اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افشا ابعاد‌ جدیدی از شکنجه در اسرائیل


پوشاندن سر با کیسه‌های آلوده، بی‌خوابی دادن به اسرا، بی‌توجهی پزشکی به زندانیان بیمار گوشه‌ای از شکنجه‌های اعمال شده در زندان‌های رژیم صهیونیستی است.

باشگاه خبرنگاران: پوشاندن سر با کیسه‌های آلوده، بی‌خوابی دادن به اسرا، بی‌توجهی پزشکی به زندانیان بیمار گوشه‌ای از شکنجه‌های اعمال شده در زندان‌های رژیم صهیونیستی است.

به مناسبت بیست و ششم ژوئن، روز جهانی مبارزه با شکنجه، مدیر مرکز مطالعات اسرا در فلسطین، انواع مختلف شکنجه‌ها در زندان های رژیم صهیونیستی را افشا کرد.

 رافت حمدونه که مدت زمانی از عمر خود را در زندان های اسرائیل به سر برد، ابراز داشت:« اسرائیل در برخورد با اسرای دربند به هیچ یک از قوانین حقوق بشری توجه ندارد و تمامی اصول حقوق بین الملل بشردوستانه و مرتبط با حقوق اسرا را نقض می کند.»

حمدونه افزود:« شاباک در زندان های اسرائیل از دهها نوع شکنجه که بر اساس قوانین حقوق بشری ممنوع است استفاده می کند تا از زندانیان اعتراف بگیرد. عناصر شاباک با استفاده از زور اسرا را در شرایط بسیار دشواری قرار می دهند تا مجبور شوند اعتراف کنند.»

وی از پوشاندن سر با کیسه های آلوده، بی خوابی دادن به زندانیان، بی توجهی پزشکی به زندانیان بیمار، زخم وارد کردن بر اندام زندانیان، وادار کردن زندانیان به ایستادن طولانی مدت، پاشیدن مداوم آب سرد و گرم بر سر اسیر، لخت کردن اسرا، ضربه وارد کردن به نواحی حساس بدن، نگه داشتن طولانی مدت بر روی صندلی های ویژه شکنجه، تکان دادن بسیار شدید سر که گاه منجر به مرگ، معلولیت دائمی و یا رعشه می شود و استفاده بیش از حد از زور به عنوان بخشی از این شکنجه ها یاد کرد و گفت:« برای شاباک، اسیر مرد یا زن تفاوتی ندارد زیرا زنان نیز در معرض شکنجه هایی قرار می گیرند که اسیران مرد با آن روبرو هستند»

وی افزود:« زندانبانان، زنان اسیر را به شدت با قنداق تفنگ، کفش و باتوم مضروب می کنند و هدف این ضربه ها نیز مناطق مختلف بدن از جمله سر و سینه است. این روند از آغاز بازداشت تا پایان و حتی در زمان انتقال به محاکم و مراکز بازجویی ادامه دارد.»

حمدونه تصریح کرد:« از زمان بازداشت، زندانبانان دستها و پاههای اسرا را می بندند، به چشمشان چشم بند می زنند، سرشان را با کیسه های آلوده می پوشانند، گاه دستان آنان را با نوارها و بست های نایلونی و پلاستیکی به گونه ای می بندند که دستها مجروح می شود و حتی دستها دیگر احساسی ندارند. با این روش اسیران را به زندانهای مرطوب و متعفن زیر زمینی منتقل می کنند، زندانهایی که نور خورشید و هوای تازه را به خود نمی بینند.»

مدیر مرکز مطالعات اسرا در فلسطین ادامه داد:« پس از این مرحله، نوبت به ضرب و جرح، استفاده از صندلی های ویژه شکنجه، اهانت ، فحاشی، تهدید به تخریب خانه ها و بازداشت خویشاوندان، محرومیت چند روزه از خواب و شکنجه های دیگر می رسد.»

رافت حمدونه با اشاره به اینکه دادگاه عالی اسرائیل نیز چنین رفتاری را قانونی جلوه داده است هشدار داد این اقدام دادگاه عالی، چراغ سبزی در برابر دستگاههای امنیتی اسرائیل است تا در برخورد با اسرا از هر روشی استفاده کنند و به هر نحو ممکن از اسرا اعتراف بگیرند.»

وی در انتها از سازمان ها و موسسات حقوق بشری در داخل فلسطین، منطقه و جهان، از فعالان مخالف شکنجه و از صلیب سرخ جهانی خواست با فشار بر تل آویو، آنان را به توقف بازداشت های بی مورد و بی دلیل وادار کنند.


ویدیو مرتبط :
ابعاد جدیدی از آتش سوزیها در کشور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اسرائیل: نگرانیم سانتریفیوژها پشت چهره ملایم روحانی مخفی شوند/نتانیاهو در سازمان‌ملل از اطلاعات جدیدی پرده برمی‌دارد



سخنرانی نتانیاهو در سازمان ملل,بنیامین نتانیاهو

وزیر امور داخلی اسرائیل:
نگرانیم سانتریفیوژها پشت چهره ملایم روحانی مخفی شوند/نتانیاهو در سازمان‌ملل از اطلاعات جدیدی پرده برمی‌دارد

«گلعاد اردان» بار دیگر نسبت به اثرگذاری مواضع رئیس‌جمهور ایران در جامعه بین‌الملل ابراز نگرانی کرد و مدعی شد نتانیاهو در سخنرانی خود در سازمان ملل اطلاعاتی را منتشر می‌کند که با مواضع رئیس‌جمهور ایران در تناقض است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، «گلعاد اردان» وزیر امور داخلی اسرائیل که هفته پیش گفته بود از اثرگذاری مواضع «حسن روحانی» بر جامعه بین‌الملل برآشفته است، روز جمعه هم بار دیگر هشدار داد که این مواضع ممکن است جامعه بین‌المللی را از توجه به فعالیت‌های هسته‌ای ایران منحرف کند.

اردان که با رادیو ارتش اسرائیل گفت‌وگو می‌کرد، با تکرار مواضع هفته گذشته «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی که رئیس‌جمهور ایران را فریبکار خوانده بود، گفت: نگرانی من از این بابت است که گردش سانتریفیوژها پشت چهره ملایم و کلمات دلنشین روحانی مخفی شود.

وی با بیان اینکه تلاش‌های نتانیاهو در سال‌های اخیر موجب شده تا تحریم‌های بی‌سابقه‌ای علیه ایران وضع شود، مدعی شد نتانیاهو در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل که سه‌شنبه هفته آینده انجام می‌شود، اطلاعاتی را اعلام می‌کند که جامعه جهانی از آن مطلع نبوده و بر خلاف تصویری است که رئیس‌جمهور جدید ایران به نمایش گذاشته است.

اردان همچنین مدعی شد که اسرائیل هم راهکار دیپلماتیک برای برنامه هسته‌ای ایران را ترجیح می‌دهد، اما در این مسیر اعمال ایران و نه مواضع این کشور باید مورد ارزیابی قرار گیرد. اردان تاکید کرد اسرائیل اصلی‌ترین هدف ایران است و به همین جهت باید همچنان بتواند گزینه نظامی علیه تهران را حفظ کند.

پیش از این «یوال استینیتز» وزیر امور راهبردی و روابط بین‌الملل رژیم‌صهیونیستی هم اظهارات رئیس‌جمهور ایران را «تهاجم لبخندها، میانه‌روی و بذله‌گویی» توصیف کرده و گفته بود ایران هنوز هیچ تغییری در مواضع خود نداشته است./فارس