اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افشای راز دوست‌كشی در باغ‌پرندگان





اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

افشای راز دوست‌كشی در باغ‌پرندگان

فرمانده انتظامی شهرستان آستارا از وقوع یك فقره قتل و دستگیری قاتل در این شهرستان خبرداد.

سرهنگ نادر خورسند در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی مراجعه فردی با هویت معلوم به پلیس آگاهی این شهرستان مبنی بر این كه یك نفر در پشت باغ‌پرندگان با چاقو به وی و دوستش حمله‌‌ور شده و در اثر درگیری دوستش به قتل رسیده و خود نیز متواری شد و به پلیس آگاهی مراجعه كرده است، كارآگاهان بررسی موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.

خورسند با بیان اینكه كارآگاهان با راهنمایی این فرد در محل حاضر شده و به علت عدم وجود مقتول و قاتل تفحص خود را ادامه دادند، افزود: كارآگاهان در ادامه جستجوهای خود خودروی مقتول را یافتند و با باز كردن در صندوق عقب خودرو جسد مقتول را در آن مشاهده كردند.

فرمانده انتظامی شهرستان آستارا گفت: با رویت جسد، كارآگاهان فعالیت خود را تشدید كرده و در هنگام تحقیق از فردی كه حادثه را گزارش داده بود با تناقض‌‌گویی‌هایش مواجه شدند.

خورسند افزود: بازپرس كه در صحنه حضور داشت با مشاهده تناقض‌گویی این شخص دستور انتقال وی برای تحقیقات بیشتر به اداره آگاهی را صادر كرد كه سرانجام با اقدامات كارآگاهان و بازپرس راز قتل كشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان آستارا با بیان اینكه متهم در بازجویی‌های پلیس به بزه انتسابی معترف شد، گفت: وی با تشكیل پرونده به دادسرا معرفی و با قرار بازداشت راهی زندان شد./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
تصویری از پرندگان در باغ پرندگان ، پارک دلفین ها در کیش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افشای راز باغ پرندگان در خانه شکارچی حرفه‌ای



راز باغ پرندگان در خانه شکارچی حرفه‌ای اسلامشهری فاش شد.

به گزارش دیده‌بان حیات وحش ایران، به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر نگهداری غیر‌قانونی پرندگان وحشی در یک خانه، محیط‌بانان استان تهران به تحقیق در این رابطه پرداختند.


«نقی میرزاکریمی» فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران در این‌باره گفت: پس از اطمینان از سرنخ‌ها، محیط‌بانان با دستور قضایی و همراه مأموران پلیس اسلامشهر به صورت ناگهانی وارد این ساختمان شدند.


در جریان بازرسی از این مکان، تعداد 45 عدد انواع پرندگان وحشی به صورت زنده و تعدادی پرنده و پستاندار تاکسیدرمی شده کشف شد.


پنج خوتکای ابرو سفید، سه اردک سرحنایی، دو اردک کاکلی، دو قوی گنگ، دو فیلوش، دو اردک بلوطی، چهار اردک ارده‌ای، دو طاووسک، چهار تنجه، یک درنای طناز، دو آنقوت، دو فلامینگو، یک چنگر، دو خوتکا، دو غاز پیشانی سفید و دو قوی فریادکش، دو غاز کانادایی، دو قوی سیاه و سه اردک ماندرین پرندگان زنده‌ای بودند که از این حصار نجات یافتند که درنای طناز، قوی گنگ، قوی فریادکش، قوی سیاه، خوتکای ابرو سفید، فلامینگو و اردک بلوطی از گونه‌های حمایت شده و بعضاً در معرض انقراض به شمار می‌روند.


وی افزود: همچنین نیم تنه تاکسیدرمی شده یک قوچ وحشی و تاکسیدرمی یک اردک سرسبز و یک کبک نیز در این بازرسی کشف شد.


تمامی پرندگان کشف شده برای تیمار و نگهداری به مرکز احیا و بازپروری پردیسان تحویل شدند.


همچنین در بازرسی از این مکان یک سلاح شکاری تک لول و یک سلاح شکاری دولول نیز به دست آمد.


لازم به ذکر است شکارچی بازداشت شده از متخلفان سابقه‌دار است که پیش از این یک بار به جرم شکار غیر مجاز پرندگان وحشی در منطقه حفاظت شده کویر و یک بار به جرم حمل و نگهداری از سلاح غیرمجاز بازداشت و در مراجع قضایی محاکمه و محکوم شده است.


دامپزشک کلینیک حیات وحش پردیسان در خصوص  وضعیت پرندگان کشف شده گفت: برخی پرندگان تحویلی ازجمله یک درنای طناز بر اثر برخورد ساچمه تفنگ شکاری زخمی بوده و مداوای آنها آغاز شده است.دکتر ایمان معماریان اظهار داشت: همچنین دو خوتکای ابروسفید به دلیل آسیب‌دیدگی‌های شدید ازجمله شکستگی پا تلف شدند و تعدادی دیگر نیز شاهپرهایشان قیچی شده و توان پرواز ندارند اما شرایط اکثر پرندگان مناسب است و توان پرواز هم دارند که در صورت اقدام بموقع امکان رهاسازی آنها نیز وجود دارد.

 

اخبار حوادث - روزنامه ایران