اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اقتصاد از ساپورت‌ پوشی زنان لطمه می‌بیند


امام جمعه مشهد با بیان اینکه فرهنگ ساپورت پوشی زنان و دختران بی‌حجاب موجب شده تا در اقتصاد مشکل پیدا کنیم، گفت: این وضعیت مایه تاسف است که در توسعه و اعتلای فرهنگ دینی، مسئولین کاری انجام ندهند.

ایسنا: آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه‌های نمازجمعه مشهد مقدس که در جمع زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) برگزار شد، اظهارکرد: بعد از شکست رژیم صهیونیستی در جنگ 22 روزه و 8 روزه غزه که با مقاومت فلسطینیان روبرو شد؛ اسرائیل به هم ریخت.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: نتانیاهو به عنوان مدیر و کارگزار سیاسی، با این بهانه قدم در عرصه سیاست اسرائیل گذاشت که مشکل غزه را حل و آن را از سر راه اسرائیل بردارد.
 
علم الهدی افزود: صهیونیست‌ها در غزه شروع به نسل کشی کردند تا بدین وسیله هیچ کس در غزه جان سالم به در نبرد.
 
امام جمعه مشهد ادامه داد: کشتار و فجایعی که در تاریخ تخریب فلسطین صورت پذیرفته، در طول این 30 روز مقاومت بی سابقه بوده است.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: عزیزان ایثارگر ایرانی که در سال 1366 در خط استکبارستیزی در مکه معظمه، توسط جلادهای مزدور صهیونیستی و وهابیت به شهادت رسیدند که در این میان 6 تن از این رزمندگان فلسطینی بودند.
 
وی افزود: در همان سال 1366 بود که اولین انتفاضه با سنگ پرتاب کردن آغاز شد و تاکنون، فلسطینیان 27 سال مقاومت کردند و در حال حاضر با موشک در مقابل اسرائیل ایستاده‌اند.
 
علم الهدی با بیان اینکه «جبهه مقاومت اسرائیل را به خاک سیاه نشانده»، خاطرنشان کرد: نمازگزاران عزیز، ایرانیان معلم مقاومت هستند چرا که با مقاومت، فلسطین سنگ انداز را به فلسطین موشک انداز تبدیل کردند و هم اکنون نباید اجازه داد که استکبار ستیزی از ما گرفته شود.
 
امام جمعه مشهد ضمن تبریک روز خبرنگار که مصادف با شهادت شهید بزرگوار محمود صارمی در کنار شهادت دیپلمات‌های ایرانی در سال 1377 در مزار شریف افغانستان به دست عوامل مزدور و جریان استکبار و وهابیت ملعون بود، خاطرنشان کرد: خبرنگار به عنوان یک عضو قائم به جریان ارتباطی در مساله سازندگی ساختارهای سیاسی و اجتماعی جامعه، نقش موثری دارد.
 
وی افزود: شهادت یک خبرنگار به عنوان عضوی خدمتگزار در عرصه ارتباطات جامعه توسط جریان مزدور استکباری و وهابیت، نشان از شخصیت ارزنده این عنصر است.
 
امام جمعه مشهد با خطاب قرار دادن مسئولین اجرایی کشور عنوان کرد: حاکمیت دینی عامل مقاومت‌ بخشی به مردم است و همان طور که مقام معظم رهبری سال جاری را به عنوان سال «اقتصاد، فرهنگ عزم ملی و مدیریت جهادی» نامید و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را به ما رهنمون شدند، فرهنگ را مقدم بر اقتصاد دانستند، چرا که معتقدند فرهنگ به حرکت‌های نظامی ما، مقاومت می‌دهد.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از سخنان یکی از مسئولین اجرایی مبنی بر اینکه «نباید برای ساپورت پوشی زنان غصه خورد»، عنوان کرد: جریان اقتصادی از ساپورت پوشی زنان لطمه می‌بیند چرا که ما در اقتصاد مقاومتی چالشی نداریم، بلکه در اقتصاد وابسته به غرب دچار چالش شده‌ایم.
 
وی با بیان اینکه فرهنگ ساپورت پوشی زنان و دختران بی‌حجاب موجب شده تا در اقتصاد مشکل پیدا کنیم، تاکید کرد: این وضعیت مایه تاسف است که در توسعه و اعتلای فرهنگ دینی، مسئولین کاری انجام ندهند.
 
علم الهدی افزود: بعد از سالیان سال وزیر علوم غیرتمندی پیدا شد که عنوان کرد تکریم زنان در دانشگاه منوط به جدا سازی و تفکیک کلاس دختران و پسران است، ولی متاسفانه یک عده مخالفت کردند.
 
امام جمعه مشهد خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی شهردار متدینی در تهران پیدا شده که معتقد است در محیط کار و شغل اداری مقام زن باید مورد تکریم قرار گیرد.
 
وی با بیان اینکه «باید افرادی که دارای سمت‌های اجرایی هستند با این گونه مسائل برخورد کنند»، اظهارکرد: شما مسئولین با ترویج بی‌حجابی چه کسی را می‌خواهید از خود راضی نگه دارید، چرا که نتیجه کار شما جز برخورد جامعه مسلمین با عده‌ای لاابالی چیز دیگری نخواهد بود.


ویدیو مرتبط :
اقتصاد ایران از کجا لطمه میخورد؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نظر جالب فرماندار درباره ساپورت پوشی زنان


فرماندار تهران در حاشیه جلسه بررسی وضعیت حجاب و عفاف در دستگاههای کشور که در استانداری برگزار شد دلایل بدحجابی را وضعیت اقتصادی مردم دانست.

خبرآنلاین: فرماندار تهران در حاشیه جلسه بررسی وضعیت حجاب و عفاف در دستگاههای کشور که در استانداری برگزار شد دلایل بدحجابی را وضعیت اقتصادی مردم دانست.

عیسی فرهادی فرماندار تهران گفت: وقتی قیمت یک ساپورت 6 هزار تومان و شلوار جین معمولی 100 هزار تومان است معلوم است که دختران  و زنان ما تمایل به پوشیدن ساپورت پیدا می کنند.

او با بیان اینکه مردم در این شرایط اقتصادی به دنبال کاهش هزینه های خود هستند گفت: باید وزارت صنعت و معدن که متولی تولید در کشور است پوشاکی را تهیه کند که متناسب با فرهنگ اسلامی و با هزینه کم باشد.

فرهادی ادامه داد: متاسفانه لباسهای زننده قیمت کمتری دارند و برای همین دختران و زنان ما آنها را خریداری می کنند درحالیکه اگر چادر و لباسهای اسلامی ارزان باشند این مشکلات پیش نمی آید.