اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افشای باج میلیونی "سیا" به القاعده



اخبار,اخبار بین الملل ,گروه تروریستی القاعده

روزنامه آمریکایی "نیویورک تایمز" نوشت: حدود یک میلیون دلار پولی که سازمان سیا برای یک صندوق دولتی سری افغانستان ارسال کرده بود، در سال 2010 برای پرداخت باج به القاعده به منظور آزادی یک دیپلمات افغان هزینه شد.

به گزارش العالم، این روزنامه آمریکایی افزود: "اسامه بن لادن" سرکرده سابق تشکیلات القاعده نگران آن بود که سیا پول را به تشعشعات آلوده و یا دستگاه ردیاب مجهز کند، به همین سبب پیشنهاد کرد که مبلغ به ارز دیگری حواله شود.


اسناد پرداخت پول به القاعده در قالب نامه هایی در جریان حمله تفنگداران دریایی آمریکا به محل اقامت بن لادن در پاکستان ، کشف شد. آمریکا اعلام کرد که بن لادن در آن عملیات به هلاکت رسید؛ ولی هیچ عکسی از جسد وی منتشر نشد.

نامه های مزبور به عنوان مدارکی در محاکمه "عابد نصیر" که در شهر نیویورک به اتهام حمایت از تروریسم و برنامه ریزی برای منفجر کردن فروشگاهی در شهر "منچستر" انگلستان که در این ماه محاکمه شد، مورد استفاده قرار گرفت.  

"عبدالخالق رفحی" در سال 2008 وقتی کنسول افغانستان در شهر "پیشاور" پاکستان بود، ربوده و به القاعده تحویل شد تا اینکه دو سال بعد پس از آنکه افغانستان به القاعده 5 میلیون دلار از اموال اهدایی سیا به صندوق دولت کابل را پرداخت کرد، آزاد شد.  
یک مسوول القاعده در آن زمان به بن لادن نوشت، می توان از پول به دست آمده برای خرید سلاح، رفع نیازهای مالی و پرداخت کمک مالی به خانواده های جنگجویان القاعده که در افغانستان اسیرند، استفاده کرد.

این روزنامه نوشت: از کمک های مالی پرداختی سیا به ریاست جمهوری افغانستان در دوره "حامد کرزی" برای جلب تایید امرا و مفتیان گروه های افغان و پرداخت هزینه های مسکن و سفرهای سری دیپلماتیک   مسوولان ارشد افغان استفاده شد.

اخبار بین الملل - العالم

 


ویدیو مرتبط :
amp در سئو چیست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افشای دروغ رئیس سازمان سیا



 

 

افشای دروغ رئیس سازمان سیا

 

افشای دروغ رئیس سازمان سیا توسط رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا

مولن که درباره حمله احتمالی اسراییل به ایران گفت : حمله به ایران ثبات و امنیت منطقه را به خطر می اندازد و من معتقدم دوستان ما در اسراییل به خوبی بر این نکته واقفند .

دریاسالار مایکل مولن رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد که اسراییل به خوبی از عواقب و پیامدهای ناگوار حمله احتمالی به تاسیسات هسته ای ایران آگاه است .

مایک مولن روز دوشنبه در کنفرانس امنیتی موسسه " اسپن " در واشنگتن ، با اذعان به این مطلب ادعا کرد که از نظر او حتی اگر تحریم های بین المللی علیه ایران افزایش یابد این کشور برنامه تولید سلاح های هسته ای خود را متوقف نخواهد کرد .

این ادعای مولن یک روز پس از سخنان لئون پانه تا رییس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) ایراد شد که طی آن پانه تا ادعا کرده بود که ایران اورانیوم کافی برای ساخت دو بمب اتمی در دو سال آینده را داراست .

تا کنون این قبیل ادعاهای مقامات آمریکایی با تکذیب مقامات کشورمان مواجه شده است و رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی روز دوشنبه اظهارات رییس سازمان سیا را تکذیب کرد .

دریاسالار مولن در ادامه اظهارات خود در کنفرانس امنیتی موسسه اسپن ، هر گونه حمله احتمالی به ایران را سبب بی ثبات سازی منطقه خواند و در عین حال دست یابی ایران به سلاح هسته ای را بسیار خطرناک و خطر آفرین دانست و ادعا کرد : " هیچ دلیل منطقی ندارد که جهان به تضمین ها و تعهدات ایران مبنی بر صلح آمیز بودن فعالیت های اتمی اش ، اطمینان داشته باشد ، به ویژه پس از آنکه ( سال گذشته ) وجود سایت غنی سازی فردو در قم افشا شد ".

مولن که تنها یک روز پیش از شرکت در این کنفرانس از سفری به اسراییل بازگشته بود ، درباره حمله احتمالی اسراییل به ایران گفت : " حمله به ایران ثبات و امنیت منطقه را به خطر می اندازد و من معتقدم دوستان ما در اسراییل به خوبی بر این نکته واقفند .

مولن با اشاره به نهایت هماهنگی موجود بین اسراییل و آمریکا درباره ایران ، ادعا کرد : رفتار گذشته ایران نشان می دهد که انتظار پیروی این کشور از قوانین و هنجارهای بین المللی ، انتظاری بیهوده است .

این مقام نظامی آمریکایی در عین حال خاطر نشان کرد که مهم ترین مشکل ایالات متحده در نحوه مواجهه با برنامه های هسته ای ایران نداشتن اطلاعات کافی از میزان پیشرفت این برنامه ها است .

مولن در حالی ادعا می کند که کشورش اطلاعات کافی از میزان پیشرفت برنامه اتمی ایران ندارد که همزمان ایران را متهم به دست یابی به سلاح هسته ای می کند یا اینکه رییس سازمان سیا حتی برای زمان دست یابی ایران به سلاح هسته ای وقت و زمان تعیین می کند..../تحلیل:عصرایران