اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اقدامی عجیب روسیه برای محاصره کریمه



اخبار,اخبار بین الملل,اقدام روسیه برای محاصره کریمه


اخبار بین الملل - اقدامی عجیب روسیه برای محاصره کریمه

کریمه شبه جزیره ای استراتژیک در دریای سیاه است که 60 سال قبل رهبر اتحاد جماهیر شوروی آن را به اوکراین هدیه داد. این منطقه اکنون به کانون تنشهای میان غرب و روسیه تبدیل شده است. تنشها در این شبه جزیره پس از آنکه اعلام شد قرار است در انتهای ماه جاری میلادی همه پرسی جدایی آن از اوکراین برگزار شود به اوج خود رسید.

نیروی دریایی روسیه در اقدامی عجیب برای جلوگیری از دسترسی ناوهای اوکراین به دریای سیاه اقدام به غرق کردن سه کشتی در این منطقه کرد.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، این کار برای جلوگیری از ورود نیروهای اوکراینی به شبه جزیره کریمه انجام شده است.

یکی از کشتی های غرق شده ناو "اوچاکف" مربوط به دوره اتحاد جماهیر شوروی بود و قرار بود به یک کشور دیگر فروخته شود، اما پس از ورود به دریای سیاه، در این منطقه غرق شد.

به همراه این ناو دو کشتی دیگر نیز غرق شده اند. محل غرق این کشتی ها در تنگه بوده که ناوهای اوکراینی با عبور از آن می توانستند وارد دریای سیاه شوند. با این کار روسیه به نوعی کریمه را به محاصره خود در آورده است.

این وضعیت در حالی است که در هفته گذشته فرمانده نیروی دریایی اوکراین به روس گرایان پیوست و بدین ترتیب از سمت خود کنار گذاشته شد.

در همین رابطه یکی از فرماندهان نیروی دریایی اوکراین گفت : درست است که با غرق شدن این سه کشتی ما امکان دسترسی به کریمه را نداریم اما تجهیزات خود را در اودسا مستقر می کنیم تا نیروهای روسی نتوانند این منطقه را اشغال کنند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، نیروی دریایی اوکراین پایگاهی در بندر سواستوپل در کریمه، محل استقرار پایگاه دریایی روسیه، داشت اما این پایگاه چندی پیش توسط نیورهای حامی روسیه اشغال شده است.

کریمه شبه جزیره ای استراتژیک در دریای سیاه است که 60 سال قبل رهبر اتحاد جماهیر شوروی آن را به اوکراین هدیه داد. این منطقه اکنون به کانون تنشهای میان غرب و روسیه تبدیل شده است. تنشها در این شبه جزیره پس از آنکه اعلام شد قرار است در انتهای ماه جاری میلادی همه پرسی جدایی آن از اوکراین برگزار شود به اوج خود رسید.

بدترین رویارویی غرب و مسکو از زمان جنگ سرد، کشورهای غربی را به تکاپو انداخته تا واکنشی را به اقدامات روسیه نشان دهند.

برای مثال اخیرا  جان کری، وزیر خارجه آمریکا، در گفتگویی تلفنی با همتای روس خود گفته است الحاق کریمه به خاک روسیه، می تواند درها را به روی دیپلماسی ببندد.
اخبار بین الملل -  مهر


ویدیو مرتبط :
آهنگ آی قیز (کریمه)- ترکی کریمه ای -شبه جزیره کریمه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

محاصره حلب با 100 تانک / روسیه: غم انگیز است اما نمی توان دست روی دست گذاشت/



آخرین گزارش ها از حمله ارتش سوریه به حلب

محاصره حلب با 100 تانک / روسیه: غم انگیز است اما نمی توان دست روی دست گذاشت/ نزدیک ترین دوست سوریه نیستیم، دوستان بشار اسد در اروپا هستند

روزنامه الوطن، طرفدار نظام سوریه، نبرد در حلب را "ام‌الحرب" نامیده است...روسیه تلاش می کند دولت بشار اسد را قانع کند تا برای حل مشکل پیشقدم شود، اما چگونه می توان انتظار داشت درحالیکه شورشیان ِ مسلح، شهرهای بزرگ را اشغال می کنند، دولت، دست روی دست بگذارد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

