اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اقدام اعتراضی کمال تبریزی


کمال تبریزی تصویربرداری فاز سوم از سریال «سرزمین کهن» را متوقف کرد؛ به گفته وی این تصمیم در «اعتراض به سکوت مدیران تلویزیون در برابر اهانت یک برنامه به اصطلاح سینمایی به کارگردان این سریال» گرفته شده است.

خبرگزاری ایسنا: کمال تبریزی تصویربرداری فاز سوم از سریال «سرزمین کهن» را متوقف کرد؛ به گفته وی این تصمیم در «اعتراض به سکوت مدیران تلویزیون در برابر اهانت یک برنامه به اصطلاح سینمایی به کارگردان این سریال» گرفته شده است.

این کارگردان سینما و تلویزیون در حالی به توقف ساخت «سرزمین کهن» تصمیم گرفته است که از شروع تصویربرداری فاز سوم این سریال تاریخی، فقط سه ماه می‌گذرد.

تبریزی در اعتراض به «هفت» سریال‌اش را متوقف کرد

تبریزی در گفت‌وگو با ما در توضیح این تصمیم، گفت: ساخت سریال «سرزمین کهن» با توجه به اجرای پرزحمت و سنگین آن، به حمایت و پشتیبانی معنوی و روحیه‌بخش از سوی مدیران تلویزیون نیاز دارد؛ این در حالی است که یک برنامه سخیف تلویزیونی به خود اجازه توهین به من را داده است و مسوولان محترم سازمان صداوسیما هم بی‌هیچ عکس‌العملی در این خصوص سکوت کامل اختیار کرده‌اند!

او ادامه داد: بنابراین گروه سازنده پس از حوصله و تأمل چند روزه و ادامه رفتار مدیران تلویزیون، تصمیم به تعطیلی پروژه «سرزمین کهن» گرفت تا در اسرع وقت معلوم شود که بین سریالی با موضوع انقلاب اسلامی و برنامه‌ای موهن! کدامیک از نظر سازمان باید بماند و کدام‌یک برود!

بنا بر این گزارش، فراستی این هفته در «هفت»فیلم جدید کمال تبریزی یعنی «دونده زمین» را به مثابه دیاثت! دانسته بود و همین جنجال‌های زیادی را برانگیخت.

به گزارش ایسنا، آخرین خبرها از پخش فصل یک مجموعه «سرزمین کهن» از فصل پاییز به صورت هفتگی حکایت داشت و اینکه با پایان تصویربرداری فصل سه و تکمیل فصل دو، فصل‌های بعدی هم پی‌ در‌ پی پخش خواهند شد.

فصل سوم سریال «سرزمین کهن» پیش از نوروز کلید خورده بود و از 17 فروردین‌ ماه پی گرفته شد. در فصل سوم، آرش مجیدی به جای شهاب حسینی در نقش بزرگسالی رهی ظاهر می‌شود و سعید راد به جای فرهاد قائمیان نقش بزرگسالی او را ایفا می‌کند.

ساخته‌ی کمال تبریزی است به وقایع اجتماعی سیاسی در فاصله زمانی بین دهه‌ی ۲۰ تا ۵۰ می‌پردازد. سریال «سرزمین کهن» سال 92 روی آنتن رفت اما پس از پخش چند قسمت آن از شبکه سه، با اعتراض بختیاری‌ها از آنتن خداحافظی کرد. آنها برخی از دیالوگ‌ها و شخصیت‌پردازی‌های این اثر را توهین به قوم بختیاری می‌دانستند. این سریال در ابتدای پخش با اصلاحاتی مواجه و بعد پخش آن متوقف شد.

کمال تبریزی در اواخر سال گذشته با اعلام خبر کلید خوردن فاز سوم این مجموعه، اعلام کرده بود که بازیگران جدیدی به این مجموعه که شخصیت‌های متعددی دارد، اضافه می‌شوند. با این حال از میان بازیگران اصلی این مجموعه شهاب حسینی در فاز سوم حضور ندارد و آرش مجیدی جایگزین وی شده است؛ البته گفته شده که شهاب حسینی برای صحنه‌های باقیمانده از فاز دو همچنان مقابل دوربین تبریزی خواهد رفت.

