اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افشای یک فایل صوتی جنجال به پا کرد


در این فایل صوتی که سرنخ های جدیدی از توطئه رژیم های دیکتاتوری علیه یکدیگر را برملا کرد، «عمر سلیمان» خطاب به قذافی می گوید: خاندان آل سعود تا ابد در قدرت باقی نخواهد ماند.

تابناک:  چندی پیش یک فایل صوتی از سخنان نخست وزیر قطر علیه حکومت سعودی منتشر شد، و نگرانی شدید و بی سابقه ای در میان شاهزادگان و حاکمان عربستان سعودی به وجود آورد.

 در آن فایل صوتی نخست وزیر قطر در حال صحبت کردن با «معمر قذافی» دیکتاتور سابق لیبی بود.


پاین بار نیز یک فایل صوتی دیگر در سایت های مختلف عربی منتشر شد که حاوی مذاکره ای است میان ژنرال «عمر سلیمان» رییس سازمان اطلاعات و امنیت رژیم سابق مصر با «معمر قذافی».

در این فایل صوتی که سرنخ های جدیدی از توطئه رژیم های دیکتاتوری علیه یکدیگر را برملا کرد، «عمر سلیمان» خطاب به قذافی می گوید: خاندان آل سعود تا ابد در قدرت باقی نخواهد ماند.

گفتنی است به رغم اینکه زمان این گفت وگو میان قذافی و سلیمان مشخص نیست اما از مضمون حرفی که رد و بدل می شود، می توان فهمید که به مدتی قبل از آغاز قیام ها و انقلاب ها در جهان عرب بر می گردد، یعنی در سفر رسمی که قذافی به مصر داشت.

بخشی از این فایل صوتی که قذافی برای دیدار با سلیمان به دفترش رفته، بدین شرح است:

«عمر سلیمان» می گوید: این خاندان (آل سعود) محال است که تا ابد در قدرت باقی بماند. باید با ملت کنار بیاید. ملت سعودی باید احساس کنند که همان آزادی را دارند که دیگر ملت های منطقه دارند.

ملت عربستان باید بتوانند که در امور مختلف رأی و نظر بدهند وگرنه وضعیت موجود در عربستان سعودی به انفجار در این کشور منجر خواهد شد. متأسفانه من نمی توانم این حرف را به صورت علنی اعلام کنم.


در ادامه این فایل صوتی، قذافی با حالتی پرسشی می گوید: چرا باید سعودی ها از زمان «جمال عبدالناصر» تا به این لحظه دست به توطئه بزنند و این همه بحران برای منطقه به بار آورند؟!

رییس سازمان اطلاعات و امنیت رژیم سابق مصر ادامه می دهد: حرف تو را قبول دارم اما بهتر است در این مورد چیزی به کسی نگویی و این نظر خود را فقط به گوش «حسنی مبارک» برسان زیرا آنطور که من مطلعم، او نیز دقیقا همین نظر را دارد.

 اگر این حرف را به صورت آشکار اعلام کنی، آن را توطئه ای علیه آل سعود تلقی خواهند کرد.


قذافی در ادامه می گوید: البته من این نظرم در مورد حکومت سعودی را به آمریکایی ها هم اعلام کرده ام.

سلیمان فورا پاسخ می دهد: نباید به آمریکایی ها می گفتی. آنها خیانت می کنند و این حرف تو را به گوش آل سعود خواهند رساند. زیرا آنها همواره در راستای منافع خود میان برادران عرب تفرقه می اندازند. بهتر بود که نمی گفتی.

 بهتر بود به این صورت می گفتی: شما (آمریکا) که در مورد دمکراسی، آزادی، آزادی بیان و غیره صحبت می کنید، چرا برای دستیابی به آن در عربستان تلاش نمی کنید؟! بهتر است برای انجام اصلاحات در سعودی گام بردارید. به ما کمک کنید که هر چه سریع تر این کار در عربستان انجام شود تا در آینده مشکلی در منطقه رخ ندهد.


