اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افشای راز قتل دختر جوان در سرایداری مدرسه



افشای راز قتل دختر جوان در سرایداری مدرسه

سیدخلیل سجادپور -پس از ۱۱ماه کار اطلاعاتی پلیس آگاهی خراسان رضوی روی پرونده دختر جوانی که در اتاق سرایداری یک مدرسه به قتل رسیده بود، سرانجام متهم این پرونده دستگیر شد و جزئیات این جنایت را تشریح کرد.

حوادث-  به گزارش خراسان، رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی، درباره چگونگی وقوع قتل و دستگیری متهم این پرونده جنایی به خراسان گفت: در تاریخ 91.6.25 مرگ مشکوک دختر ۳۶ساله ای که سرایدار یک مدرسه در مشهد بود، به پلیس گزارش شد.

 سرهنگ کارآگاه حسین بیدمشکی افزود: اگرچه تحقیقات مقدماتی توسط قاضی اسماعیل شاکر (قاضی ویژه قتل عمد در زمان وقوع حادثه) و کارآگاهان اداره جنایی با توجه به ظواهر امر حاکی از وقوع قتل بود اما طولانی شدن روند اظهارنظر قطعی پزشکی قانونی درباره علت مرگ این دختر موجب شد دامنه تحقیقات محدود شود.

 وی اضافه کرد: با گذشت حدود ۵ماه از وقوع حادثه، کمیسیون پزشکی علت مرگ دختر را خفگی اعلام کرد و بدین ترتیب بررسی های پلیسی وارد مرحله جدیدی شد. این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: با توجه به اهمیت ماجرا، گروهی از کارآگاهان زبده شعبه قتل به فرماندهی سرهنگ غلامی ثانی (رئیس اداره جنایی پلیس آگاهی) با راهنمایی و نظارت قاضی ویژه قتل عمد، عملیات اطلاعاتی خود را درباره این پرونده ادامه دادند تا این که کارآگاهان با پیگیری سرنخ های موجود و بررسی شماره تلفن های آخرین افرادی که مقتوله با آن ها در تماس بود، به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می داد جوانی با ارسال پیامک و یا به صورت تلفنی با مقتول ارتباط داشته است.

بنابراین ردیابی تماس ها، کارآگاهان را به استان اصفهان کشاند اما متهم جوان از آن محل گریخته بود که این موضوع دوباره گره کوری را در پرونده ایجاد کرد. سرهنگ بیدمشکی با اشاره به ادامه تحقیقات در تبریز و دیگر شهرهای کشور که احتمال اختفای وی وجود داشت، خاطرنشان کرد: کارآگاهان در ادامه عملیات غیرمحسوس خود دریافتند که متهم مذکور از چندی قبل به یزد گریخته و در یکی از معادن این شهر مشغول به کار شده است.

بنابراین گروهی از کارآگاهان به سرپرستی سرگرد محمدی (رئیس شعبه قتل)، مأموریت یافتند تا با جمع آوری اطلاعات به دست آمده، عملیات دستگیری وی را آغاز کنند.
سرهنگ حسین بیدمشکی تصریح کرد: پس از اطمینان از وجود متهم در یزد، کارآگاهان با دستورات ویژه قاضی شاکر، عازم یزد شدند و در یک عملیات غافلگیرانه متهم ۲۴ساله  را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

وی افزود: متهم این پرونده جنایی روز گذشته به مشهد منتقل شد و در بازجویی ها گفت: با گرفتن شماره تلفن اتفاقی با مقتوله آشنا شدم و پس از مدتی به مشهد آمدم اما وقتی طلاهای او را دیدم وسوسه شدم و نقشه سرقت طلاهایش را کشیدم به همین منظور با او در اتاق سرایداری مدرسه قرار گذاشتم ودر یک لحظه او را هل دادم که پشتش به میز خورد و با صورت به زمین افتاد و من پس از سرقت ۵النگو، گردنبند و انگشتر به اصفهان گریختم. در آن جا نیز طلاهای مسروقه را به یک طلافروشی که از آشنایانم بود به مبلغ یک میلیون تومان فروختم.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی با اشاره به اعترافات متهم اضافه کرد: طبق بررسی ها این احتمال وجود دارد که متهم دستگیر شده با فریب دختران دیگری به بهانه ازدواج از آن ها نیز سرقت کرده باشد که تحقیقات در این باره نیز ادامه دارد./خراسان

 

 


ویدیو مرتبط :
قتل فجیع دختر جوان...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افشای راز قتل دختر و پسر جوان در دادگاه



افشای راز قتل دختر و پسر جوان در دادگاه

مرد جوان که به همدستی دو متهم فراری نقشه قتل زنی و مرد مورد علاقه او را طراحی و اجرا کرده بودند در دادگاه کیفری به دفاع از خود پرداخت.

