه ایران را لغو کند و از آنها برای رسیدن به توافقی درباره موضوع هسته‌یی ایران استفاده خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، تزیپی لیونی، وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی و نماینده این رژیم در مذاکرات با فلسطین روز جمعه در گفت‌وگو با رادیو اسرائیل گفت که رژیم صهیونیستی درباره آن‌چه اظهارات دروغین دولت جدید ایران می خواند، به جامعه بین‌المللی هشدار داده است و با تکرار اتهامات غرب مبنی بر نظامی بودن برنامه هسته‌یی ایران مدعی شد که تهدید ایران هسته‌یی همچنان نه تنها مشکلی برای رژیم صهیونیستی، بلکه برای کل جهان است.

لیونی مدعی شد که از سرگیری مذاکرات مستقیم با فلسطین موجب شده است که کشورهای دیگر از جمله کشورهای عربی در زمینه مساله ایران به همکاری با رژیم صهیونیستی بپردازند.

در این بین سیلوان شالوم، وزیر انرژی و آب رژیم صهیونیستی هشدار داد که ایران با هدف لغو تحریم‌ها به دنبال تعامل در مذاکرات هسته‌یی با قدرت‌های جهانی است.

شالوم در بیانیه‌ای مدعی شد: ایران تنها به این دلیل به دنبال گفت‌وگو برای برنامه هسته‌یی‌اش است که اقتصادش در وضعیت بدی قرار دارد و تهران قصد دارد فشارهای اقتصادی را کاهش دهد و تحریم‌ها را لغو کند.

وزیر انرژی و آب رژیم صهیونیستی با تکرار اتهامات غرب مبنی بر نظامی بودن برنامه هسته‌یی ایران گفت: هدف ایران برای دستیابی به تسلیحات هسته‌یی تغییری نکرده است./ایسنا