اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افشا حذفیات سریال به یاد ماندنی "در پناه تو"


علیرضا طالب زاده در گفت‌وگویی با مجله همشهری جوان از بلاهای زیادی که به خاطر حذفیات سر قصه سریال«در پناه تو» آمد، می‌گوید.

علیرضا طالب زاده در گفت‌وگویی با مجله همشهری جوان از بلاهای زیادی که به خاطر حذفیات سر قصه سریال«در پناه تو» آمد، می‌گوید.

نسخه اولیه فیلمنامه شد 1030 صفحه و نوشتنش هم تقریبا یک سال طول کشید. موقع تولید آقای ارگانی از شبکه دو رفت و آدم‍هایی با نگرش‎های دیگر آمدند.

این تغییر باعث شد چیزی حدود 350 صفحه از فیلمنامه ساخته نشود. حدود 150 صفحه هم عملا موقع پخش از کار زده شد. مجموعه 26 قسمتی که من نوشتم،حدود 6 قسمتش فصل دانشگاه بود و بقیه‌اش از فصل عروسی تازه آغاز می‌شد.

 یک شخصیت اصلی داشتم به اسم«انوش» که در سریال اسمش«پارسا» شده که از آن طرف با خودش مجموعه آدم‌هایی را می‌آورد.

فیلمبرداری سریال که به خانواده او رسید،تحولات اداری هم صورت گرفت.برای همین وقتی شما سریال را دنبال کنید، می‌بینید داستان تخت است. سکانس‌ها کش می‌آیند و به قول ما لابه لایش «جامپ» است. داریم توی خانه مریم درباره مریم حرف می‌زنیم.




ویدیو مرتبط :
سکانس خاطره انگیز و به یاد ماندنی از سریال در پناه تو(1374)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

10 سریال به یاد ماندنی ماه مبارك رمضان



10 سریال به یاد ماندنی ماه مبارك رمضان

ك دهه از شروع ساخت سریال های مناسبتی برای ماه مبارك رمضان می گذرد،در این سال ها مجموعه های تلویزیونی موفقی روی آنتن شبكه های سیما رفته است،در این گزارش به 10 سریال به یاد ماندنی سال های قبل ماه مبارك رمضان پرداخته ایم.

  سریال به یاد ماندنی ماه مبارك رمضان

  شاید نخستین سریال ماه مبارك رمضان با عنوان "نیمه پنهان ماه" به كارگردانی مجید جعفری  كه در سال  73 از شبكه دو سیما روی آنتن رفت را به خاطر نداشته باشید،این سریال باعث شد نظر خیلی از فیلمسازان به ساخت مجموعه های مناسبتی و جذب مخاطب در این ایام جلب شود و پس از گذشت چندین سال با پیمودن آزمون و خطا در ساخت این چنین سریال هایی با آغاز دهه ی 80 و تولید مجموعه موفق "گمگشته"،ماراتن ساخت سریال های مناسبتی در فضای رقابتی از شبكه های مختلف سیما بین فیلمسازان آغاز شد.
 
 گمگشته
   سریال به یاد ماندنی ماه مبارك رمضان

 میگن فرشته روزش و با گریه افطار می كنه / فرشته می دونه كه نور ظلمت و بیدار می كنه
 
این ترانه شما رو یاد چه می اندازد؟
 مجموعه  تلویزیونی گمگشته به كارگردانی رامبد جوان در سال80 از شكبه سه سیما روی آنتن رفت.هر بار كه این ترانه را می شنوید شاید علاوه بر شهرت خواننده اش "مجید اخشابی" شما را یاد سریال "گمگشته" به كارگردانی رامبد جوان با هنرمندی آتیلا پسیانی در دو نقش متفاوت كه در رمضان سال 80 پخش شد را به یاد بیاورید .
 
 این سریال طبق نظر سنجی مركز تحقیقات صداو سیما جزو نوستالژی محبوب ترین سریالهای مناسبتی قرار گرفته است.
 
داستان این مجموعه در این باره بود كه چند دزد به قصد اخاذی، یك فرد متمول و خیر را می‌ربایند، اما هنگام تماس با خانواده فرد ربوده شده متوجه می‌شوند كسی را كه دزدیده‌اند شخص مورد نظر نبوده است تا این‌كه به این فكر می‌رسند فرد ربوده شده را با سیدجلال عوض كنند و از این طریق به اهداف خود برسند. همین جابه‌جایی به تعلیق اصلی قصه بدل می‌شود و جابه‌جایی دو فرد شبیه به هم كه ادبیات و منش كاملا متفاوتی با هم دارند ابعاد كمیك داستان را شكل می‌دهند كه در تداوم آن داستان به نتیجه‌گیرهای اخلاقی خود دست می‌زند...
 
در گمگشته بازیگرانی چون آتیلا پسیانی، فرامرز صدیقی، حدیث فولادوند و پژمان بازغی... ایفای نقش كردند.
 
