اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افشاگری مطهری علیه ادعای «پایداری»



اخبار ,اخبار سیاسی ,علی مطهری

 

اخبار سیاسی -  «نامه» را «مصوبه» جا زده‌اند
افشاگری مطهری علیه ادعای «پایداری»

سروصدای «جبهه پایداری»‌ها و تلاش برای حذف «صدا» و «سیما»ی خاتمی، هنوز روی خط خبرهاست که «علی مطهری» به‌کل، وجود هرگونه حکم «ممنوع‌التصویر»ی «خاتمی» در «شورایعالی امنیت ملی» را منکر می‌شود.

او اتفاقا به موضوعی اشاره کرده که پشت‌پرده برخی خط‌قرمزهای ناگفته در حذف تصویر خاتمی در سال‌های گذشته را آشکار می‌کند: اینکه نه‌تنها حکمی در کار نبوده، بلکه دبیرخانه این شورا نامه‌ای در این موضوع ارسال کرده که اصولا مصوبه تلقی نمی‌شود.

 

گویا بر اساس همین نامه مدتی رسانه‌ها از انتشار تصویر خاتمی منع شده بودند. مطهری در همین زمینه سوال دیگری روی میز «پایداری»ها می‌گذارد: «بر اساس کدام حکم قضایی آقای خاتمی ممنوع‌التصویر و ممنوع‌الخروج و ممنوع‌البیان شده؟ ایشان در کدام دادگاه از خود دفاع کرده که بعد محکوم به این احکام شده باشد؟» با آنکه «سیدمحمد خاتمی» در دفتر کارش نشسته و بنایی به حضور در قدرت ندارد، برخی هنوز این مساله را باور نکرده و گویا از سایه فعالیت‌های سیاسی او هم واهمه دارند.

 

جالب اینکه بر اساس ارزیابی‌های دقیق برخی در همین بهارستان، طرفداران کسی که دوبار برای نشستن بر صندلی ریاست‌جمهوری ایران از مردم رای بالای 20میلیون گرفت، چیزی حدود صدنفر از اعضای حزب و فامیل و خانواده برآورد شده است.  با این حال در برابر ادعای 9 نماینده مبنی بر حکم شورای امنیت ملی برای منع صدا و سیمای خاتمی، علی مطهری تاکید دارد که «شورایعالی امنیت ملی مصوبه‌ای مبنی بر ممنوع‌التصویری آقای خاتمی ندارد. 

 

این موضوع چندبار در هیات نظارت بر مطبوعات مورد بحث قرار گرفت و نتیجه این بود که مصوبه‌ای از طرف شورایعالی امنیت ملی در این خصوص وجود ندارد و فقط در همان ایام، دبیرخانه این شورا نامه‌ای در این موضوع ارسال کرده که مصوبه تلقی نمی‌شود.»    البته «علی لاریجانی» رییس مجلس نیز در گفت‌وگوی نوروزی‌اش با «شرق» بر بهره‌مندی حکومت از توان روسای‌جمهوری سابق به منظور بهبود روابط دیپلماتیک با جهان تاکید کرده بود. علی مطهری از سوی دیگر درباره شورایعالی امنیت ملی به «ایسنا» می‌گوید: «این شورا تنها در شرایط بحران و اضطرار می‌تواند چنین احکامی - آن‌هم به‌طور موقت- داشته باشد و احکام دایمی نیازمند حکم قضایی است.


 به همین دلیل من معتقدم حکم حصر خانگی آقایان موسوی و کروبی نیز فقط برای همان دوره بحران نافذ بوده و بعد از آن نیاز به حکم قضایی داشته است.»


 او به صراحت، رفتار برخی نمایندگان را مورد انتقاد قرار داده است: «من این تندروی‌ها را نمی‌پسندم. اگر آنها از روشن‌شدن حقایق حوادث سال 88 نمی‌ترسند، مقدمات محاکمه علنی اینگونه افراد را فراهم کنند تا بعد از این فقط بر اساس حکم دادگاه صالح درباره این افراد سخن بگویند.»


