اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افشای توطئه ترور احمدی‌نژاد در بغداد



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

افشای توطئه ترور احمدی‌نژاد در بغداد

یک پایگاه خبری از اقلیم کردستان عراق راز تاخیرهای پیاپی سفر احمدی نژاد به بغداد را آشکار کرد.

به گزارش کردپرس، پایگاه اطلاع رسانی لفین پرس در خبرهای امروز جمعه خود علت تعویق چند مرحله ای سفر احمدی نژاد به عراق را به طرح تروریستی گروههای مسلح در بغداد نسبت داد.

منابع خبری به نقل از یک مقام امنیتی در کاخ نخست وزیری عراق گزارش دادند که گروه های تروریستی، از قبل چند موشک در منطقه سبز در نزدیکی فرودگاه بغداد مستقر کرده بودند تا در هنگام ورود احمدی نژاد به بغداد وی را هدف قرار دهند.

بنابر این گزارش، نوری المالکی نیز به محض اطلاع از این توطئه، مراتب را به رئیس جمهور ایران اطلاع داده و به همین خاطر سفر احمدی نژاد به بغداد که قرار بود اوایل آبان ماه صورت گیرد به تعویق افتاده است.

منابع خبری از زبان یک مقام امنیتی نخست وزیری، اعلام کرده اند که نیروهای امنیتی عراق توانسته اند موشک ها را ضبط و توطئه تروریست ها را ناکام کنند. مقام امنیتی نخست وزیری عراق اعلام کرده که در این رابطه چند نفری دستگیر شده اند که وابسته به ارتش آزاد عراق هستند.

به نوشته لفین پرس، ارتش آزاد عراق اخیرا با کمک قطر و برخی کشورهای منطقه و با استفاده از سران حزب منحله بعث برای مبارزه با دولت بغداد راه اندازی شده است./فرارو

 


ویدیو مرتبط :
افشای خیانتهای احمدی نژاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احمدی نژاد به قطر می رود / ماجرای ترور سفیر سعودی شبیه 11 سپتامبر برنامه ریزی شد



 

 

احمدی نژاد به قطر می رود / ماجرای ترور سفیر سعودی شبیه 11 سپتامبر برنامه ریزی شد

 

احمدی نژاد در ماه جاری به قطر سفر می کند.

به نقل از روزنامه قطری الشرق، سفیر ایران در دوحه گفت که محمود احمدی نژاد ماه جاری برای حضور در نشست سران کشورهای عضو مجمع صادرکنندگان گاز به دوحه سفر خواهدکرد.

قرار است نخستین نشست سران کشورهای صادر کننده گاز 15 نوامبر(۲۴ آبان) در قطر برگزار شود.

عبدالله سهرابی اضافه کرد: امنیت عربستان سعودی از امنیت ایران است و تماس های دیپلماتیکی برای مقابله با توطئه آمریکا در جریان است.

او با اشاره به متهم کردن ایران به دخالت در ترور سفیر سعودی گفت: آمریکا پس از آنکه هم پیمانان طاغوتی خود را در خاورمیانه از دست داد سناریوی شیطانی را برنامه ریزی کرد. اقدام برای ترور یک دیپلمات، اقدامی پست و با استراتژی ایران در برابر همسایگانش، در تعارض است. زمان طرح این توطئه با بی ثباتی ها در بازارهای پولی، نشان دهنده بحران واقعی سرمایه داری است.

سفیر ایران در قطر گفت که سفر اخیر صالحی به دوحه نیز در چارچوب تحرکات بین المللی ایران در مقابله با توطئه اخیر آمریکا برای ترور سفیر سعودی است. همه مقامات ایرانی تاکنون این اتهام را تکذیب کرده اند ولی درباره دلایل این موضوع می تواند گفت آمریکا به دنبال بازگشت تنش به روابط ایران و خلیج فارس است.

وی افزود: آمریکا قصد انزوای ایران را دارد و برای افزایش تحریم ها علیه تهران، تلاش می کند. آمریکا می خواهد نگاه ها را از ناآرامی های داخلی منحرف و به منطقه خاومیانه و خلیج فارس منتقل کند. امنیت عربستان از امنیت ایران و منطقه است.

سهرابی ادامه داد: دادستان کل آمریکا و مدیران "اف بی آی" و "سی آی ای" و وزیران خارجه و دفاع این کشور در نشستی ماجرای دخالت ایران در ترور سفیر سعودی را برنامه ریزی کردند. شبیه همان شیوه ای که برای 11 سپتامبر برنامه ریزی کردند اما در 11 سپتامبر دو برج را مورد هدف قرار دادند و سرنگون کردند. امروز دوباره همان سناریو را برای تخریب روابط میان ایران و عربستان سعودی راه اندازی کردند.

لئونید بوخانوفسکی دبیر کل مجمع کشورهای صادر کنندگان گاز گفته است استرتژی دراز مدت رشد بازار جهانی گاز در اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز مطرح خواهد شد.

در حال حاضر الجزایر، بولیوی، ونزوئلا،مصر، ایران، قطر، لیبی، نیجریه روسیه، گینه استوایی و ترینیداد و توباگو اعضا و هلند،نروژ و قزاقستان کشور های دارای مقام ناظر در مجمع کشورهای صادرکننده گاز هستند..../عصرایران