از جمله بازیگران این مجموعه پرشخصیت می‌توان به نیکی کریمی، محمدرضا فروتن، حسن پورشیرازی، فرشته صدر عرفایی، جعفر دهقان، امیر آقایی، شبنم قلی خانی، الهام حمیدی، ثریا قاسمی، علی شادمان، پژمان بازغی، هنگامه قاضیانی، میتراحجار، پرویز پورحسینی، حسین محجوب، بیتا فرهی، هومن سیدی، مهرداد ضیایی، لیلا زارع، آشا محرابی، محسن تنابنده، جواد عزتی، رسول نقوی، شیوا بلوچی، متین حیدرنیا، امین رحیمی، درشن سینک، بهرام کمیجانی، فریبرز گرم رودی و... اشاره کرد.


ویدیو مرتبط :
بازتاب اقدام اعتراضی ایران در نمایشگاه فرانکفورت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نیکی کریمی جلوی دوربین کمال تبریزی رفت



 

نیکی کریمی جلوی دوربین کمال تبریزی رفت

 

 کمال تبریزی فیلم سینمایی خیابانهای آرام را با حضور حسن معجونی، محمد رضا فروتن و لعیا زنگنه رضا داود نژاد، آفاق میر قاسمی ، پارمیدا شوقی، طلا پر بها، زهرا طاهری منش، سوگل غلا طیان و...کارگردانی می کند.

نیکی کریمی در فیلم سینمایی «خیابان های آرام » تازه ترین ساخته سینمایی کمال تبریزی جلوی دوربین رفت.

به نقل از مشاور رسانه ای پروژه ، فیلمبرداری فلیم سینمایی «خیابان های آرام» با پیوستن نیکی کریمی در کشور ارمنستان ادامه دارد.او در این فیلم نقش خبرنگاری را بر عهده دارد که در یك روز كاری خود با حوادثی در سطح شهر روبه رو می شود. حسن معجونی، محمد رضا فروتن و لعیا زنگه دیگر بازیگران اصلی این فیلم هستند. حبیب رضایی مسئولیت انتخاب بازیگران و بازیگردانی را برعهده دارد و رضا داود نژاد، آفاق میر قاسمی ، پارمیدا شوقی، طلا پر بها، زهرا طاهری منش، سوگل غلا طیان، اصغر ضرابی ، هستی محمائی ،پیام امیر عبد الهیان، بتول ابراهیمیان ،بهنام نوباوه وطن ،حسن کریمخان زند و محسن رمضانی دیگر بازیگران «خیابان های آرام» هستند.این فیلم بر اساس فیلمنامه ای از كامبوزیا پرتویی جلوی دوربین علی محمد قاسمی رفته، و فیلمبرداری آن به شكل كامل در كشور ارمنستان انجام می شود. مجری طرح این فیلم محمد صادق آذین است و مدیریت تولید آن را آناهید آباد بر عهده دارد.

عواملی كه در تهیه و تولید پروژه سینمایی «خیابان های آرام» همكاری دارند عبارتند از:

مدیر فیلمبرداری: علی محمد قاسمی، فیلمبردار دوم: علی تبریزی، مدیر صدا برداری: مهران ملكوتی، طراح صحنه و لباس: مشكین مهرگان، دستیار اول كارگردان و برنامه ریز: سید جمال سید حاتمی، تدوین: بهرام دهقانی، طراح گریم: مجید اسكندری،جلوه های ویژه: عباس شوقی ، جلوه های ویژه بصری : هدیش بیگدلی شاملو ،مدیر تداركات: محمد یمینی، منشی صحنه: راحله پروین نیا ، عكاس: زهرا تبریزی، دستیاران كارگردان: مهدی توكلی و عادل معصومیان، مشاور رسانه ای : وحید سعیدی، دستیاران اول فیلمبردار: سید مهدی حسینی و محمد رسولی، گروه فیلمبرداری: محمد رحیمی، مهدی صادقی و مختار پور عادل، دستیار صدابردار: اشكان فتاحی، گروه گریم: محمد كلاهدوز و مرضیه صفا،دستیار اول صحنه و لباس: رضا دین محمدی، مدیر صحنه: مسعود صدری، دستیار دكور:محمد امین سماک ، دستیار لباس: صوفیا شكری، هماهنگی تولید: سید محمد حامد رضوی ، جانشین تولید: آندرانیك خچومیان،دستیاران تدارکات :مهرداد زحمتکش ، محمد حیدر قلی دستیاران تدوین: رضا شیروانی و سیاوش ترازند، سینه موبیل :محمد حسین پیروی ، محصول موسسه فرهنگی / هنری سیمای مهر... / خبرگزارى ایلنا