اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افشای رسوایی‌ های جنسی مجری BBC


رسوایی‌های اخلاقی و جنسی یکی از مجریان قدیمی و مشهور شبکه بی‌بی‌سی، در حال تبدیل شدن به بحرانی سیاسی در انگلیس است.

وطن امروز: به گزارش نیویورک تایمز، افشای رسوایی‌های اخلاقی و جنسی یکی از مجریان قدیمی بی‌بی‌سی در حال تبدیل شدن به یک بحران سیاسی تمام‌عیار در انگلیس است.

بر این اساس افشای این رسوایی موجب تشدید اختلافات میان دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس و دولت محافظه‌کار وی با مسؤولان شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی شده است.


افشای رسوایی‌های جنسی جیمی سویل، مجری فوق‌ستاره بی‌بی‌سی که به مدت 40 سال در استخدام این شبکه تلویزیونی بود این بنگاه خبرپراکنی را در موقعیتی دشوار قرار داده است.



جیمی سویل، مجری قدیمی رادیو و تلویزیون بی‌بی‌سی بود که سال 2011 در سن ۸۴ سالگی درگذشت. او در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ میلادی بسیار مشهور بود و پلیس می‌گوید در طول ۴۰‌سال به افراد زیادی، از جمله دختران کم سن و سال، آزار جنسی رسانده است.

گفته می‌شود در مواردی این کار در ساختمان‌های بی‌بی‌سی در «وایت سیتی» انجام شده است. افشای این ماجرا موجب شد جورج انتویسل، مدیرکل بی‌بی‌سی برای ارائه توضیحات به پارلمان انگلیس فراخوانده شود.

 مدیرکل بی‌بی‌سی در مقابل کمیته فرهنگی پارلمان انگلیس از عملکرد این رسانه در ماجرای رسوایی جنسی جیمی سویل دفاع کرد اما پذیرفت که این ماجرا به اعتماد مردم انگلیس به این رسانه لطمه زده است.

یکی از مسائلی که درباره این ماجرا مطرح شده این است که اندکی بعد از مرگ سویل گزارشی از رسوایی‌های جنسی وی در یکی از برنامه‌های بی‌بی‌سی تهیه شده بود اما این گزارش به دلایل نامشخصی پخش نشد.

 منتقدان، مدیران بی‌بی‌سی را متهم می‌کنند که حقایق را از مردم پنهان کرده‌اند و از پخش گزارشی که به سوءرفتار جنسی سویل با نوجوانان کم سن و سال می‌پرداخت جلوگیری کرده‌اند.


کمتر از یک ماه پیش شبکه آی‌تی‌وی گزارشی تحقیقی درباره اتهامات مربوط به رفتارهای جیمی سویل پخش کرد. تاکنون دست کم 200 تن از قربانیان سویل به پلیس مراجعه کرده و از اقدامات غیراخلاقی وی پرده برداشته‌اند.

ماریا میلر، وزیر فرهنگ انگلیس هم در نامه‌ای به کریستوفر پاتن، رئیس هیات مدیره بی‌بی‌سی نوشت:«نگرانی‌های بسیار جدی درباره اعتماد مردم به بی‌بی‌سی ایجاد شده است».

به گفته میلر، مردم انگلیس که سالانه نزدیک به 6 میلیارد دلار حق اشتراک به بی‌بی‌سی می‌پردازند باید اطمینان حاصل کنند که این شبکه تلویزیونی «معیارهای آزادی و شفافیت» را رعایت می‌کند.

 اگر چه پاتن توسط کامرون به عنوان رئیس هیات مدیره بی‌بی‌سی انتخاب شده است اما ناظران سیاسی می‌گویند کامرون به دلیل نگرانی از کاهش محبوبیت خود به انتقاد از عملکرد پاتن روی آورده است. جیمی ‌سویل در سال 1990 از ملكه انگلیس نشان شوالیه دریافت كرده بود.


ویدیو مرتبط :
رسوایی جنسی "تیام" مجری شبکه من و تو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ابعاد تازه از رسوایی‌ جنسی مجری BBC


اسکاتلندیارد اعلام کرد تحقیقات درمورد پرونده سواستفاده جنسی جیمی سویل از کودکان خاتمه یافته و آمار قربانیان بالغ بر 500 نفر است.

خبرآنلاین: اسکاتلندیارد اعلام کرد تحقیقات درمورد پرونده سواستفاده جنسی جیمی سویل از کودکان خاتمه یافته و آمار قربانیان بالغ بر 500 نفر است.

اسکاتلندیارد اعلام کرد تحقیقات درمورد پرونده سواستفاده‌های جنسی جیمی سویل، مجری سابق بی‌بی‌سی که به «عملیات یوتری» معروف است پایان یافته و نتیجه آن پس از جمع‌آوری اطلاعات اوایل سال 2013 اعلام می‌شود.
             


عملیات یوتری در سه بخش درمورد پرونده سویل تحقیق کرده است؛ جرایم سویل، جرایم سویل و دیگران بطور مشترک و جرایم دیگران. در این تحقیقات از هفت نفر بازجویی شده است و از این بین شش نفر بازداشت شده‌اند.
 
چهره‌های معروفی در این پرونده بازداشت شده‌اند؛ از جمله فردی استار کمدین، دیو لی تراویس که دی‌جی است و ویلفرد دوآت، تهیه‌کننده سابق برنامه‌های تلویزیونی. گری گلیتر شخص دیگری است که در این رابطه بازداشت شده اما درمورد او هنوز اتهامی ثابت نشده است.
 
روز دوشنبه از یک مرد 80 ساله نیز بازجویی و مردی 60 ساله بازداشت شد. در عملیات یوتری 30 مامور پلیس در حال انجام وظیفه هستند، این عملیات تاکنون دو میلیون پوند هزینه داشته است.
 
اسکاتلندیارد اعلام امیدواری کرد به زودی تصویری واضح از جرایم سویل ارائه دهد. «ما به شدت از قربانیانی که با ما تماس گرفتند و از شجاعت آنها تشکر می‌کنیم. بدون آنها اصلا تحقیقاتی صورت نمی‌گرفت. تا امروز بیس از 500 قربانی با ما تماس گرفته‌اند که از میان آنها 200 نفر مورد آزار جنسی قرار گرفته بودند.»
 
سویل که سال گذشته در 84 سالگی درگذشت به عنوان مجری برنامه‌های پرمخاطبی مثل «Jin’ll Fix It» از شبکه بی‌بی‌سی شهرت داشت. اتهام سویل سواستفاده جنسی از کودکانی بوده که در برنامه او شرکت می‌کردند.
 
جدا از عملیات یوتری، تحقیقات دیگری نیز درمورد سویل در حال انجام است، یکی از این تحقیقات بررسی علل لغو بازجویی از سویل و به جریان افتادن پرونده رسوایی او در سال 2009 است.