اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افغانستان فینالیست فوتبال جنوب آسیا شد


تیم ملی فوتبال افغانستان، با پیروزی یک بر صفر دربرابر نپال (میزبان) به مرحله نهایی مسابقات جام جنوب آسیا راه یافت تا در آن مرحله با برنده مسابقه هند و مالدیو روبرو شود.

ورزش سه: تیم ملی فوتبال افغانستان، با پیروزی یک بر صفر دربرابر نپال (میزبان) به مرحله نهایی مسابقات جام جنوب آسیا راه یافت تا در آن مرحله با برنده مسابقه هند و مالدیو روبرو شود.

افغانستان که تنها گل این بازی را، در دقیقه یازده توسط سنجر احمدی به ثمر رسانده بود، تا دقیقه هشتاد و هشت این نتیجه را حفظ کرد. در دقیقه هشتاد و هشت، داور حرکت منصور فقیریار دروازه‌بان افغانستان برای مهار توپ را خطا گرفت و حکم به پنالتی به نفع نپال داد.

دروازه بان افغانستان پنالتی را گرفت، اما داور ضربه را قبول نکرد و یک فرصت دیگر برای زدن پنالتی به نپالی ها داد، که این ضربه هم توسط دروازه بان افغانستان گرفته شد.

در پایان نود دقیقه، داور سوم بازی، هفت دقیقه وقت تلف شده محاسبه کرد و کار افغانستان برای حفظ نتیجه مشکل شد.

بازیکنان تیم ملی افغانستان این هفت دقیقه را هم با مقاومت دربرابر حملات حریف نپالی و یکی - دو فرصت حمله به دروازه نپال پشت سر گذاشتند و سرانجام بازی نیمه نهایی جام جنوب آسیا (SAFF) را با نتیجه یک بر صفر به نفع خود به پایان رساندند.

با این نتیجه، افغانستان به مرحله نهایی راه یافت تا برای به دست آوردن عنوان قهرمانی جام جنوب آسیا، با برنده دیدار هند و مالدیو مسابقه دهد.

افغانستان در مرحله گروهی این بازیها تیم‌های بوتان و سریلانکا را شکست داد و با مالدیو مساوی کرد و جایگاه دوم گروه B را بدست آورد.

بازیکنان نپال پس از گل افغانستان حملات خود را بر دروازه افغانستان تشدید کردند و چندین موقعیت گل‌زنی ایجاد کردند اما منصور فقیریار دروازه بان افغانستان به آنها فرصت نداد این موقعیت‌ها را به گل تبدیل کنند.

در دقیقه 52 بازی، فرزاد غلام عطایی، مدافع تیم افغانستان در اثر یک ضربه شدید به سرش مصدوم شد.

او ظاهرا در داخل میدان از هوش رفت و تیم پزشکی او را به بیمارستان منتقل کرد.

یکی از منابع فدراسیون فوتبال افغانستان گفت که عطایی در بیمارستان به هوش آمده اما هنوز وضعیتش کاملا بهبود نیافته است.

تیم ملی فوتبال افغانستان با کسب مقام نائب قهرمانی در دوره گذشته این مسابقات در سال 2011 بعنوان تیم اول گروه دوم شناخته شد.

تیم ملی افغانستان در هفتمین دوره این رقابتها در سال 2011 که در شهر دهلی نو هندوستان برگزار شد با شکست تیم های بوتان، سریلانکا و تساوی مقابل هندوستان راهی مرحله نیمه نهایی شد.

در مرحله نیمه نهایی به مصاف نپال رفت و توانست این تیم را در وقت های اضافی بازی شکست دهد و راهی دیدار پایانی شود.

تیم فوتبال افغانستان در بازی نهایی مقابل تیم فوتبال هند قرار گرفت. در این بازی با اخراج دروازه بان افغانستان بازی را 4 بر صفر به تیم ملی هندوستان که میزبان این مسابقات بود واگذار و نائب قهرمان بازیهای جنوب آسیا شد.


ویدیو مرتبط :
افغانستان - هند؛قهرمانی جنوب آسیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افغانستان قهرمان فوتبال جنوب آسیا شد


تیم فوتبال افغانستان جام قهرمانی جنوب آسیا را به خانه برد.

ایسنا: تیم فوتبال افغانستان جام قهرمانی جنوب آسیا را به خانه برد.

 این بازی در استادیوم دارشات در کاتماندو، پایتخت نپال برگزار و با برد دو بر صفر افغانستان برابر هند همراه شد. هزاران نفر از هند و حدود ۴۰۰ نفر از جمله شماری از مقام‌های دولتی افغان برای دیدن این بازی به نپال رفته بودند.

این نخستین بار بود که افغانستان برنده یک جام قهرمانی شد. گل اول افغانستان را مصطفی آزاد زوی در دقیقه هشتم به ثمر رساند و نیمه اول بازی با همین نتیجه به پایان رسید. در نیمه دوم، هند با تغییر بازی وضعیت را به نفع خود تغییر داد و بارها حملات خطرناکی را روی دروازه افغانستان سازمان داد اما منصور فقیر یار دروازه‌بان افغانستان که از او به نام بهترین دروازه‌بان این مرحله از مسابقات جنوب آسیا نام برده می‌شود، توانست حملات مهاجمان هند را مهار کند. در نیمه دوم، سنجر احمدی در دقیقه ۶۱ بازی بار دیگر دروازه هند را باز و پیروزی افغانستان در این بازی را تا حدودی قطعی کرد.

افغانستان در مرحله گروهی این بازی‌ها بوتان و سریلانکا و مالدیو همگروه بود و با دو پیروزی و یک تساوی به‌عنوان تیم دوم گروه دوم به مرحله نیمه نهایی این مسابقات صعود کرد.

تیم ملی افغانستان در مرحله نیمه نهایی قهرمانی جنوب غرب آسیا، یک بر صفر نپال میزبان این دوره از رقابت‌ها را یک بر صفر شکست داد و به فینال راه پیدا کرد.

سال ۲۰۱۱ نیز افغانستان به مرحله نهایی این بازیها راه یافته بود. در بازی فینال ۲۰۱۱ نیز هند حریف افغانستان بود و آن بازی را چهار بر صفر برد.

در حال حاضر افغانستان در رده بندی فیفا ۱۳۹ جهانی و ۲۱ آسیا را دارد و هند در این رده بندی در مقام ۱۴۵ جهان و ۲۴ آسیا است.