از کاریزمای خاتمی می‌ترسند
مدتی است کمتر از 30 نماینده نزدیک به جبهه پایداری، مجلس 290نفری را به‌هم ریخته‌اند و هرروز ایده‌ای تازه رو می‌کنند، شاید آنطور که «محمدرضا تابش» تحلیل کرده این طیف سیاسی کم‌شمار در بهارستان بیش از هرزمان دیگری نگران حذف از جریان سیاسی کشور هستند و برای بازگشت و ابقا در ساختار سیاسی دست و پا می‏زنند.

 

حمید رسایی که پیش‌تر خبر داده بود نامه 150 نماینده در ممنوع‌الخروج‌شدن خاتمی تاثیرگذار بوده، حالا برای شورایعالی امنیت خط‌ونشان کشیده: «اگر شورایعالی امنیت تکلیف خود را با مصوبه ممنوع‌البیان و ممنوع‌التصویربودن خاتمی روشن نکند بدیهی است رسانه‌ها هیچ احترامی به دیگر مصوبات این شورا به‌خصوص کرسنت نخواهند گذاشت.»البته نکته جالب‌توجه در اعتراض این نمایندگان به رهبری کریمی‌قدوسی این است که شورایعالی امنیت ملی به‌تازگی دومین شکایتش از کریمی‌قدوسی را نیز انجام داده، هرچند کریمی‌قدوسی این شکایت را تکذیب کرده است.


ممنوع‌الحیاتی خاتمی را هم تذکر دهید!
علی مطهری آب پاکی را روی دست منتقدان ریخته و می‌گوید: «حکم ممنوع‌البیانی آقای خاتمی نیز نخستین‌باری است که به گوش من می‌خورد. بهتر بود این تذکردهندگان محترم حکم ممنوع‌الحیاتی ایشان را هم ذکر می‌کردند تا خیال خودشان را راحت کرده باشند.»
محمدرضا تابش نیز در همین زمینه معتقد است: «جبهه پایداری‌ها برای تدوام حیات خود ناگزیر از به‌راه‌انداختن چنین روندهایی هستند، اگر وضعیت این روزهای مجلس را دنبال کنید واقعیت‌ها نشان از به‌گوشه‌رفتن جبهه پایداری و شکاف بیشتر آنها و اصولگرایان حاضر در مجلس است، آنها برای آنکه اصل صورت مساله را پاک کنند توپ را در زمین خاتمی انداخته‌اند بی‌آنکه بدانند خاتمی آنقدر وجهه ملی دارد که به این سادگی‌ها نه‌تنها تخریب نمی‌شود که این رقم کارها تنها به افزایش محبوبیت او در جامعه کمک خواهد کرد.»او همچنین «کاریزمای خاتمی و محبوبیت ملی» او را دلیل دیگر مخالفت‌ها با سیدمحمد خاتمی و تلاش تندروها برای تمرکز روی نام او می‌داند.


بذرپاش پای نامه کریمی‌قدوسی را امضا نکرد
دیروز اغلب رسانه‌ها نوشتند که 10 نماینده پای نامه ممنوع‌البیان و تصویرشدن خاتمی را امضا کرده‌اند، در حالی‌که تنها 9 نماینده پای نامه کریمی‌قدوسی امضا زده بودند. اگرچه در خبر منتشرشده خبرگزاری‌ها؛ نام مهرداد بذرپاش هم در میان امضا‌کنندگان به‌چشم می‌خورد، اما پیگیری‌های «شرق» مشخص کرد؛ بذرپاش پای نامه را امضا نکرده و در عوض، نام «علی‌اصغر زارعی» از قلم افتاده بود.