  یادداشهای كودكی

   سریال به یاد ماندنی ماه مبارك رمضان


یادداشتهای كودكی سریالی در قالب طنز به كارگردانی پریسا بخت آور سال 80 روی آنتن سیما رفت.
 
در این سریال دو هنرمند فرهیخته مرحوم حمیده خیرآبادی و مرحوم احمد قدكچیان كه یاد و خاطراتشان همیشه در ذهن ما زنده است حضور داشتند.
 
در كنار این دو بزرگوار هنرمندانی همچون سیروس گرجستانی ، مهرانه مهین ترابی و امیر نوری و... ایفای نقش كردند.
 
در یادداشت های كودكی سیروس گرجستانی همسر اختر (مهرانه مهین ترابی) مرد رندی كه از زیر كار در می رود و عاشق خلاف است اما چنان اختر را صدا می زند كه انگار تصمیم دارد دنیا را برای همسرش آذین ببندد...یاداشت های كودكی توانست با زبانی طنز  داستان تلخی را بازگو كند. و الحق نیز  یادداشتهای كودكی یادش بخیر ....
 
   پشت كنكوری ها

  سریال به یاد ماندنی ماه مبارك رمضان

 به كارگردانی پریسا بخت آور دومین كار وی بعد از ساخت یادداشت های كودكی جزو مجموعه‌های پرمخاطب سال 81 از شبكه 5 سیما پخش شد.
 
 در این مجموعه رضا داوودنژاد، برزو ارجمند، رامین ناصر نصیر، علی عباس صادقی، محمدرضا رضایی، سیما گرجستانی، محمدرضا نوروز، محسن قاضی مرادی، رضا بنفشه‌خواه و مریم امیرجلالی به ایفای نقش پرداختند.
 
داستان این مجموعه درباره پنج جوان پشت كنكوری‌ است كه در خانه‌ای متروك مشغول به درس خواندن هستند.
 
 او یك فرشته بود

  سریال به یاد ماندنی ماه مبارك رمضان

  سریال مناسبتی "او یك فرشته بود" در سال 84 در ژانر ماورایی- مذهبی با پرداختن به مغوله شیطان به كارگردانی علیرضا افخمی بعد از سریال "كمكم كن" كه اولین سریال ماورایی در سال 83 بود نظر بسیاری از مخاطبان تلویزیونی را به خود جلب كرد.   
 
موضوع داستان بدین ترتیب است که بهزاد (حسن جوهر چی) طی ماجرایی با زنی تصادف می‌کند و او را به خانه می‌آورد. به تدریج حرکات عجیبی از این زن که فرشته (بهاره افشاری)  نام دارد، سر می‌زند و از سوی دیگری در قالب مردی به نام سرابی سعی در سردرگم نمودن بهزاد دارد، نهایتاً فرشته موجب می‌شود که بهزاد و همسرش رعنا تا پای طلاق بروند و حتی به بهزاد پیشنهاد ازدواج می‌دهد، اما پس از مدتی بهزاد با توجه به رهنمودهای روحانی محل و سخنان فرزندانش متوجه می‌شود که فرشته، شیطان(ابلیس) است و پسرش را در حالی که فرشته قصد کشتن او را دارد، نجات می‌دهد و سپس به درگاه خدا توبه کرده و از گناهانش اظهار پشیمانی می‌کند.
 
در این سریال بازیگرانی همچون حسن جوهرچی، بهاره افشاری، مریم كاویانی ، ثریا قاسمی و ... به ایفای نقش پرداختند.
 
 خانه به دوش

  سریال به یاد ماندنی ماه مبارك رمضان

 مجموعه طنز  خانه به دوش به كارگردانی رضا عطاران با حضور هنرمندانی همچون حمید لولایی، مریم امیر جلالی، علی صادقی ، آناهیتا همتی، بهنوش بختیاری، غلامحسین لطفی و ... از شبكه سه سیما در رمضان 83 از شبكه سه سیما روی آنتن رفت .
 
در داستان  این مجموعه طنز و اجتماعی ماشاء‌الله (حمید لولایی) فردی کم پول و ندار می باشد و با مشکلات مالی مواجه است ، او برای اینکه مشکل مالی خود را حل کند با آقای بیات (خشایار راد) که با او به طور اتفاقی آشنا شد همکاری می کند و پولی را برای سفر به مالزی به او می دهد اما ...

 متهم گریخت

 سریال به یاد ماندنی ماه مبارك رمضان

 مجموعه طنز به یاد ماندنی و پر مخاطب  "متهم گریخت" به كارگردانی رضا عطاران و نویسندگی سعید آقا خانی از شبكه سه سینما در رمضان 84 پخش شد.
 
