اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افشای راز قتل سریالی چهار زن /فرار از زندان به شیوه فیلم های هالیوودی



 حوادث91,قتل زنان خیابانی,روح الله داداشی,فرار از زندان اصفهان,پل مدیریت,حوادث دلخراش سال 90عجنایات سال 90

 

افشای راز قتل سریالی چهار زن /فرار از زندان به شیوه فیلم های هالیوودی

افشای راز قتل چهار زن از سوی قاتل خونسرد، فرار از زندان به شیوه فیلم های هالیوودی، جنایت در پل مدیریت و قتل قویترین مرد ایران از مهمترین اخبار حوادث تیر ماه سال 90 بود.

 

قتل چهار زن از سوی قاتل خونسرد

افشای راز قتل چهار زن از سوی قاتل خونسرد از مهمترین اخبار تیر ماه سال 90 بود.

رسیدگی به این پرونده از هشتم تیر ماه سال 90 همزمان با کشف جسد دو زن در نوشهر در دستور کار پلیس قرار گرفت و ماموران با دستگیری قاتل دو خواهر راز دو جنایت دیگر او را هم فاش کردند.جسد زن جوانی تقریبا 25 ساله در 24 بهمن ماه سال 89، در شهرستان آبیک واقع در استان قزوین کشف شد که براثر شلیگ گلوله به ناحیه سر به قتل رسیده بود.

تلاش ماموران برای شناسایی هویت مقتول و متهم به قتل ادامه داشت تا این که در 12 اردیبهشت سال90، جسد زن دیگری تقریبا 30 ساله که براساس اعلام پزشکی قانونی او نیز بر اثر شلیک گلوله از سلاح کمری به ناحیه سر به قتل رسیده بود در حوالی محل کشف جسد اول، پیدا شد.

 

بررسی ها ادامه داشت تا اینکه 8 تیرماه سال 90، جسد دو زن جوان که از لحاظ چهره به یکدیگر شباهت زیادی داشتند در پارک جنگلی سی‌سنگان واقع در شهرستان نوشهر در فاصله 500 متری از یکدیگر کشف شد که از ناحیه سر مصدوم و به قتل رسیده بودند.

اجساد برای یافتن علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد و پزشکان پس از کالبدشکافی علت مرگ را اصابت گلوله از اسلحه کمری به ناحیه سر اعلام کردند.

دهم تیرماه مردی با مراجعه به پلیس آگاهی نوشهر از مفقودشدن دو دخترش به نام‌های «نرجس» و «نسترن» خبرداد. با توجه به این که مشخصات مفقودان با مشخصات اجساد کشف شده در پارک جنگلی مطابقت داشت، عکس مقتولان به رویت پدر دو دختر رسید که وی با دیدن تصاویر، آنان را شناسایی کرد.

 

تحقیقات تیم جنایی نوشهر برای یافتن متهم یا متهمان به قتل آغاز و مشخص شد که این دو خواهر که هر دو مطلقه بودند با فردی به نام مسعود 27 ساله و همسرش مهدخت ارتباط داشتند. سرانجام ماموران پلیس آگاهی نوشهر از محل ملاقات متهم به قتل و همسرش در تهران باخبر شدند و مسعود را حین ملاقات همسرش در محل قراردر 15 تیرماه ، دستگیر کردند

.

مسعود در بازجویی‌ها ضمن اعتراف به قتل دو خواهر گفت که از طریق همسرش با نرجس و نسترن آشنا شده و روز حادثه به محل کارشان رفته و به بهانه‌ای آنان را سوار خودرواش کرده بود، سپس در بین راه با استفاده از آبمیوه دو خواهر را بیهوش و در پارک سی‌سنگال به قتل رسانده بود. ماموران پلیس نوشهر حین بازرسی از خودرو متهم، مدارکی از زن جوانی به هویت مژگان بدست آوردند و در بررسی‌های خود دریافتند که این زن ساکن تهران است که به دلیل بیماری تنفسی مدتی بود که در شهرستان چالوس زندگی می‌کرد اما چندی پیش مفقودشده بود، بنابراین تحقیقات از مسعود در خصوص این زن آغاز شد. با کشف‌شدن هویت مژگان که مدارک شناسایی او در خودرو مقتول بدست آمده بود، تحقیقات از سوی کارآگاهان آغاز شد و متهم با دیدن مدارک و مستندات موجود لب به اعتراف گشود و پرده از قتل دو زن جوان به نام های مژگان و فاطمه در قزوین برداشت.

 

فرار بزرگ از زندان

در این ماه شش زندانی به شیوه فیلم های هالیوودی از رندان دستگرد اصفهان گریختند.