ارتش سوریه از زمین و هوا دست به بمباران مناطق مختلف شهر حلب زده است. به گفته مخالفان نخستین حمله نظامیان به محله صلا‌ح‌الدین دفع شده است. ترکیه، بریتانیا و فرانسه خواهان مداخله جامعه بین‌المللی در سوریه شدند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ ارتش سوریه با تانک، واحدهای زرهی و هلی‌کوپتر حمله به حلب را آغاز کرده است. نیروهای حامی رژیم اسد نقاط مختلف شهر را با تانک و هلی‌کوپترهای رزمی بمباران می‌کنند.

نبرد از بامداد دیروز با شلیک موشک و خمپاره به محله صلاح‌الدین در حلب شروع شد.

تصاویر مخابره شده نشان می‌دهند که برخی از تانک‌های ارتش سوریه منهدم شده‌اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه ارتش سوریه بیش از همه محلاتی را بمباران می‌کند که به گمان آنان مخالفان مسلح در آن مستقر هستند.

شهر حلب که با بیش از دو و نیم میلیون جمعیت بزرگترین شهر سوریه محسوب می‌شود و یونسکو به عنوان میراث بشری از این شهر نام می‌برد، حال در انتظار نبردی خانه به خانه است. شرایط زندگی برای غیرنظامیان در این شهر بسیار دشوار شده است.

جمعیت دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه در لندن اعلام کرد که "نبرد کنونی در حلب شدید‌ترین و خونین‌ترین زد وخورد از آغاز ناآرامی‌ها در سوریه" به شمار می‌آید.

روزنامه الوطن، طرفدار نظام سوریه، نبرد در حلب را "ام‌الحرب" نامیده است.

رژیم اسد از دو روز پیش دست به تمرکز نیروهای خود در محدوده حلب زده بود. ارتش اسد تعداد‌ قابل توجه‌ای تانک ‌و سلاح‌های سنگین در اطراف شهر مستقر کرده است.

خبرهای رسیده از حلب حاکی از آنست که هم اکنون حدود ۱۰۰ تانک محله‌های شهر را محاصره کرده‌اند

روسیه: غم انگیز است، اما نمی توان دست روی دست گذاشت

روسیه می گوید وضعیت حلب غم انگیز است، اما نمی توان انتظار داشت دولت سوریه درمقابل مخالفان مسلح، دست روی دست بگذارد.

سرگئی لاورف، وزیر خارجه روسیه در کنفرانس مشترک خبری با وزیر خارجه ژاپن در شهر ساحلی سوچی گفت که روسیه تلاش می کند دولت بشار اسد را قانع کند تا برای حل مشکل پیشقدم شود، اما چگونه می توان انتظار داشت درحالیکه شورشیان ِ مسلح، شهرهای بزرگ را اشغال می کنند، دولت، دست روی دست بگذارد.

روسیه: ما نزدیک ترین دوست سوریه نیستیم، دوستان بشار اسد در اروپا هستند

در همین حال، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت که روسیه توافقی با بشار اسد برای دادن پناهندگی به او منعقد نکرده و در پی چنین توافقی هم نیست.

به گزارش خبرگزاری رویترز، لاوروف که سوار بر هواپیمایی از استراحتگاه تابستانی سوچی به سمت مسکو می‌رفت، در پاسخ به سئوالی درباره اخباری که از آمادگی روسیه برای دادن پناهندگی به بشار اسد حکایت می‌کند گفت: بارها بار گفتیم که ما در اندیشه چنین چیزی هم نیستیم.»

او همچنین با اشاره به انتقادهای مطرح شده از سوی غرب به دلیل وتوی قطعنامه‌های شورای امنیت درباره سوریه اظهار داشت: «آنهایی که می‌خواهند ما یا چین را مسئول هر آنچه که در سوریه رخ می‌دهد معرفی کنند، فتنه انگیزی می‌کنند.»

لاوروف تاکید کرد: «ما نزدیک‌ترین دوستان نظام سوریه نیستیم و هیچ‌گاه چنین نبودیم. بهترین دوستانش در اروپا هستند.»/انتخاب