اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افشای یک حقیقت جدید درباره مرگ بن لادن


رهبر سابق "جهاد اسلامی مصر" مدعی است که بن لادن توسط نیروهای ویژه آمریکا در "عملیات جرونیمو" کشته نشده بلکه وی به محض حمله این نیروها به محل سکونتش در ابیت آباد پاکستان برای اجتناب از دستگیر شدن، خود را منفجر کرده است.

 خبرگزاری ایسنا:  رهبر سابق "جهاد اسلامی مصر" مدعی است که بن لادن توسط نیروهای ویژه آمریکا در "عملیات جرونیمو" کشته نشده بلکه وی به محض حمله این نیروها به محل سکونتش در ابیت آباد پاکستان برای اجتناب از دستگیر شدن، خود را منفجر کرده است.

نبیل نعیم عبدالفتاح، رهبر سابق جهاد اسلامی مصر در مصاحبه‌ای اختصاصی با روزنامه گلف نیوز گفت: داستان دفن بن لادن، رهبر سابق القاعده در دریا مشکوک بود. بارک اوباما،‌ رئیس جمهوری آمریکا درخصوص اینکه بن لادن در دریا دفن شده، دروغ گفته است.

بن لادن به دنبال حمله نیروهای ویژه آمریکا به محل سکونتش و پس از آنکه دو تن از محافظانش را کشتند و به پای او نیز شلیک کردند، کمربند انفجاری خود را منفجر کرد و جسدش متلاشی شد. او این اقدام را انجام داد تا هیچ سرنخی برای تشخیص در اختیار نیروهای ویژه آمریکا نگذارد.

عبدالفتاح افزود که وی در زمان مرگ بن لادن در ابیت آباد نبوده اما این‌ها را یکی از بستگان بن لادن شنیده است.

عبدالفتاح که یکی از محافظان شخصی بن لادن نیز بوده، تاکید کرد که بن لادن در 10 سال آخر عمرش همیشه یک کمربند انفجاری به تن دشته و هرگز نمی‌خواست تا خود را به آمریکایی‌ها تسلیم کند.

وی افزود: سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا قصد داشتند تا بن لادن را زنده دستگیر کنند اما محاسبه درستی نکردند. او برای اینکه به دست آمریکایی‌ها نیفتد خود را منفجرکرد. بن لادن می‌خواست تا رازهایش را با خود دفن کند و حامیان بسیاری از کشورهای حوزه خلیج فارس داشت که برای او پول می‌فرستادند. او می‌خواست که آن‌ها را از هرگونه مشکل و دردسری دور نگه دارد. او قسم خورده بود که رازهایش را با خود دفن می‌کند.

عبدالفتاح ضمن اشاره به اینکه این احتمال وجود دارد که یکی از حامیان بن لادن، به وی خیانت کرده باشد، گفت: نفوذ در میان اشخاص نزدیک بن لادن بسیار سخت بود. محافظان شخصی وی تنها افراد یمنی و سعودی بودند که توسط احزاب مخالف استخدام نشده بودند.


ویدیو مرتبط :
واقعیت مرگ بن لادن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرگ جانشین "بن لادن" با هواپیمای بدون سرنشین



 

 

برخی منابع پاکستانی از احتمال مرگ رهبر شبکه تروریستی القاعده خبر دادند.پانا: برخی منابع آگاه پاکستانی و کارشناسان مسائل بین الملل پاکستان پیش بینی کرده اند که «أیمن الظواهری» رهبر شبکه تروریستی القاعده که چند پیش پس از مرگ «أسامه بن لادن» جانشین وی شد، در یکی از حملات هوایی هواپیماهای بدون سرنشین ارتش آمریکا به مناطق قبایل نشین پاکستان کشته شده است.

این کارشناسان در مورد درستی یا نادرستی این خبر نظر دقیقی نداده اند اما معتقدند با توجه به اینکه این هواپیماهای بدون سرنشین همواره و به ویژه طی چند وقت اخیر رفت و آمدهای زیادی در آسمان مناطق مختلف قبایل نشین پاکستان داشته اند و حملات موشکی مختلفی نیز انجام داده اند، به نظر می رسد در یکی از این حملات «أیمن الظواهری» زخمی شده که بر اثر عمق زخم پس از چند روز درگذشته است.

گفتنی است در صورت درست بودن این خبر، کارشناسان مسائل بین الملل معتقدند شبکه القاعده رو به زوال خواهد رفت زیرا پیش بینی می شود پس از کشته شدن «أیمن الظواهری» اختلافات داخلی شدیدی میان دیگر چهره های مطرح این شبکه بر سر جانشینی وی به وجود آید..../پانا