صبح جمعه - 10 تیر - یکی از سربازان زندان دستگرد اصفهان خود را به مسئولان رساند و از فرار شش زندانی خبر داد و گفت: دقایقی قبل هنگام کشیک در محوطه زندان، ناگهان شش زندانی را دیدم. همان موقع برای دستگیری آنها وارد عمل شدم که تبهکاران همزمان با تهدید گریختند.

به دنبال اعلام این خبر، مسئولان حراست زندان خود را به محوطه رسانده و پس از بررسی‌ها دریافتند زندانی‌های فراری با حفر تونل خود را به محوطه زندان رسانده و از آنجا گریخته‌اند.

آنها همچنین هنگام بررسی تونل دریافتند یکی از زندانیان داخل تونل گرفتار شده و در وضعیت بدی به‌سر می‌برد. در ادامه با کمک امدادگران آتش‌نشانی، زندانی گرفتار قبل از مرگ نجات یافت.از سوی دیگر مشخص شد زندانیان فراری پنج سارق مسلح و یک قاتل بودند. دو تن از دزدان مسلح به 5 و 10 سال زندان محکوم شده و چهار تبهکار دیگر در انتظار محاکمه بودند.زندانی ناکام نیز به مأموران گفت: از دو ماه قبل نقشه فرار از زندان را طراحی و اجرا کردیم. شب‌ها با استفاده از آبکش و اجسام تیز تونل می‌کندیم. خاک را با استفاده از کیسه و ملحفه به داخل چاه می‌ریختیم.

 

جنایت هولناک در پل مدیریت

15 تیر ماه سال 90 پسر دانشجوئی در پل مدیریت جنایتی هولناک را رقم زد که با توجه به حساسیت ماجرا به صورت ویژه به پرونده  او رسیدگی شد.

کوشا – 25 ساله – ساعت یک و نیم بعدازظهر چهارشنبه – 15 تیر – روی پل مدیریت و مقابل چشمان وحشت زده مردم، مهسا 24 ساله را هنگام خروج از دانشگاه با دو چاقو و ده‌ها ضربه به قتل رساند. اما هنگام فرار از سوی مردم دستگیر شد. وی در بازجویی‌ها با اعتراف به قتل گفت: من و مهسا در دانشگاه همکلاس بودیم. از روز اولی که او را دیدم عاشقش شدم و تصمیم گرفتم با او ازدواج کنم. به همین خاطر پیشنهاد دوستی دادم تا همدیگر را بیشتر بشناسیم ولی او رفتار بدی با من داشت و تحقیرم می‌کرد. همین رفتارهایش باعث شد از او کینه به دل بگیرم. دو سال این احساس نفرت را با خود داشتم و همواره می‌خواستم به او ضربه‌ای بزنم که دلم خنک شود تا اینکه روز حادثه با دو چاقو به دانشگاه رفتم چرا که می‌دانستم مهسا برای گرفتن نمرات آخرین ترم تحصیلی می‌آید. وقتی او را همراه دوستش مرضیه دیدم تعقیبشان کردم. آن موقع حالت عادی نداشتم و نمی‌فهمیدم چه می‌کنم تا اینکه در کلانتری تازه به خود آمدم و فهمیدم مهسا را کشته‌ام.

 

کوشا در جلسه محاکمه شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران – به ریاست قاضی نورالله عزیزمحمدی – گفت: از پدر و مادر مهسا و والدین خودم عذرخواهی می‌کنم چرا که باعث بدبختی هر دو خانواده شدم. من به پدر و مادر مهسا حق می‌دهم قصاصم کنند اما با این حال از آنها می‌خواهم مرا ببخشند! پس از پایان محاکمه قضات دادگاه وارد شور شده و با توجه به مستندات پرونده، کوشا را به قصاص در ملأ عام محکوم کردند. قضات دیوان عالی کشور نیز حکم قصاص را تأیید کردند.مرد جنایتکار سرانجام 22 شهریور در محل جنایت به دار مجازات آویخته شد.

 

خداحافظ قهرمان

در آخرین روزهای تیر ماه خبری کوتاه اعلام شده که همه را شوکه کرد. روح الله داداشی قویترین مرد ایران در جریان یک درگیری به قتل رسید.

