اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افشای سناریوی ساختگی برای قتل یک دوست



افشای سناریوی ساختگی برای قتل یک دوست

سناریوی پسر جوان که پس از قتل دوستش جسد او را به آتش کشیده بود، یک سال پس از جنایت فاش شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ساعت 8 و 30 دقیقه 27 آذر سال گذشته وقوع آتش سوزی در یک کارگاه نجاری در منطقه سیاه سنگ به کلانتری 206 بومهن اعلام شد .

با حضور مأموران کلانتری و آتش نشانی در محل و پس از اطفای حریق ، جسد سوخته ای در کارگاه کشف شد که متعلق به یکی از کارگران کارگاه به نام بهروز 22 ساله بود که شب ها نیز در همانجا استراحت می کرد .

با تشکیل پرونده مقدماتی تحت عنوان آتش سوزی منجر به مرگ ، پرونده در دادسرای ناحیه 16 تهران تحت بررسی قرار گرفت و همزمان ، به دستور مقام قضایی جسد برای مشخص شدن علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد .

همزمان با آغاز تحقیقات و بنا بر اظهارات کارگران کارگاه نجاری ، بررسی فرضیه "اشکال فنی در سیم کشی کارگاه" به عنوان علت آتش سوزی منجر به مرگ تحت بررسی قرار گرفته بود اما با اعلام نظریه کارشناسی اداره آتش نشانی مبنی بر عمدی بودن آتش سوزی و همچنین نظریه پزشکی قانونی در خصوص علت مرگ بر اثر ضربات جسم برنده به گردن و شکم ، پرونده با قرار عدم صلاحیت از دادسرای ناحیه 16 به دادسرای امور جنایی تهران ارجاع شد .

با ارجاع پرونده به دادسرای جنایی و تشکیل پرونده با موضوع "قتل عمد" ، به دستور قاضی رودگر ، بازپرس شعبه چهارم دادسرای جنایی ، پرونده در اواخر شهریور امسال برای رسیدگی تخصصی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

با وجود آنکه پرونده پس از گذشت نزدیک به 9 ماه از زمان وقوع حادثه در اختیار کارگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته بود ، اما کارآگاهان با مراجعه به محل کارگاه به بررسی میدانی از محل حادثه پرداخته و دریافتند تعدادی از کارگاه های محل حادثه مجهز به دوربین های مداربسته هستند . به همین خاطر تصاویر دوربین های مداربسته این کارگاه ها مورد بازبینی قرار گرفت و کارآگاهان موفق شدند تصاویر یکی از دوربین ها در روز حادثه را به دست بیاورند .

بررسی تصاویر ، مقتول را به همراه جوان دیگری نشان می داد که در ساعت شامگاه 26 آذر در حال ورود به کارگاه نجاری بودند. کارآگاهان به تحقیق از کارگران و صاحب کارگاه نجاری پرداخته و آنها نیز پس از مشاهده تصاویر ، همگی عنوان داشتند که جوان همراه مقتول ، یکی از کارگران سابق کارگاه نجاری به نام "علی . ت" 20 ساله و همچنین از همشهریان مقتول است که پیش از این در آنجا مشغول به کار بوده است .

با شناسایی محل کار متهم در یک کارگاه نجاری در منطقه "مرتضی گرد" به این محل مراجعه و در تحقیقات خود دریافتند که علی زمستان سال 1390 و حدود یک ماه پس از مرگ بهروز ، بی هیچ دلیل مشخصی از محل کار خود تسویه حساب کرده است .

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

با توجه به اطلاعات به دست آمده ، کارآگاهان اداره دهم موفق به شناسایی محل سکونت "علی . ت" در یکی از شهرستان های استان گلستان شده و با اخذ دستور نیابت قضایی به این شهرستان اعزام و 22 آبان وی را دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند .

با آغاز تحقیقات ، "علی . ت" در تحقیقات اولیه منکر هرگونه ارتکاب جنایت شده و مدعی شد که آخرین باری که با مقتول بوده ، شب پیش از کشف جسد بوده که تنها تا مقابل در ورودی کارگاه رفته و بدون آنکه وارد آنجا شود از بهروز خداحافظی و محل را ترک کرده است .

اظهارات ضد و نقیض "علی . ت" همچنان ادامه داشت و هر بار اظهارات جدیدی را بیان می کرد . به عنوان مثال یک بار در تحقیقات مدعی شد که شب حادثه و پس از خداحافظی با بهروز ، به منزل یکی از بستگان خود رفته و شب را در آنجا گذرانده که هر بار صحت اظهارات وی مورد بررسی قرار گرفته و پس از مدت کوتاهی ، کذب بودن آنها مشخص می شد .

سرانجام تصاویر دوربین های مداربسته شب حادثه به وی نشان داده شد . زمانیکه او در برابر دلایل و مدارک غیرقابل انکار ارائه شده از سوی کارآگاهان قرار گرفت ، به ناچار 24 دی لب به حقیقت گشود و به ارتکاب جنایت اعتراف کرد .