دیکتاتور سابق لیبی حرف او را قطع می کند و با لحنی تمسخر آمیز می گوید: آیا اصلا روابط خوبی میان اعراب وجود دارد؟!

سلیمان پاسخ می دهد: آیا اینها (آمریکا) نبودند که به ما گفتند بهتر است مصر و عربستان برای تضمین آینده خود علیه لیبی توطئه کنند؟!

قذافی پاسخ می دهد:  بله.. فراموش کرده بودم. درست است، آنان چنین چیزی گفته بودند.

رییس سازمان اطلاعات و امنیت رژیم سابق مصر ادامه می دهد: پس دیدی آنها (آمریکایی ها) خائن هستند. هیچ گامی به نفع ما بر نمی دارند بلکه تنها در راستای سیاست های خود حرکت می کنند و به گونه ای عمل می کنند که ما را نیز در مسیر مدنظر خود حرکت دهند.


ویدیو مرتبط :
افشای فایل صوتی تماس درخشان با بازیکن فولاد(نود ۱۰ آذر)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جنجال فایل صوتی تقلب علیه «عبدالله»



اخبار ,اخبار بین الملل ,انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان

 

اخبار بین الملل -  رییس دبیرخانه کمیسیون انتخابات افغانستان استعفا داد
جنجال فایل صوتی تقلب علیه «عبدالله»

دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان پر بود از ادعاهای تقلب؛ ادعاهایی که صدها نفر از طرفداران «عبدالله‌عبدالله» نامزد این انتخابات را با شعارهایی چون «تقلب‌کاران را محاکمه کنید» به خیابان‌ها کشاند.

ادعاهایی که در نهایت باعث شد که رییس دبیرخانه کمیسیون انتخابات از سمت خود کناره‌گیری کند. خبر استعفای این مقام مسوول زمانی مخابره می‌شود که تنها چند ساعت پیش از آن، ستاد عبدالله بدون هیچ توضیحی اعلام کرد که به فایل صوتی مهمی دست یافته و تاکید کرد که این فایل، مصداق بارز تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، به نفع رقیب او «اشرف غنی احمدزی» است.

 

اما «ضیاءالحق امرخیل» رییس دبیرخانه کمیسیون انتخابات با غیرقانونی خواندن تمامی اتهاماتش در کنفرانس مطبوعاتی گفت: فایل صوتی منتشرشده علیه من جعلی و تقلبی است و هیچ ربطی هم به استعفایم ندارد و برای منافع ملی افغانستان استعفا می‌کنم. «محمد یوسف نورستانی» رییس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان نیز از اقدامات امرخیل ستایش کرد و گفت: استعفای امرخیل به نشر فایل صوتی هیچ ربطی ندارد و او برای جلوگیری از بحران از وظیفه خود کناره‌گیری کرد.

 

این در حالی است که عبدالله‌عبدالله نیز همزمان در کنفرانس مشترک مطبوعاتی با تعدادی از اعضای مجلس نمایندگان افغانستان گفت: از حق رای پاک مردم این کشور دفاع می‌کند. در فایل ادعایی ستاد عبدالله، گفت‌وگوهای تلفنی میان امرخیل با شماری از کارمندان ستاد احمدزی و کارمندان محلی این کمیسیون‌ ضبط شده است. به گزارش بی‌بی‌سی، در این فایل صوتی، فردی که ستاد عبدالله مدعی شده امرخیل است به فردی که ادعا شده عضو ستاد انتخابات احمدزی است، به زبان پشتو دستور می‌دهد که «دست روی دست نگذارد و کاری کند.» در قسمت دیگری از این فایل صوتی، به یکی از کارمندان ارشد محلی کمیسیون انتخابات دستور داده می‌شود که «گوسفندها» را به کوه‌ها ببرد و «چاق» برگرداند.