 آقا هاشم (سیروس گرجستانی) و خانواده اش در شهرستانی نه چندان دور زندگی ساده ای دارند. او تا پیش از شدت بیماری در مغازه ای اجاره ای به تعمیر اگزوز مشغول بوده ولی به علت بیماری پزشکان او را از انجام کارهای سنگین منع کرده اند . از طرفی دختر دانشجویش (لیدا فتح الهی) در تهران برای او شغلی پیدا وخانه ای را اجاره می کند . هاشم آقا به ناچار کارش را تعطیل وبه تهران مهاجرت می کند . مهاجرت هاشم آقا به همراه مادر (شهربانو موسوی) و همسرش (مریم امیرجلالی) و پسرش (علی جعفری) و دیگر دخترش (ملیکا زارعی) به همراه دامادش (علی صادقی) داستانها و ماجراهای زیبایی را بوجود می آورد …..
 
 صاحب دلان

  سریال به یاد ماندنی ماه مبارك رمضان

 این مجموعه به یاد ماندنی به كارگردانی محمد حسین لطیفی در رمضان 85 از شبكه یك سیما پخش شد.
 
صاحب دلان روایتگر زندگی پیرمردی صحافی به نام سیدخلیل صحاف‌زاده(حسین محجوب) است که با ورود قرآنی برای صحافی به خانه‌اش خودش و نوه‌اش، دینا وارد ماجراهایی می‌شوند که از داستان پیامبران در قرآن الهام گرفته شده است.
 
این سریال با دیالوگهای قوی از كوچه بازار گرفته تا قرآنی كه در آن سید خلیل صحاف زاده به دست میگرفت و می خواند چنان در عمق جان و دل ما نشست كه همیشه به عنوان سریالی بیاد ماندنی در ایام ماه مبارك رمضان در ذهن ما خطور میكند.

   میوه ممنوعه

  سریال به یاد ماندنی ماه مبارك رمضان

  سریال میوه ممنوعه نیز در رمضان 85 جزو سریالهای محبوب و پرمخاطبی شناخته شد كه نظر خیلی از مخاطبان تلویزیونی را به خود جلب كرد.
 
در این سریال علی نصیریان در نقش حاج یونس فتوحی نقش بسیارمتفاوتی را در كنار گوهر خیر اندیش ، هانیه توسلی، امیر جعفری ، عمار تفتی و ... از خود ارائه داد.
 
"میوه ممنوع" داستان فردی متدین است به نام حاج یونس (علی نصیریان)، بازرگانی که به اصول دینی اعتقاد دارد و اهل حرام و حلال است اما اتفاقاتی در زندگی‌اش پیش می‌آید که او را درگیر ماجراهایی می‌کند. این مجموعه را شاید بتوان بنا به توصیف کارگردانش حسن فتحی راوی آدم‌های خاکستری دانست.
 
  اغماء

  سریال به یاد ماندنی ماه مبارك رمضان

  سریال "اغما" به كارگردانی سیروس مقدم در رمضان 85جزو آن دسته از سریالهای ماورایی بود كه به مغوله ی شیطان و روح پرداخت.
 
در این سریال هنرمندانی همچون امین تارخ، شیرین بینا، حامد كمیلی و... به ایفای نقش پرداختند.
 
سید علی خامنه ای رهبر معظم انقلاب نیز این سریال را تاثیر گذار و موفق اعلام كردند و به تولید چنین سریالهایی با محتوایی بهتر و قویتر تاكید كردند.
 
  داستان دکتر طه پژوهان با بازی امین تارخ را دنبال می‌کند که یک پزشک فوق متخصص جراحی مغز و اعصاب است. او به دلیل جراحیهای موفقیت آمیزش بروی رزمندگان در جبهه‌ها به پنجه طلایی مشهور است. او اکنون به دلیل بیماری حاد همسرش مولود (شیرین بینا) بر سر دو راهی قرار دارد از طرفی عرف پزشکی مانع جراحی همسرش توسط اوست ولی مولود اصرار دارد که فقط توسط پژوهان جراحی شود. از سویی تنها فرزند آنها پری (نفیسه روشن) مخالف این عمل جراحی توسط پدر است...
   
 زیر زمین

  سریال به یاد ماندنی ماه مبارك رمضان

  "زیرزمین"،  به كارگردانی علیرضا افخمی در رمضان سال 85 مانند اکثر مجموعه های مخصوص این ماه دارای مضمونی اجتماعی و واقعی که به نوعی به مسایل اعتقادی نیز توجه ویژه داشت روی آنتن رفت.
 
زیرزمین  داستان زندگی سه شریک را بیان می کند که براساس نقشه ای قبلی و به وسیله جعل سند یک قطعه زمین اقدام به کلاهبرداری 6 میلیارد تومانی از یک خلافکار می کنند. پس از به دست آوردن پول، میان آنها اختلاف بوجود می آید و دو شریک سعی در اغفال یکی از شرکای خود دارند. مردی که از او کلاهبرداری شده نیز به دنبال تلافی است. ..
 
 فتحعلی اویسی، بهاره رهنما، ابوالفضل پورعرب، سروش صحت، مهتاج نجومی، مرجانه گلچین، رضا توکلی، مهران رجبی، صدرالدین حجازی و بهمن دان تعدادی از بازیگران حرفه ای و مطرح این سریال هستند.
 
گزارش از طاهره صادقی
منبع:cinemakhabar.ir