اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افشای اسرار عروسک سخنگوی 120 ساله


عروسک‌های باستانی که به دست مخترع مشهور توماس ادیسون ساخته شده‌ بود به تازگی تعمیر شده و راز ساخت آن افشا شده است.

باشگاه خبرنگاران: پژوهشگران به تازگی موفق به بازیابی و ترمیم اولین عروسک سخنگو در دنیا شدند که در حدود 125 سال پیش بدست توماس ادیسون ساخته شده بود.

گفتنی است، این عروسک که از دسته عروسک‌های ساخته شده توسط توماس ادیسون است در حدود سال 1890 ساخته شده و دارای یک جعبه آهنگ بسیار ابتدایی برای پخش کلماتی نامفهوم بوده است که امروزه بسیار عجیب و گوش خراش به نظر می‌رسد.

این عروسک در حال حاضر در یک کتابخانه در ایالات متحده نگهداری می‌شود و در زمان خود هزاران عروسک از  این نوع بین کودکان آن عصر رد و بدل می‌شد و محبوبیتی فراوان داشته است.

در آن زمان به دلیل عدم قابلیت ضبط صدا و تکثیر آن مجبور بوده برای هر عروسک از یک گوینده در خواست کند که متن مورد نظر را که معمولا لالایی بوده از نو بخواند.

در حال حاضر به کمک فناوری‌های جدید دانشمندان موفق به بازیابی بسیاری از قطعات موسیقی و لالایی‌های خوانده شده توسط این عروسک‌های عتیقه شده‌اند.


ویدیو مرتبط :
دلیل افشای اسرار فراماسونها و صهیونیزم توسط خودشان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ملکه زیبایی 15 ساله قربانی جنایت اسرار آمیز برادرش شد +عکس



به گزارش پرداد به نقل از سی ان ان: این پسر 15 ساله به جرم شلیک 3 گلوله به سر خواهر بزرگترش که ملکه زیبایی منطقه " آرکانزاس" امریکاست در دادگاه حضور پیدا کرد.

 

 

ملکه زیبایی,عکس ملکه زیبایی

 

ملکه زیبایی 15 ساله قربانی جنایت اسرار آمیز برادرش شد +عکس

 

"کالتون هاروی" 15 ساله در حالیکه خواهرش " کاندیس " 16 ساله در خواب بود با شلیک 3 گلوله او را به قتل رساند و به همین دلیل از سوی دادگاه به تحمل 45 سال زندان محکوم شد.

هنوز علت اصلی این قتل مشخص نشده است. والدین آنها در مصاحبه شان با روزنامه های محلی گفته اند این خواهر وبرادر همیشه رابطه خوبی داشته اند و حتی با هم مشاجره نمیکردند.

 

درطول جلسه دادگاه قاتل 15 ساله تنها اشک می ریخت و به سوالات پاسخ میداد. قاضی او را به جرم قتل از نوع درجه دوم به 30 سال زندان و بخاطر استفاده از اسلحه به 15 سال زندان محکوم کرده است که اگر طی دوازده سال نخست رفتار درست و بی خطری از وی دیده شود احتمال عفو وجود خواهد داشت.

 

وکیل این خانواده مسئله بیماری روحی پسر نوجوان را مطرح کرده بود که قاضی این پرونده این مسئله را رد کرده است.

 

ملکه زیبایی,عکس ملکه زیبایی

 

 

ملکه زیبایی,عکس ملکه زیبایی

 


تهیه و ترجمه:: گروه خبری پرداد