اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افشای طرح داعش برای ترور مقامات سعودی



اخبار,اخبار بین الملل,اخبار داعش

"وزارت کشور عربستان اطلاعات بیشتری از عملیات انتحاری ناکام گروه الضاله علیه سفارت آمریکا در ریاض منتشر کرد..

به نقل از روزنامه لبنانی الاخبار، یک سخنگوی امنیتی در وزارت کشور عربستان اعلام کرد: طرح‌های داعش برای اجرای سلسله عملیات ترور تعدادی از فرماندهان نظامی عربستان خنثی شد.

این مقام سعودی افزود: این گروه برای اجرای سلسله عملیات تروریستی از جمله هدف قرار دادن مقرهای امنیتی و ترور فرماندهان نظامی در مناطق مختلف عربستان آموزش دیده بودند.

او ادامه داد: اطلاعاتی دال بر احتمال انجام یک عملیات انتحاری علیه سفارت آمریکا در شهر ریاض وجود دارد.

 

اطلاعات حاکی از آن است که یک عربستانی و دو تبعه سوری قصد داشتند به وسیله یک خودروی بمب‌گذاری شده عملیات تروریستی در ریاض انجام دهند. اطلاعات حاکی از آن است که یکی از این سه نفر وارد عربستان شده است.

سخنگوی وزارت کشور عربستان افزود: براساس این اتفاقات، میزان تدابیر امنیتی در محدوده این سفارت و کل منطقه اطراف آن افزایش یافته است و مسوولان امنیتی به دنبال هر چیزی که با اطلاعات به دست آمده مطالبقت داشته باشد، هستند و در ماه گذشته موفق شدند یک تبعه سوری و تبعه عربستانی این گروه را دستگیر کنند.

این دو تن از جمله 93 شخصی هستند که مقامات عربستان در چند روز گذشته اعلام کردند، آنها را در یک عملیات پیشدستانه دستگیر کرده‌اند. در این عملیات، مقامات عربستانی موفق به خنثی‌ سازی زودهنگام فعالیت‌های تروریستی اعضای گروهی موسوم به «گروه الضاله» در مناطق مختلف کشور شدند.

 

در این عملیات طرح‌های تروریستی این گروه که از چهار ماه قبل فعالیت‌های خود را در عربستان آغاز کرده‌اند، خنثی شد.

سخنگوی وزارت کشور عربستان اظهار داشت: در این عملیات یک گروهک تروریستی که خود را «سربازان سرزمین حرمین» و وابسته به داعش می‌خواندند شناسایی و منهدم شدند، این گروه شامل 15 عضو عربستانی بود که همگی در 31 دسامبر گذشته بازداشت شدند.

سخنگوی امنیتی عربستان در پایان افزود: در این عملیات یک گروهک تروریستی شامل 65 عضو عربستانی و دو تن دیگر که تابعیت آنها مشخص نیست و یک فلسطینی و یک یمنی که در گسترش افکار تروریستی فعالیت می‌کردند، بازداشت شدند.


اخبار بین الملل - ایسنا


ویدیو مرتبط :
ترور یکی از نظامیان سعودی توسط داعش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افشای طرح ترور پاپ در فیلیپین



اخبار,اخبار بین الملل ,پاپ فرانسیس

 

فیلیپین از اطلاعات تایید نشده ای خبر داد که براساس آن قرار بود همزمان با سفر پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان به مانیل، وی ترور شود.

به گزارش ایرنا، 'والته ایبیگیل' معاون سخنگوی ریاست جمهوری فیلیپین روز شنبه به خبرنگاران، گفت که افرادی در موسسات امنیتی اعلام کردند اطلاعات تایید نشده ای وجود دارد که نشان می دهد برای ترور پاپ فرانسیس برنامه ریزی شده بود.

پاپ 25 دی ماه برای سفری پنج روزه وارد مانیل پایتخت فیلیپین شد و از شهر طوفان زده 'تاکلوبان' نیز دیدن کرد.

این سخنگوی فیلیپینی، گفت که در خصوص این ترور اطلاعات خام دریافت شد، اما جزئیات زیادی وجود ندارد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص قطع سیگنال های تلفن همراه در زمان سفر پاپ فرانسیس به فیلیپین و ارتباط آن با این طرح احتمالی ترور، گفت که قطعی سیگنال ها ارتباطی با این مساله نداشت.

به نوشته تارنمای روزنامه 'سان استار' فیلیپین، یک افسر سابق اطلاعات نظامی نیز ادعا کرده است دو تلاش در مانیل و تاکلوبان برای ترور پاپ در طول سفر به فیلیپین وجود داشت.

سفر پاپ به تاکلوبان به دلیل بدی آب و هوا و طوفان به صورت کامل انجام نشد و هنگام بازگشت هواپیمای همراهان پاپ در فرودگاه از باند خارج و در گل نشست.

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و واتیکان پیش از سفر پاپ فرانسیس به فیلیپین عوامل اطلاعاتی خود را برای ارزیابی وضعیت امنیتی این کشور به مانیل اعزام کرده بودند.

به جز نیروهای سازمان سیا و واتیکان، نیروهای کشورهای حاشیه اقیانوس آرام و 10 کشور اتحادیه جنوب شرق آسیا موسوم به 'آ.سه.آن' نیز برای بررسی وضعیت امنیتی و تهدیدات احتمالی در طول سفر پاپ به فیلیپین بسیج شدند.

دولت فیلیپین برای افزایش امنیت این سفر و مقابله با تهدیدات امنیتی نیز سه روز را در این کشور تعطیل اعلام کرد. 

اخبار بین الملل - ایرنا