اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افشای سند محرمانه درباره تشدید تحریم‌ها علیه "اسرائیل" در سال 2015



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,تحریم های اسرائیل

 

اخبار سیاست خارجی - افشای سند محرمانه درباره تشدید تحریم‌ها علیه "اسرائیل" در سال 2015

سند محرمانه‌ای که روز سه‌شنبه فاش شد، نشان می‌دهد که سال 2015 شاهد تشدید تحریم‌های بین‌المللی علیه رژیم صهیونیستی و کالاهای تولیدی این رژیم خواهد بود و از سوی دیگر، انتظار می‌رود سرمایه گذاری‌های خارجی در اقتصاد اسرائیل نیز متوقف شود.

به گزارش روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت، این سند که عبارت از گزارش محرمانه‌ای است که در تمامی سفارتخانه‌های رژیم صهیونیستی توزیع شده است، مربوط به صورت جلسات نشست‌هایی است که آویگدور لیبرمن وزیر خارجه تندروی رژیم صهیونیستی برگزار کرده است.

به گزارش این روزنامه، وزارت خارجه رژیم اشغالگر قدس پیش بینی کرده است که تحریم‌های اروپایی علیه کالاهای صهیونیستی طی سال 2015 افزایش پیدا کند و سرمایه گذاری‌های خارجی در اسرائیل متوقف شود.

این وزارتخانه همچنین از احتمال کاهش صادرات محصولات و تولیدات امنیتی خبر داده و حتی اعلام کرده است که احتمال درخواست غرامت کشورهای اروپایی از اسرائیل در صورت شکست پروژه‌های عمرانی کرانه باختری که این طرف‌های اروپایی در آنها سرمایه گذاری کرده‌اند، وجود دارد.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است که احتمال تداوم تحریم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی؛ همان طوری که در جریان جنگ 51 روزه این رژیم علیه غزه اتفاق افتاد، وجود دارد. در جریان جنگ مذکور، کشورهای انگلیس، اسپانیا و بلژیک از صادرات سلاح و قطعات یدکی تسلیحات نظامی به اسرائیل خودداری کردند؛ چراکه نگران استفاده این رژیم از تسلیحات مورد نظر در جریان عملیات نظامی خود علیه غزه بر خلاف قوانین بین‌المللی بودند.

این گزارش به تحریم آکادمیک رژیم اشغالگر قدس و دانشگاه‌های صهیونیستی هم اشاره کرده و آورده است که تحریم آکادمیک رژیم صهیونیستی روند رو به رشدی در پیش گرفته است و مراکز پژوهشی و آکادمیک حاضر به همکاری با پژوهشگران و اساتید دانشگاه‌های صهیونیستی نیستند.

در ادامه این گزارش آمده است که آنچه تاکنون مانع از اعمال مجازات‌های بیشتر و یا صدور قطعنامه‌های بین‌المللی علیه رژیم صهیونیستی شده است حمایت‌های آمریکاست.

وزارت خارجه اسرائیل همچنین پیش‌بینی کرده است که مذاکرات ایران و گروه 5 + 1 طی نیمه اول سال 2015 به نتیجه برسد و طرفین به توافقی "بد" از نظر رژیم صهیونیستی دست پیدا کنند.

روزنامه تایمز آو اسرائیل نیز اعلام کرد که تل‌آویو و قاهره در وضعیت تجاری شکوفایی به سر می‌برند. مصر یکی از کشورهایی است که روابط تجاری شکوفایی را با اسرائیل دارد و از سال 2004 و به دنبال امضای توافقنامه اقتصادی میان مصر، آمریکا و اسرائیل سالانه معاملات تجاری میان قاهره و تل‌آویو به ارزش 100 میلیون دلار انجام می‌شود.

این توافقنامه که به توافقنامه "کویز" معروف است در سال 2007 میان مصر، اسرائیل و آمریکا امضا شد و براساس آن هفت منطقه صنعتی ایجاد شده که اجازه ورود تولیدات مصری که مواد اولیه آنها تولید اسرائیل باشد به بازارهای آمریکایی را می‌دهد.

این روزنامه به نقل از رئیس اداره تجارت خارجی در وزارت اقتصاد اسرائیل نوشت که توافقنامه کویز در زمان عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر قوت بیشتری گرفته و تجارت مصر با اسرائیل در حال حاضر بیشتر از هر زمان دیگری است.
اخبار سیاست خارجی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
آموزش 0 تا 100 فتوشاپ : ابزار تیره و روشن‌ کننده و اسفنج (dodge & burn & sponge) | قسمت 50

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اسرائیل: تحریم ها علیه برنامه هسته ای ایران بی تاثیر است



 

 

 

اسرائیل: تحریم ها علیه برنامه هسته ای ایران بی تاثیر است

 

رئیس جدید سازمان جاسوسی نظامی اسرائیل گفت: تحریم ها، برنامه هسته ای ایران را متوقف نکرده است.

به نقل از رویترز، ژنرال افیف کوخافی همچنین مدعی شد ایران می تواند در مدت دو سال به توانایی ساخت بمب اتمی دست یابد.

پیش از این مقامات آمریکایی مدت زمان طولانی تری را برای این موضوع اعلام کرده بودند.

مئیر داگان رئیس وقت موساد نیز چندی پیش اعلام کرده بود ایران تا سال 2015 به بمب اتمی دست پیدا نمی کند.

سخنگوی کوخافی گفت که وی در نخستین سخنرانی در  کمیته دفاع پارلمان اسرائیل (کنیست) اظهار داشت: تحریم ها علیه اقتصاد ایران تاثیر گذار بوده ولی تاثیری بر برنامه هسته ای این کشور نداشته است.

کوخافی ادامه داد: مسئله این نیست که ایران چه زمانی به بمب اتمی دست پیدا می کند بلکه مسئله این است که سران ایران چه زمانی تصمیم می گیرند غنی سازی اورانیوم را افزایش دهند.

وی افزود: با استناد به زیرساخت ایران و تجربه های فنی ایرانی ها و اورانیومی که در اختیار دارند؛ پس از آنکه تصمیم به ساخت بمب اتم بگیرند یک تا دو سال طول می کشد.

کوخافی تصریح کرد: اولین بمب هسته ای تولیدی ایران اگر ساخته شود؛ ابتدائی خواهد بود.

یکی از حاضران در نشست سخنرانی رئیس جدید سازمان جاسوسی نظامی اسرائیل نیز به نقل از وی مدعی شد: همچنان در مقابل ایران چند سال برای توسعه برنامه هسته ای اش وجود دارد تا کلاهک جنگی – هسته ای را بسازد که بتوان آن را بر موشک های با برد بلند نصب کند.

مقامات آمریکایی البته معتقدند برنامه هسته ای ایران به دلیل اقدامات خرابکارانه خارجی و تحریم ها، تهران تا پنج سال آینده به بمب اتمی دست می یابد.

هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا در روز 10 ژانویه جاری اعلام کرده بود: جدیدترین گزارش ها نشان می دهد تحریم ها (در ایران) در حال تاثیر گذاری است. تحریم ها باعث شده اند ادامه برنامه هسته ای ایران سخت تر شود....../تحلیل:عصرایران