 

قتل, قتل عمد, اخبار حوادث, حوادث ایران و جهان

 

به گزارش خبرنگار مهر، 15 اردیبهشت سال 89 مردی با مراجعه با دادسرای شیراز با طرح شکایتی از ناپدید شدن دختر 20 ساله خود به نام "نازنین" خبر داد.

او در شکایتش به ماموران گفت: دیروز دخترم برای دیدن یکی از دوستانش از خانه خارج شد و دیگر بازنگشت. در این مدتم به هر جا که احتمال می‌دادم به آنجا رفته باشد سر زده اما هیچ اثری از او به دست نیامد.

پس از این شکایت پرونده برای رسیدگی در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی استان فارس قرار گرفت.

 

ماموران در جریان تحقیقات و بررسی تماس‌ها‌ی نازنین دریافتند او با پسر جوانی به نام اشکان ارتباط پنهانی دارد.

با کشف این سرنخ ماموران سراغ اشکان رفته و دریافتند او نیز از چند روز قبل به طرز مرموزی ناپدید شده است.

تیم پلیسی در ابتدا با طرح دو فرضیه قتل دختر جوان و فرار او به همراه پسر مورد علاقه‌اش تحقیقات گسترده‌ای را در این زمینه آغاز کردند. در حالی که هیچ ردی از اشکان و نازنین نبود مردم چوپانی با مراجعه به ماموران گرفت که جسد سوخته دو نفر را در حاشیه شهر پیدا کرده است.

در ادامه تیمی از ماموران همراه بازپرس ویژه قتل در محل حاضر شده و در بررسی‌های مقدماتی مشخص شد جسد متعلق به زن و مردم جوانی است که پس از قتل به آتش کشیده شده‌اند. از سوی دیگر با بررسی پرونده افراد فقدانی مشخص شد جسد متعلق به نازنین و اشکان می‌باشد.

 

تیم جنایی که در برابر پرونده قتلی هولناک قرار داشت، تحقیقات خود را بر روی بستگان نازنین متمرکز کرده و یکی از اقوام دور دختر جوان را در این زمینه دستگیر کردند.

مرد متهم در بازجویی‌ها با اعتراف به این قتل گفت: با همدستی دو نفر دیگر دختر و پسر جوان را کشته و جسد آنها را به آتش کشیدیم. پس از این جنایت دو همدستم فراری شدند اما من از سوی پلیس دستگیر شدم.

با تکمیل تحقیقات و در حالی که هیچ ردی از دو م تهم فراری پرونده در دسترس نبود بازپرس جنایی شیراز با صدور کیفرخواست خواستار محاکمه متهم دستگیر شده شد.

در جلسه دادگاه که در شعبه دوم دادگاه کیفری استان فارس برگزار شد نماینده دادستان با تشکیل کیفرخواست خواستار مجازات متهم شد. در ادامه نیز اولیای دم قربانیان برای مرد جنایتکار درخواست قصاص کردند.

 

متهم به قتل نیز پس از قرار گرفتن در جایگاه در دفاع از خود گفت: ارتباط نازنین با مرد جوان باعث شده بود آبروی ما پیش همسایه‌ها و فامیل برود به همین خاطر برای از بین بردن این لکه ننگ تصمیم به قتل آنها گرفتیم. روز حادثه نازنین و اشکان را به بهانه‌ای به خارج شهر برده و با ضربه‌های سنگین آ‌نها را از پای در آوردیم سپس برای اینکه ردی از خود باقی نگذاریم جسد آنها را به آتش کشیدیم.

 

قاضی عرفانی زاده رئیس شعبه دوم دادگاه کیفری و 4 قاضی مستشار پس از بررسی ادعای متهم ختم رسیدگی را صادر کرده و برای تصمیم گیری در این رابطه وارد شور شده است.