اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افشاگری گاردین درباره برنامه جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا



افشاگری گاردین درباره برنامه جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا

یک روزنامه نگار انگلیسی اعلام کرد دولت آمریکا می تواند در هر روز بیش از یک میلیارد تماس تلفنی را ذخیره کند.

به گزارش گاردین، گلن گرینوالد روزنامه نگار گاردین که اوایل این ماه اقدام به انتشار گزارشی درباره برنامه جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا کرده بود، اعلام کرد که سازمان امنیت ملی آمریکا قادر است در طول هر روز سوابق بیش از یک میلیارد تماس تلفنی را ذخیره کند.

 

وی که از طریق اسکایپ در کنفرانس سوسیالیسم در شیکاگو سخن می گفت افزود، این اطلاعات را از اسناد محرمانه ای به دست آورده است که توسط ادوارد اسنودن مشاور پیشین سازمان امنیت ملی آمریکا افشا شده اند.

 

گرینوالد گفت: ما داریم از یک سیستم محلی صحبت می کنیم که هرگونه ارتباط الکترونیکی بدون نظارت آن امکان بروز نمی یابد.  این به آن معنا نیست که آنها  همه تماس ها را شنود می کنند بلکه نشان می دهد که آنها هر روز مکالمات را ذخیره می کنند و می توانند هر زمان خواستند به آنها گوش بدهند. انتشار اسناد محرمانه توسط اسنودن دولت اوباما را با مشکلات فراوانی مواجه کرده است.

 

در حال حاضر یک گروه از سناتورهای آمریکایی از هر دو حزب در نامه ای خطاب به مدیر سازمان امنیت ملی آمریکا هشدار دادند که دولت اوباما از یک نهاد محرمانه قانونی برای توجیه جمع اوری اطلاعات از شهروندان استفاده می کند./مهر

 

 


ویدیو مرتبط :
سازمان امنیت ملی آمریکا و توان شنود تلفنی و جاسوسی!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گاردین: اطلاعات بیشتری درباره برنامه جاسوسی آمریکا در حال افشا شدن است



برنامه جاسوسی آمریکا,افشا شدن برنامه جاسوسی آمریکا

گاردین: اطلاعات بیشتری درباره برنامه جاسوسی آمریکا در حال افشا شدن است

خبرنگار روزنامه انگلیسی «گاردین» که از طریق مأمور سابق «سیا» از برنامه جاسوسی سازمان‌های امنیتی آمریکا پرده برداشته بود، در مصاحبه‌ای اعلام کرد طی هفته‌ها و ماه‌های آتی، اطلاعات بیشتری درباره برنامه جاسوسی آمریکا فاش می‌شود.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» به نقل از «گلن گرینوالد» خبرنگار روزنامه انگلیسی «گاردین» که از طریق «ادوارد اسنودن» مأمور سابق 29 ساله «سیا» برنامه‌های محرمانه جاسوسی آمریکا را فاش کرده بود، گزارش داد که ظرف چند هفته و ماه آینده گزارشات بیشتری درباره برنامه جاسوسی سازمان‌های امنیتی آمریکا منتشر خواهد شد.

وی در مصاحبه با آسوشیتدپرس گفت: ما قدصد داریم افشاگری‌های ویژه بیشتری را که هنوز شنیده نشده در چند هفته و ماه آینده منتشر کنیم.

گرینوالد تصریح کرد که این افشاگری‌ها بر اساس اطلاعاتی است که اسنودن در اختیار آنها قرار داده است.

اسنودن، مشاور فنی سابق سیا و کارمند کنونی «بوز آلن همیلتن»، پیمانکار دفاعی سازمان امنیت ملی آمریکا است که از وجود برنامه محرمانه «PRISM» سازمان امنیت ملی آمریکا (NSA) پرده برداشت.

این برنامه جاسوسی به سازمان امنیت ملی آمریکا و پلیس فدرال این کشور موسوم به «اف بی آی» اجازه می‌دهد تا به ایمیل‌ها، ویدئو‌ها، چت‌ها، تصاویر و دیگر اطلاعات کاربران اینترنتی و همچنین تماس‌های تلفنی شهروندان آمریکایی و افراد خارجی دسترسی داشته باشند.

گرینوالد ادامه داد: چندین داستان توسط اسنادی که اسنودن ارائه داده است، وجود دارد و ما قصد داریم تمامی این ماجراها را دنبال کنیم.

رویترز به نقل از برخی شاهدان ماجرا گزارش کرد که اسنودن آخرین بار روز دوشنبه در حالیکه از هتل خود در «هنگ‌کنگ» خارج می‌شد، دیده شده است.

بر اساس این گزارش،‌ تاکنون هیچ‌گونه اتهام و یا درخواست بازداشت اسنودن توسط مقامات آمریکایی مطرح نشده است./خبرگزاری فارس