اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افشای شکنجه‌ های هولناک داعش در زندان


یکی از زندانیان سابق گروه تروریستی داعش، ضمن افشای برخی روش‌های داعشی‌ها برای شکنجه زندانیانشان، گفت که آنها از «گازهای شیمیایی» استفاده می‌کنند.

جام جم آنلاین: یکی از زندانیان سابق گروه تروریستی داعش، ضمن افشای برخی روش‌های داعشی‌ها برای شکنجه زندانیانشان، گفت که آنها از «گازهای شیمیایی» استفاده می‌کنند.

ابوصفیه الیمنی که پس از فرار از زندان داعش به دانمارک گریخته است، فاش ساخت که داعشی‌ها برای شکنجه زندانیانشان شیوه‌های هولناکی دارند که یکی از این شیوه‌ها استفاده از گازهای شیمیایی است.

الیمنی از سرکردگان داعش بود که به مدت دو ماه در زندان این گروه تروریستی گرفتار شد و پس از آن توانست از زندان بگریزد و به دانمارک پناه ببرد.

واحد مرکزی خبر نوشت که الیمنی کتابی را با عنوان «انفجار، در کشف و رسوایی اسرار» نوشته و منتشر کرده است که در آن از وحشیگری‌های داعش پرده برداشته است.

در این کتاب ابعادی از بلاها و مصیبت‌هایی که داعش بر سر مردم سوریه و عراق می‌آورد افشا شده که غارت اموال، تجاوز، قتل، و ... نمونه‌ای از این موارد است.

الیمنی برای بیان واضح‌تر وحشیگری داعش، در بخشی از کتاب خود از شکنجه زندانیان و شیوه‌هایی چون «کندن پوست زندانیان» می‌نویسد. او در بخشی از کتابش نوشته است که داعش به زندانیان اجازه وضو گرفتن و نماز خواندن هم نمی‌دهد.

در این کتاب، شکنجه‌های داعش در دو بخش روانی و جسمی ذکر شده و خطرناک‌ترین شکنجه‌ها، استفاده از گازهای شیمیایی علیه زندانیان عنوان شده است.

نویسنده کتاب متذکر می‌شود که عوارض استفاده از گازهای شیمیایی را بر روی دست‌کم 10 نفر از زندانیان به چشم خود دیده است.

وی در بخشی از کتابش نوشت: ابومحمد المغربی، یکی از سرکردگان داعش برخی از زندانیان را مجبور می‌کرد ماده‌ای شیمیایی را بو کنند. وقتی فردی این ماده را بو می‌کرد تمام وجودش می‌سوخت و دچار حالت تهوع شدید و دردی غیرقابل تحمل در نواحی حنجره، بینی و اعضای داخلی می‌شد.»


ویدیو مرتبط :
شکنجه نوری زاد در زندان (18+)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خاطرات هولناک زنان در زندان‌ های داعش


زنان و دخترانی که در زندان‌های موصل توسط داعش نگه‌داری می شوند ، دو گزینه پیش رو دارند ، یا اینکه بعنوان برده به اعضای داعش فروخته شوند یا اینکه هر روز در زندانهای داعش مورد تجاوز قرار می گیرند و این برای آنها به معنای مرگ تدریجی است.

باشگاه خبرنگاران: بسیاری از زنان و دختران ایزدی توسط داعش به گروگان گرفته شدند. گزارش‌ها حاکی از آن است که آنها شرایط بسیار بدی در زندان‌های مخفی داعش دارند و بعضا توسط این گروه بعنوان کنیز فروخته می شوند و سرنوشت بسیار بدی در انتظار آنهاست.

زنانی که موفق به فرار از زندان های داعش شده اند به بیان خاطرات خود پرداخته اند.آنها به رسانه ها گفتند :

« زنان و دخترانی که در زندان‌های موصل توسط داعش نگه‌داری می شوند ، دو گزینه پیش رو دارند ، یا اینکه بعنوان برده به اعضای داعش فروخته شوند یا اینکه هر روز در زندانهای داعش مورد تجاوز قرار می گیرند و این برای آنها به معنای مرگ تدریجی است.»

 این زنان گفتند قیمت فروش دختران به اعضای داعش حداقل 25 دلار و حداکثر 150 دلار است.
گفتنی است، بعد از محاصره موصل توسط گروه داعش ، این گروه از زندانهای این شهر برای نگه داری زنان استفاده می کند. عده زیادی از این زنان توسط گروه های قاچاق انسان ، به کشورهای دیگر منتقل می شوند.

گزارش ها از عراق حاکی از آن است که علاوه بر زنان ایزدی ، زنان ترکمن و مسیحی نیز چنین سرنوشت شومی دارند و تعداد آنان ، بسیار زیاد است.