اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افشای هویت فرمانده کُرد داعش +عکس



اخبار بین الملل - افشای هویت فرمانده کُرد داعش +عکس

منابع آگاه در سوریه هویت واقعی فرمانده گروه تروریستی داعش در حملات علیه عین العرب (کوبانی) در شمال سوریه را افشا کردند.

طی روزهای اخیر برای بسیاری از رسانه ها به تحولات شهر "عین العرب" در استان حلب سوریه پرداخته اند. این منطقه پیش از حمله تروریستهای داعش تحت حفاظت نیروهای محلی کرد قرار داشت که امنیت را برای ساکنان این شهر تامین کرده بودند.

اما از قریب به یک ماه پیش با محاصره این شهر توسط داعش، عین العرب بر سر زبانها افتاد. حال باید این سوال را پرسید که چرا و چگونه این شهر به عنوان یکی از اهداف تروریستهای داعش انتخاب شد.

عین العرب با جمعیت 52 هزارنفری در شمالی ترین نقطه استان حلب سوریه قرار دارد. این شهر پس از آغاز بحران سوریه از سال 2011 به علت درگیریهای ارتش سوریه با گروههای تروریستی توسط  نیروهای مسلح حزب اتحادیه دموکراتیک حفاظت می شود و اکثر مردم کرد این منطقه نیز از حامیان همین حزب به شمار می روند.

منابع موثق سوری با اشاره به تحولات اخیر عین العرب ، اعلام کردند: فرماندهی داعش در حملات به عین العرب بر عهده فردی به نام "ابوخطاب الکردی" از ساکنان شهر حلبچه در استان سلیمانیه در منطقه کردستان عراق است.

بنابر اعلام این منابع ابوخطاب به همراه برخی همراهانش از عراق وارد سوریه شدند و سپس گروه خود را با حضور برخی کردهای ساکن استانهای الحسکه و حلب تقویت کردند. با وجود اینکه شمار اعضای این گردان تروریستی زیاد نبود اما به علت موفقیت در حملات علیه روستاهای حومه عین العرب به بازوی قدرتمندی برای داعش تبدیل شدند.

 

اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش

 تصویری از ابوخطاب الکردی


به گزارش دام پرس، ابوخطاب کینه‎ای قدیمی از حزب اتحادیه دموکراتیک که بر شهر عین العرب سیطره دارند، به دل دارد. این کینه به علت کشته شدن برادر ابوخطاب در نبردهای چند ماه پیش حومه الحسکه در نبردهای با نیروهای مسلح این حزب ایجاد شده است. البته ابوخطاب که از خود از کردهای منطقه حلبچه عراق است با حزب اتحادیه دموکراتیک دارای اختلافات ایدئولوژیک فراوانی است.

به هر حال این مسائل باعث شده تا این روزها عین العرب بر سر زبانها بیافتد. البته به خوبی مشخص است که پشت پرده وقایع موجود در شهر عین العرب دستهای پنهان بازیگران منطقه ای نیز دیده می شود. به ویژه دولت ترکیه که از چهار سال پیش تاکنون در آرزوی دخالت نظامی در سوریه و سرنگونی نظام "بشار اسد" قرار داشته و حالا فرصت را فراهم دیده که با سقوط کامل عین العرب به دست داعش، دخالت نظامی در سوریه را امری مشروع برای حفظ امنیت و ثبات کشور خود جلوه دهد.
اخبار بین الملل - مهر

 


ویدیو مرتبط :
واکنش ها به افشای هویت جلاد داعش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افشای هویت غول داعش (+عکس)



مقامات انگلیس فاش کردند غول داعش " محمدرضا حقی" نام دارد.

 مقامات انگلیس اعلام کردند موفق شدند هویت دومین تروریست این کشور را که در فیلم تبلیغاتی اخیر داعش همراه با 5 نفر دیگر اقدام به اعدام زندانیان می کند، شناسایی کنند.

 

اخبار,اخباربین الملل, غول داعش


روزنامه "میل آن ساندی" روز گذشته اعلام کرد این فرد "محمد رضا حقی" (35 ساله) است که در فیلم تبلیغاتی اخیر داعش که دو هفته پیش منتشر شد، همراه با 5 فرد دیگر که نقاب به صورت دارند، حضور دارد.

اخبار,اخباربین الملل, غول داعش

در ویدیوی اخیر داعش "سیذارتا دهار،" کارمند سابق فروش در لندن که لقب "جان جدید داعش" لقب گرفته و دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس را تهدید به انجام عملیات تروریستی کرده بود نیز حضور دارد. دستگاه های اطلاعاتی انگلیس اعلام کردند فرد بلند قدی که در کنار جان جدید داعشی ایستاده، و غول نامیده می شود، حقی نام دارد.

 اخبار  بین الملل  - جام جم