اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افشای راز قدیمی‌ترین پرونده قتل بوشهر



 دستگیری قاتل پس از ٣٣ سال زندگی مخفیانه

با دستگیری قاتلی فراری كه ٣٣ سال پیش در نزاعی دسته جمعی یكی از اهالی گناوه را به قتل رسانده بود، راز قدیمی‌ترین پرونده قتل بوشهر فاش شد.

علی حسن‌پور، دادستان عمومی و انقلاب بوشهر با اعلام این خبر به میزان گفت: متهم پرونده ٣٣سال پیش در یك درگیری در گناوه مردی میانسال را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود و در این مدت طولانی به شكل مخفیانه در شهرهای مختلف زندگی می‌كرد كه سرانجام مخفیگاه او در تهران شناسایی و تحت نظر ماموران قرار گرفت.


متهم در سال ٥٩ به دلیل اختلافات شخصی در نزاعی دسته جمعی مقتول را با ضربات متعدد چاقو از پای درآورده و از صحنه جرم متواری شده بود. در حالی كه متهم هرگز تصور نمی‌كرد گرد‌و‌غبار ٣٣ ساله روزی كنار رود و پرده از راز جنایتش برداشته شود سرانجام در اقدامی غافلگیرانه از سوی ماموران دستگیر و برای بازجویی به پلیس آگاهی منتقل شد.


حسن‌پور در تشریح روند بازجویی از متهم گفت: پرونده در یكی از شعبات جزایی شهرستان گناوه در حال رسیدگی است و تحقیقات اولیه آغاز شده است با این حال متهم در همان بازجویی‌های اولیه به جرم خود مبنی بر ارتكاب به قتل اعتراف كرده است. به گفته دادستان عمومی و انقلاب بوشهر این پرونده از قدیمی‌ترین پرونده‌های قضایی در استان بوشهر است كه با توجه به اهمیت كشف جرایم خشن و نقش این كشفیات در ارتقای احساس امنیت دستگاه قضایی، به شكل ویژه مورد پیگیری قرار گرفته است.
اخبار حوادث - اعتماد

 


ویدیو مرتبط :
مستند پرونده های مخوف - قتل های فجیح

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افشای راز قدیمی‌ترین پرونده جنایی اینترپل با DNA



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

افشای راز قدیمی‌ترین پرونده جنایی اینترپل با DNA

گروه شوک: بار دیگر آزمایش DNA، پرده از راز قتل یک دختر کانادایی که حدود 40 سال پیش کشته شده بود برداشت و قاتل او شناسایی شد. این دختر 16 ساله به نام کالین مک‌میلن به شکل مرموزی در 40 سال پیش ربوده و کشته شده بود. پلیس امریکا توانسته با انحام آزمایشات DNA «بابی جک فاولد» را قاتل کالین معرفی کند. 

او شخصی بوده که کالین 16 ساله را در بریتیش کلمبیا هنگامی که از خانه دوستش خارج می‌شد ربوده و به قتل رسانده است.کالین یکی از 18 زنی است که طی دهه‌های گذشته به شکل مرموزی به قتل رسیده‌اند و پلیس این افشاگری‌ها به کمک DNA را یکی از قدیمی‌ترین‌ها در تاریخ اینترپل خوانده است.

بر اساس گزارش پلیس؛ بابی جک فاولد در سال 2006 میلادی در زندان مرده و پلیس او را در رابطه با مرگ 8 زن در این منطقه مجرم دانسته است.پلیس بریتیش کلمبیا، کانادا، در سال 1996 فاولد را به جرم آدم‌ربایی، و تجاوز و آزار و شکنجه زنان در منطقه اورگان دستگیر کرده بود که دادگاه او را به حبس ابد محکوم کرد و او در سن 66 سالگی بر اثر ابتلا به سرطان ریه در زندان مرد.فاولد تنها 16 سال را تا هنگام مرگ در زندان گذرانده بود.

در این رابطه پلیس کانادا گفته تحقیقات خود را از سال 2007 درباره قتل 13 زن و دختر آغاز کرده بود که همگی در یک مسیر متصل به بزرگراه بریتیش ربوده و کشته شده‌اند. ضمناً 5 زن جوان هم در این مسیر ناپدید شده‌اند که تاکنون اثری از آنها به دست نیامده است.

این جنایات در پرده اسرار باقی مانده بود که سرانجام آزمایشات DNA نشان داد فاولد، 8 تن از این زنان را در بزرگراه بریتیش ربوده و کشته است.گروهبان پلیس وین کلاری، در این باره در کنفرانس مطبوعاتی گفت: یک قاتل برای تمامی پرونده‌های بریتیش کلمبیا وجود ندارد. این بزرگراه قاتلین دیگری نیز داشته و ما هنوز در حال بررسی شواهد هستیم. اما بدون شک فاولد قاتل8 زن و دختر در این جاده پر هیاهو بوده است./ایران