در متن نامه کریمی‌قدوسی که بخش‌های ناگفته آن از سوی سایت «جمهوریت» منتشر شده، آمده: «خاتمی از سران و حامیان فتنه آمریکایی 88 بوده و هم‌اینک نیز از آن گناه نابخشودنی توبه نکرده و بر مواضع خود در برابر انقلاب باقی است و به‌تازگی به دیدار یکی از عناصر ضدانقلاب (بهزاد نبوی) رفته و حمایت خود را از این تفکر اعلام کرده.»


از تذکر تا سوال ملی
در ادامه متن، کریمی‌قدوسی تاکید دارد: «چرا رسانه‌ها و جراید معلوم‌الحال در بازسازی چهره ایشان تلاش می‌کنند و قوه‌قضاییه همانطور که ممنوع‌الخروج‌بودن را به ایشان ابلاغ و اجرا نموده، دو حکم دیگر همچون ممنوع‌التصویربودن و ممنوع‌البیان‌بودن ایشان را به‌طور جدی پیگیری و اعمال نمی‌کند؟


 مدعی‌العموم تذکر جدی به این تلاش‌های رسانه‌ای بدهد و از زمینه‌سازی برای فتنه‌های آینده جلوگیری کند.»ماجرای تلاش 9 نماینده در حذف تصویر و صدای رییس‌جمهوری دوره اصلاحات کماکان در قالب تذکر به وزیر دادگستری در دستورکار هیات‌رییسه است و در روزهای آینده باید دید پاسخ وزیر به سوال و تذکر نمایندگان چه خواهد بود، احتمال این می‌رود که نمایندگان پیگیر ممنوع‌التصویرکردن خاتمی پس از تذکر در قالب طرح سوال ملی، موضوع را در صحن علنی مجلس پیگیری کنند.

اخبار سیاسی - شرق

 


ویدیو مرتبط :
افشاگری در رابطه با علی مطهری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افشاگری ناگهانی شریفی علیه فردوسی پور



 

افشاگری ناگهانی شریفی علیه فردوسی پور

 

مجتبی شریفی، دوشنبه شب مهمان ویژه برنامه نود بود و در مناظره یك ساعته ای با غلامرضا رفیعی، حقوق دان ورزشی شركت كرد و به مسائل مربوط به مشكلات آیین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال پرداخت.

 

در این مناظره فردوسی پور و رفیعی از كاستی های آیین نامه می گفتند و شریفی تلاش می كرد مسائل را توضیح بدهد. به گزارش گل در بخشی از این گفت و شنود وقتی كه بحث به ماجرای بخشش جاسم كرار بازیكن عراقی تراكتورسازی رسید مجتبی شریفی ناگهان جمله عجیبی به زبان آورد و پرده از مكالمات خصوصی اش با عادل فردوسی پور برداشت. او گفت: یادته خودت زنگ زدی و گفتی علی كریمی را ببخشید؟

فردوسی پور كه چند لحظه قبل مشغول انتقاد از فدراسیون برسر موضوع مماشات با علی كریمی در فصل گذشته بود با این جمله شریفی ناگهان لحظه ای جا خورد و رنگ از رخسارش پرید چرا كه به هر حال محل واگویه حرف های خصوصی و غیررسمی حداقل جایی مثل برنامه نود نیست كه بینندگان با دقت به جزئیات حركت مجری نیز توجه می كنند. فردوسی پور سپس در پاسخ به شریفی گفت من ممكن است هر نظری داشته باشم اما این ارتباطی به اصل موضوع ندارد.

شریفی سپس توضیح داد كه فردوسی پور سال گذشته بعد از محرومیت سه جلسه ای كریمی به دلیل درگیری با داور به شریفی گفته بوده است كه از تقصیر كریمی بگذرد تا او به بازی حساس تیمش با سپاهان برسد.

این ماجرا در شرایطی در برنامه نود رونمایی شد كه امیرقلعه نویی مدت هاست كه به ماهیت ضدسپاهانی فردوسی پور بند كرده است. البته عادل دیشب در برنامه اش بسیار از سپاهان و نتایجی كه به دست آورده تعریف كرد.../جهان نیوز