اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افشاگر آمریکایی: بیشتر افشاگری می کنم


ادوارد اسنودن مسئول اصلی افشای برنامه های جاسوسی دولت آمریکا در اینترنت تهدید کرد جزییات بیشتری از جاسوسی های دولت آمریکا از اطلاعات شخصی شهروندان در اینترنت افشا کند.

واحد مرکزی خبر: ادوارد اسنودن مسئول اصلی افشای برنامه های جاسوسی دولت آمریکا در اینترنت تهدید کرد جزییات بیشتری از جاسوسی های دولت آمریکا از اطلاعات شخصی شهروندان در اینترنت افشا کند.
 
 اسنودن، روز دوشنبه ضمن رد اتهام جاسوسی که برضد وی مطرح شده است، قول داد افشاگریهای جدیدی درباره « دسترسی آزاد» سرویسهای امنیتی آمریکا به اطلاعات شخصی در شبکه اینترنت انجام دهد.
 
اسنودن بیست و نه ساله که از بیستم ماه مه به هنگ کنگ فرار کرده است، تاکید کرد بر خلاف ادعاهای منتشر شده، وی به هیچ وجه برای چین جاسوسی نمی کند.
 
وی تصریح کرد:« این اتهام، حمله ای است که از قبل برایم قابل پیش بینی بود و من پیش از افشاگری، چنین وضعیتی را پیش بینی کرده بودم. »
 
اسنودن که در گذشته مشاور آژانس امنیت ملی آمریکا بوده است، این مطالب را در گفتگوی مستقیم با کاربران اینترنتی در سایت روزنامه انگلیسی گاردین اعلام کرد.
 
اسنودن تاکید کرد:« اگر من جاسوس چین هستم پس چرا به طور مستقیم به پکن فرار نکردم؟»
 
دیک چنی، معاون پیشین رئیس جمهور آمریکا، در مصاحبه ای که روز یکشنبه در شبکه فاکس نیوز پخش شد، تاکید کرد فرار اسنودن به چین تردیدهایی جدی در وی ایجاد کرده است. اما دولت چین نیز ادعاهای مطرح شده را مبنی بر جاسوسی اسنودن برای پکن، به شدت رد کرده است.
 
اسنودن روز دوشنبه تاکید کرد:« دولت آمریکا به هیچ وجه نمی تواند با زندانی کردن یا کشتن من این ماجرا را خاموش کند. حقیقت به راه افتاده است و نمی توان آن را از حرکت بازداشت.»


ویدیو مرتبط :
افشاگری بی سابقه یک ژنرال آمریکایی درباره داعش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افشاگری‌ روزنامه دیلی میل درباره آمریکایی دستگیر شده در کره شمالی



اخبار,اخباربین الملل,آمریکایی دستگیر شده در کره شمالی

 

اخبار بین الملل - تازه‌ترین افشاگری‌ها نشان داد:
آمریکایی دستگیر شده در کره شمالی مسئول یک گروه مخفی "برانداز حکومت" بوده است

یکی از شهروندان آمریکایی که در جریان جنگ دو کره فعالیت می‌کرد، توسط مقام‌های کره شمالی به اتهام جاسوسی و ارتکاب جرایم جنگی در حبس به سر می‌برد و ششمین آمریکایی است که از 2009 در این کشور بازداشت شده است.

به نوشته روزنامه دیلی میل، مریل نیومن 85 ساله ماه گذشته میلادی به عنوان یک گردشگر آمریکایی به کره شمالی بازگشت و هنگامی که پس از سفر 10 روزه‌اش برای بازگشت به کشورش سوار هواپیما شده بود توسط مقامات کره شمالی دستگیر شد.

یکی از همرزم‌های سابق که نیومن را می‌شناسد، گفت: هنگامی که نیومن به کره شمالی بازگشت، خطر احتمال دستگیری‌اش را پذیرفته بود.

کره شمالی خاطرات جنگ کره در سال‌های 1950 تا 1953 میلادی را به عنوان انگیزه‌ای برای حملات بعدی زنده نگه داشته است. در اصل جنگ کره هنوز پایان نیافته چرا که هیچ توافق صلحی بین آمریکا، کره جنوبی و کره شمالی امضا نشده است.

گروه کووال یکی از گروه‌های ضد کمونیستی است که تحت فرماندهی یگان هشت هزار و دویست و چهلمی ارتش آمریکا موسوم به "ببرهای سفید" علیه ارتش کره شمالی مبارزه می‌کرد.

بر اساس اسناد گروه کووال، ببرهای سفید اکثر ماموریت‌های جنگ کره را هماهنگ، ماموران مخفی را برای ماه ها به منطقه دشمن وارد کرده، از آنها جاسوسی می‌کردند و عملیات‌های جنگی کره شمالی را مختل می‌ساختند. بعدها نیروهای ویژه آمریکا جانشین این یگان شد که تا اوایل دهه 1990 میلادی وجودشان محرمانه و مخفی بود. اعضای ببرهای سفید دستچینی از ارتش آمریکا بود؛ آنها تا زمانی که وارد سئول شدند، درباره ماموریتشان سخنی نگفتند.

