اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افشای راز جعبه سیاه پرواز مرگ مالزی


یک رسانه غربی جزئیات جدیدی را از جعبه سیاه هواپیمای مالزیایی فاش کرد.

خبرگزاری مهر: یک رسانه غربی جزئیات جدیدی را از جعبه سیاه هواپیمای مالزیایی فاش کرد.

آسوشیتد پرس با اشاره به انتشار نخستین اطلاعات جعبه سیاه هواپیمای مالزیایی گزارش داد که این اطلاعات ادعای حمله موشکی را تقویت کرده و هواپیما با حمله موشکی منهدم شده است.

بر این اساس این موشک درست در سمت راست هواپیما منفجر شده و ترکش‌ های آن به هواپیما برخورد کرده و در نهایت هواپیما از قسمت چپ سرنگون شده است.

در پی سقوط یک فروند هواپیمای بوئینگ 777 متعلق به خطوط هوایی مالزی در پنج شنبه گذشته در شرق اوکراین که از آمستردام به سمت کوالالامپور پرواز می‌ کرد، 298 مسافر از جمله 85 کودک و 15 خدمه پرواز کشته شدند و عامل این سقوط شلیک یک موشک زمین به هوا عنوان شده است.


ویدیو مرتبط :
افشای راز پرواز در آسمان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جعبه سیاه پرواز مرگ مالزی خاموش شد


گروه‌های حاضر در عملیات جست‌وجوی هواپیمای گم‌شده خطوط هوایی مالزی می‌گویند عدم دریافت پالس‌های جدید احتمالا نشانه تمام شدن باتری‌های جعبه سیاه این هواپیماست.

خبرگزاری فارس: گروه‌های حاضر در عملیات جست‌وجوی هواپیمای گم‌شده خطوط هوایی مالزی می‌گویند عدم دریافت پالس‌های جدید احتمالا نشانه تمام شدن باتری‌های جعبه سیاه این هواپیماست.

آسوشیتدپرس گزارش داد؛ پس از آنکه اواخر هفته قبل گزارش‌هایی مبنی بر دریافت سیگنال‌های جعبه سیاه هواپیمای گم‌شده خطوط هوایی مالزی منتشر شد، چند روزی است که هیچ سیگنالی دریافت نشده و همین امر تیم‌های جست‌وجو را به این جمع‌بندی رسانده که احتمال باتری‌های جعبه سیاه هواپیما تمام شده است.
 
در صورتی که باتری‌ها واقعا تمام شده و جعبه سیاه از کار افتاده باشد، جست‌وجوگران یکی از مهمترین سرنخ‌ها برای تعیین سرنوشت پرواز مرموز ام.اچ370 خطوط هوایی مالزی را از دست داده‌اند. هفته گذشته نخست‌وزیر استرالیا گفته بود تقریبا اطمینان دارد که پالس‌های دریافت‌شده مربوط به هواپیمای گم‌شده است.
 
با وجود قطع‌شدن سیگنال‌های دریافتی، عملیات جست‌وجو همچنان ادامه دارد و تیم‌ها ناامیدانه به دنبال یافتن بقایا یا هرگونه نشانی از بوئینگ 777 گم‌شده هستند.
 
آخرین بار روز 8 آوریل (5 روز قبل) بود که تیم‌های جست‌وجو سیگنالی دریافت کردند. آنطور که بوئینگ اعلام کرده، باتری‌های جعبه سیاه هواپیما تا یک ماه می‌تواند دوام بیاورد، که این بازه زمانی هم مدت‌هاست که پایان یافته است.