اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اقدام ایران درباره مرگ مشکوک «پرویز خاکی»


هیأتی مرکب از پلیس آگاهی و پزشکی قانونی به سرپرستی مدیر کل امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه برای بررسی علت مرگ مشکوک شهروند ایرانی در فلیپین عازم مانیل شدند.

خبرگزاری مهر: بدنبال مرگ مشکوک پرویز خاکی تبعه ایرانی در باشگاه پلیس مانیل، هیأتی مرکب از پلیس آگاهی و پزشکی قانونی به سرپرستی مدیر کل امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه به مانیل سفر کردند.

هیأت ایرانی در این سفر ضمن دیدار با معاون وزیر امور خارجه آن کشور و سایر مقامات مسئول پرونده بازداشت مرحوم پرویز خاکی از محل بازداشتگاه و بیمارستان بازدید بعمل آورد و با مسئولین ذی ربط در این پرونده گفتگو کردند.

بنا به اطلاع این مسئولان، گزارش پزشکی قانونی و همچنین نتیجه سایر بررسی های تخصصی بزودی اعلام خواهد شد و مقدمات انتقال جسد متوفی به کشور انجام شده است.

گفتنی است، پرویز خاکی درخرداد ماه 1391 و بنابه درخواست دولت آمریکا به بهانه واهی نقض تحریم ها در فرودگاه مانیل دستگیر و از آن زمان در بازداشتگاه پلیس مانیل بسر می برد که در اواخر مرداد ماه گذشته از سوی دولت فیلیپین اعلام شد به دلیل حمله قلبی در بیمارستان در گذشته است.


ویدیو مرتبط :
مرگ مشکوک یک دانشجوی ایرانی در نروژ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعتراض شدید ایران به مرگ «پرویز خاکی»


ستاد حقوق بشر بدنبال مرگ مشکوک« پرویز خاکی» تبعه ایرانی در یکی از بازداشتگاه های پلیس فیلیپین بیانیه ای صادر و اعلام کرد دولت فیلیپین در قبال مرگ مشکوک این شهروند ایرانی مسوول است.

خبرگزاری ایرنا: ستاد حقوق بشر بدنبال مرگ مشکوک« پرویز خاکی» تبعه ایرانی در یکی از بازداشتگاه های پلیس فیلیپین بیانیه ای صادر و اعلام کرد دولت فیلیپین در قبال مرگ مشکوک این شهروند ایرانی مسوول است.

این بیانیه مرگ مشکوک این شهروند ایرانی را باعث تاسف و نگرانی عمیق دانسته و از دولت فیلیپین خواسته خود را در قبال این شرایط مسوول دانسته و به تعهدات قانونی و بین المللی خود در این زمینه عمل نماید.

پرویز خاکی در سال 1391 و بنا به درخواست ایالات متحده آمریکا به بهانه ای واهی در فرودگاه مانیل بازداشت و از آن زمان در بازداشتگاه پلیس مانیل به سر می برد تا آن که دولت فیلیپین اخیرا مرگ ناگهانی وی را به علت حمله قلبی اعلام کرد.

ستاد حقوق بشر در بخشی از این بیانیه آورده است: «مرگ مشکوک آقای پرویز خاکی - شهروند ایرانی - در فیلیپین باعث تأسف و نگرانی عمیق است.

از ابتدای بازداشت ایشان، ستاد حقوق بشر ضمن پیگیری مسأله، همواره از دخالت­های نابجای آمریکا در پرونده سازی و طرح اتهامات بخصوص غیرموجه و تلاش برای منصرف کردن وکلای مدافع نامبرده با توسل به تهدید، نگرانی داشته است.

ستاد حقوق بشر در این بیانیه براین اعتقاد است که اتهامات وارد شده توسط مقامات آمریکایی علیه این شهروند ایرانی مورد تردید جدّی بوده و لذا موجه نیست و با جوسازی های وسیع رسانه­ای و دخالت های آشکار مقامات سیاسی آمریکا در این پرونده، فضای بی طرفانه ضروری برای رسیدگی عادلانه مخدوش شده است.

'مرحوم خاکی از داشتن وکیل مدافع مورد نظر و سایر امکانات دادرسی عادلانه محروم بوده است؛ دولت فیلیپین باید در قبال این شرایط خود را مسئول دانسته و به تعهدات قانونی و بین المللی خود عمل نماید.»