ببرهای سفید اغلب پس از اعزام چریک‌های کره‌ای به کره شمالی پشت صحنه فعالیت داشته اما در برخی موارد در کنار این چریک‌ها وارد مبارزه می‌شدند.

نیومن یکی از ببرهای سفید بود که در چند حمله به ساحل کره شمالی شرکت داشت.

در سپتامبر 1953 میلادی گروهی از چریک‌های ضد کمونیست یک حلقه طلا به مریل ادوارد نیومن تقدیم کردند. از نظر نیومن 85 ساله این حلقه نماد افتخاری بود به منظور نقشی که به عنوان مشاور برای گروه چریک‌های تندرو "کووال" ایفا کرده بود. این چریک‌ها پشت خطوط دشمن در جنگ کره مبارزه می‌کردند.

کیم هیون، یکی از اعضای گروه کووال و یکی از دوستان نیومن گفت: اگر به جای نیومن بودم به کره شمالی برنمی‌گشتم. از نظر مردم کره شمالی او یک جاسوس است. اعضای گروه ما با نیومن همکاری می‌کردند و پا به پای او در مبارزات و اقدامات جاسوسی فعالیت می‌کردند چرا که نیومن یک مشاور بود.

سربازان کووال در کره جنوبی بسیار مشهور هستند و در فرهنگ عمومی مردم این کشور به دلیل جنگ علیه کمونیسم به عنوان "قهرمان" شناخته می‌شوند.

کیم چانگ- سون، یکی دیگر از اعضای گروه کووال گفت: کره شمالی نیومن را دستگیر کرد چرا که او در گروه کووال خدمت کرده است. از نظر کره شمالی نیومن یک انسان بسیار بد است.

هنوز مشخص نیست که چرا نیومن خطر سفر به کره شمالی را به جان خریده است.

ویدئو منتشر شده در روز شنبه نشان داد که نیومن از یک مکان نامشخص در مورد اقداماتی که 60 سال پیش انجام داده در یک نامه چهار صفحه‌ای عذرخواهی می‌کند. وی از روی این نامه می‌خواند: می‌دانم که اقدامات من قابل بخشش نیست اما من زانو زده و التماس می‌کنم تا مرا عفو کنید. من صمیمانه از دولت و مردم کره شمالی بابت آنچه که انجام داده‌ام عذرخواهی می‌کنم و می‌خواهم که مرا مجازات نکنند.

در این فیلم که به تاریخ 9 نوامبر سال جاری میلادی مربوط می‌شود، نیومن گناهان خود را در مورد فهرستی از جرائم علیه دولت کره شمالی از جمله مرگ 50 سرباز کره شمالی تحت فرمانش می‌پذیرد.

وی از روی نامه می‌خواند: به دستور من چریک‌ها اطلاعات ارتش کره شمالی را جمع‌آوری، به سیستم ارتباطاتی آنها حمله کرده، سه کارمند بی‌گناه را کشته، با استفاده از مواد منفجره، انفجار به راه می‌انداختند و پس از چند دقیقه به ارتش کره شمالی حمله کرده و عملیات‌های آنها را مختل می‌ساختند. از آنجایی که در جریان جنگ کره بسیاری از سربازان ارتش کره شمالی و غیرنظامیان را کشتم و اهداف استراتژیک را از بین بردم، اقدامات تهاجمی بسیاری علیه دولت و مردم کره شمالی انجام داده‌ام.

مشخص نیست که نیومن مجبور به نوشتن این نامه شده و یا به خاطر آزادی این اقدام را انجام داده است.

مقامات کره شمالی نیومن را به انجام اقدامات خصمانه، هدایت عملیات‌های جاسوسی و خرابکارانه علیه این کشور متهم کرده که باعث کشته شدن بسیاری از غیرنظامیان بی‌گناه و نیروهای ارتش کره شمالی شده است.

وی در این فیلم می‌گوید: قصد داشتم تا با اعضای گروه کووال دیدار و یک توطئه استراتژیک ضد کمونیستی طراحی کنم. لطفا مرا ببخشید. دیگر مرتکب چنین اقدامات خصمانه علیه کره شمالی نمی‌شوم. در این سفر متوجه شدم که آمریکا و کشورهای غربی علیه کره شمالی تبلیغ می‌کنند. اگر به آمریکا بازگردم خصوصیت‌های واقعی کره شمالی و زندگی واقعی مردم این کشور را برای آنها توصیف می‌کنم.

وی انتهای نامه را امضا کرده و انگشت زده است. نیومن از سال 2009 میلادی ششمین آمریکایی است که در کره شمالی بازداشت می‌شود.

وزارت امور خارجه آمریکا با توجه به این مساله بار دیگر هشدار می‌دهد آمریکایی‌ها از سفر به کره شمالی امتناع کنند. برای شهروندان آمریکا که به کره شمالی سفر می‌کنند این خطر وجود دارد که دستگیر شوند. 

اخبار بین الملل -ایسنا