ساعت 12 شنبه شب - 25 تیر - مأموران پلیس 110 در پی تماس مردی از نزاع خیابانی در خیابان 45 متری گلشهر کرج باخبر شده و بلافاصله راهی محل حادثه شدند. در تحقیقات مقدماتی مشخص شد سه سرنشین خودروی پراید با روح‌الله داداشی درگیر شده و با ضربه‌های کارد او را مجروح کرده و گریخته‌اند. چند تن از شاهدان حادثه نیز بلافاصله مرد مجروح را به بیمارستان منتقل کردند، اما قوی‌ترین مرد ایران به علت شدت جراحات روی تخت بیمارستان جان سپرد. در ادامه و با توجه به حساسیت موضوع، چند اکیپ از کارآگاهان پلیس آگاهی استان تهران و شهرستان کرج شناسایی و دستگیری عاملان جنایت را در دستور کار قرار دادند. 24 ساعت پس از جنایت مخفیگاه متهمان در محله حسین‌آباد کرج شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه دو تن از آنها دستگیر شدند. متهمان پس از انتقال به اداره آگاهی در تحقیقات دوستشان علیرضا را عامل اصلی جنایت معرفی کردند. با توجه به اینکه هویت متهم فراری نیز برای پلیس شناسایی شده بود، تلاش برای دستگیری وی ادامه یافت تا اینکه روز بعد  او هم به دام افتاد.

 

علیرضا - 18 ساله - در بازجویی‌های مقدماتی ابتدا منکر قتل شد، اما در ادامه لب به اعتراف گشود و گفت: شب حادثه همراه دو تن از دوستان از یک میهمانی در شاهین‌ویلا راهی حسین‌آباد بودیم که در 45 متری گلشهر با راننده یک خودروی هیوندا آزرا به خاطر بوق زدن درگیری لفظی پیدا کردیم. کم‌کم کار به فحاشی کشید که در چهارراه گلزار دوستم که راننده بود سد راه آنان شد. وقتی راننده پیاده شد و هیکلش را دیدم، ترس تمام وجودم را فرا‌گرفت. در حالی که ترسیده بودم، در یک لحظه با کاردی که همراهم بود، سه ضربه به او زدم. وقتی غرق خون روی زمین افتاد، وحشت‌زده فرار کردیم. متهمان پس از بازجویی‌های مقدماتی با دستور قاضی یوسف رضایی - بازپرس کشیک ویژه قتل کرج - در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفتند.

در ادامه متهم در شعبه اول دادگاه کیفری استان البرز محاکمه و به قصاص محکوم شد. بعد از تائید حکم قصاص پسر جوان در ملاء عام اعدام شد./مهر


ویدیو مرتبط :
افشای راز جنایت سه زن توسط بهاره رهنما و دوستانش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افشای راز قتل زن جوان توسط دختر 5 ساله


دختر 5 ساله راز قتل مادرش را پس از 25 روز فاش کرد.

خبرگزاری مهر: دختر 5 ساله راز قتل مادرش را پس از 25 روز فاش کرد.

30 اردیبهشت ماه امسال آتش سوزی در یکی از روستاهای اطراف شهرستان شاهرود به پلیس اطلاع داده شد. در ادامه تیمی از ماموران در محل حادثه حاضر شده و در بررسی های خود متوجه شدند در این آتش سوزی زن 30 ساله ای به نام مریم دچار سوختگی شدید شده است. بلافاصله مریم به بیمارستان منتقل شد که 15 روز بعد بر اثر شدت سوختگی جان خود را از دست داد.

20 خرداد ماه امسال خانواده مریم با مراجعه به پلیس آگاهی مدعی شدند دخترنشان به قتل رسیده است. با طرح این شکایت تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده و در نخستین گام به تحقیق از همسر 32 ساله مقتول به نام میثم پرداختند که وی مدعی شد مریم به دلیل مشکلات روحی با ریختن بنزین بر روی خود اقدام به خودکشی کرده بود. از سوی دیگر ماموران دریافتند همزمان با این حادثه میثم اجازه نداده خانواده همسرش با دختر 5 ساله شان دیداری داشته باشند.

با کشف این سرنخ ماموران سراغ دختر 5 ساله رفته که وی در جریان تحقیقات گفت: شب حادثه پدر و مادرم با هم درگیر شدند که پدرم یک ظرف بنزین را روی مادرم ریخت و او را آتش زد.

سردار محمد رضا میرزایی فرمانده انتظامی استان سمنان در این رابطه گفت: با این اظهارات پرونده وارد مرحله تازه ای شد و میثم پس از 48 ساعت سکوت لب به اعتراف گشود و گفت من به مواد مخدر اعتیاد داشته و بیکار بودم، شب حادثه با همسرم بر سر این موضوع درگیر شده که در یک لحظه کنترلم را از دست داده و او را به قتل رساندم.

متهم پس از اعتراف به این جنایت با قرار قانونی روانه زندان شد.