متهم در اعترافات خود به کارآگاهان گفت : شامگاه حادثه به همراه بهروز - مقتول - به داخل کارگاه نجاری رفته و تا حدودا ساعت 1 و 30 دقیقه بامداد در حال تماشای فیلم بودیم . پس از تماشای فیلم بود که سر صحبت در خصوص تعدادی از بستگان و دختران فامیل من باز شد و بهروز شروع به تمسخر آنها و حتی خانواده من کرد .

در حالیکه عصبانی شده بودم ، از روی اجاق گاز یک چاقو برداشته و دو ضربه به شکم و پس از آن چندین ضربه به گردن بهروز زدم که باعث شد تا او بر روی اجاق بیفتد و همین موضوع باعث آتش گرفتن کارگاه شد . در حالیکه لباس هایم کاملا خونی شده بود ، از کارگاه خارج شده و شبانه به مرتضی گرد برگشتم اما برای آنکه کارگران کارگاه متوجه وضعیت من نشوند ، تصمیم گرفتم تا شب را در پشت کارگاه سپری کنم تا اینکه صبح زود و پیش از بیدار شدن سایر کارگران از دیوار بالا رفته و وارد کارگاه شدم و بلافاصله لباس های خود را تعویض کرده تا کسی متوجه موضوع نشود .

چندین هفته در کارگاه کار دادم تا به بهانه خسته شدن از کار ، تسویه حساب کرده و به شهرستان بازگشتم . در طی این مدت تمامی اهالی محل و بستگان تصور می کردند که بهروز به علت آتش سوزی ناشی از نقص سیستم سیم کشی کارگاه نجاری فوت کرده و به هیچ عنوان تصور نمی کردم که پلیس متوجه اصل موضوع می شود تا اینکه پس از گذشت نزدیک به یک سال دستگیر شدم .

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با توجه به اعترافات صریح متهم در خصوص ارتکاب جنایت ، قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی صادر و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است ./مهر

 


ویدیو مرتبط :
سناریوی جایگزین قتل میرحسین موسوی و کروبی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افشای سناریوی مرد جنایتکار برای قتل همسر دومش



افشای سناریوی مرد جنایتکار برای قتل همسر دومش

مرد جنایتکار که سناریوی قتل همسرم دومش را طراحی و اجرا کرده بود پس از دستگیری جزئیات قتل را تشریح کرد.

حوادث - به گزارش مردم سالاری، 15 مرداد امسال ماموران پلیس آگاهی خراسان شمالی در جریان فوت مشکوک زن جوانی در جاده بجنورد- اسفراین قرار گرفتند. تیم پلیسی پس از حضور در محل دریافتند در محل حادثه یک خودرو به داخل دره سقوط کرده و جسد زنی حدود 30 ساله بر روی صندلی کنار راننده قرار دارد.

 

با توجه به مشکوک بودن حادثه تیمی از کارآگاهان تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده و در بررسی های خود متوجه شدند خودرو متعلق به مردی اهل شهرستان گرمه می باشد.
صاحب خودرو به اداره آگاهی احضار و در تحقیقات گفت: 14 خردادماه خودرو را به فردی به نام رضا فروختم و در زمان حادثه خودرو در اختیار این فرد بود.


با شناسایی آخرین مالک خودرو به نام رضا، او به اداره آگاهی احضار و در بازجویی ها گفت: روز حادثه همراه همسر دومم به نام نرگس برای تفریح به جاجرم رفته بودیم اما زمانی که خودرو را در کنار جاده رها کرده بودم ناگهان خودروی پیکان در حالی که همسرم داخل آن بود به دره سقوط کرد من هم از ترس از محل فرار کردم.

این ادعاها در حالی مطرح شد که پزشکی قانونی در گزارش خود اعلام کرد زن جوان بر اثر فشار بر ناحیه گردن و خفگی جان خود را از دست داده است.
 با کشف این سرنخ رضا دوباره تحت بازجویی قرار گرفت که این بار لب به اعتراف گشود و گفت: مدتی بود تصور می کردم نرگس با مردی ارتباط پنهانی دارد این موضوع آزارم می داد به همین خاطر تصمیم گرفتم او را به قتل برسانم.

 

بر اساس نقشه روز قبل از جنایت یک دستگاه خودروی پیکان خریدم و از نرگس خواستم برای حل مشکلاتمان و صحبت کردن در این زمینه به جاجرم برویم. وقتی به منطقه ای سراشیبی رسیدیم خودرو را پارک کرده و خود پیاده شدم بعد هم پیکان را به داخل دره هل دادم. زمانی که خودرو در عمق 30 متری دره متوقف شد بالای سر همسرم رفته اما دیدم او هنوز نفس می کشد به همین خاطر با دست خفه اش کردم.
متهم به قتل پس از اعتراف به این جنایت و بازسازی صحنه قتل با قرار قانونی روانه زندان شد./مردم سالاری