 

ستاد عبدالله ادعا می‌کند که منظور او بردن صندوق‌های خالی و پرکردن آن به نفع احمدزی است. به گفته ستاد عبدالله، او نسخه‌ای از این فایل را برای «حامد کرزای» رییس‌جمهوری افغانستان فرستاده است و او هم اطمینان داده که موضوع را بررسی خواهد کرد. طبق این گزارش، رییس کمیسیون انتخابات پیش از این از عبدالله‌عبدالله خواسته بود اگر سندی مبنی بر دست‌داشتن رییس دبیرخانه کمیسیون در تقلب دارد، آن را در اختیار کمیسیون شکایات انتخاباتی قرار دهد.

 

این در حالی است که یک نسخه 12دقیقه‌ای از این فایل در شبکه‌های اجتماعی هم منتشر شده است. هرچند شماری از کاربران شبکه‌های اجتماعی، فایل مذکور را دلیلی بر «عدم بی‌طرفی کمیسیون انتخابات» دانسته‌اند اما تعدادی نیز گفته‌اند که اقدام ستاد عبدالله در ضبط و انتشار گفت‌وگوی تلفنی افراد، مصداق «شنود تلفنی» و «غیرقانونی» است. کاربران از ستاد عبدالله و دولت افغانستان خواسته‌اند تا در مورد این فایل صوتی و اینکه چه کس یا نهادی آن را شنود کرده، توضیح بدهند.


آزادی ۳۳استاد و دانشجوی دانشگاه قندهار
مسوولان ولایت «غزنی» در جنوب افغانستان خبر دادند که دانشجویان و استادان دانشگاه قندهار که حدود دو هفته پیش و چهار روز قبل از برگزاری دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری، به چنگ گروه طالبان افتاده بودند رها شده‌اند. «موسی‌خان اکبرزاده»، والی غزنی به بی‌بی‌سی گفت که این دانشجویان و استادان با پادرمیانی بزرگان محلی به صلیب‌سرخ تحویل داده شده‌اند. محلی که این گروگان‌ها در جریان دو هفته گذشته نگهداری می‌شدند روشن نیست اما والی غزنی تاکید کرد، آنها در یکی از محله‌های غزنی به صلیب‌سرخ تحویل داده شده‌اند. این شرایط باعث شده آمار ضدونقیضی درباره تعداد اسرای آزادشده منتشر شود. پیش‌تر مقام‌های ولایت غزنی به بی‌بی‌سی گفته بودند تعداد استادان و دانشجویانی که به چنگ طالبان افتاده‌اند ۳۵نفر است اما مسوولان محلی به خبرنگار بی‌‎بی‌سی در غزنی گفته‌اند که تعداد آزاد شده‌ها ۳۳نفر است.

 

«محمد علی احمدی»، معاون والی غزنی هم در صفحه فیس‌بوک خود تعداد افراد آزاد شده را ۳۵نفر ذکر کرد. اما گروه طالبان با انتشار خبرنامه‌ای تاکید کرد، ۳۳نفر از استادان و دانشجویان دانشگاه قندهار که بر اساس گزارش‌های نادرست گروگان گرفته بودند را «با احترام» رها کرده‌اند.

 

در این خبرنامه همچنین آمده بود «۲۳نفر از گروگان‌ها با یک خودرو به مرکز شهر فرستاده شده‌اند اما 10نفر دیگر، که سوار بر یک خودرو دیگر بودند، نتوانستند به مرکز شهر برسند و قرار است بعدا منتقل شوند.» در همین حال، «جاوید صاحب‌زاده» یکی از استادانی که در میان گروگان‌ها بوده به خبرنگار بی‌بی‌سی گفت: افراد گروه طالبان، او و همراهانش را در جاهای مختلفی نگهداری می‌کردند. او ادامه داد: از وضعیت 10نفر از همراهانش خبری ندارد اما در جریان کمتر از دو هفته گذشته با آنها رفتار نادرستی صورت نگرفته است.
اخبار بین الملل - شرق