اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افشاگری مطهری درباره مخالفان روحانی


علی مطهری معتقد است که طیف خاصی از منتقدان دولت، نگران از بین رفتن شرایط پیش از برجام هستند.

عصر ایران: علی مطهری معتقد است که طیف خاصی از منتقدان دولت، نگران از بین رفتن شرایط پیش از برجام هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «ایران» گفت: در هشت سال گذشته، برخی به بهانه دور زدن تحریم‌ها نفت را از وزارت نفت دریافت می‌کردند و خود، آن را در بازارهای جهانی می‌فروختند که پول بسیاری از محل این فروش‌ها، به خزانه دولت واریز نشد. طبیعی است که اگر ما نیز جای چنین افرادی باشیم، همچنان تلاش می‌کنیم نسبت به اجرای برجام کارشکنی کنیم یا دستاوردهای آن را زیر سوال ببریم.

وی ادامه داد: طبیعی است که برجام مانند هر توافق‌نامه‌ای نقاط منفی هم دارد ولی نقاط مثبت آن به مراتب از نقاط منفی آن بیشتر است و نظام، کل آن را پذیرفته است.

منتخب مردم تهران در مجلس دهم با بیان اینکه روی دیگر مخالفت‌ها با برجام، تلاش برخی برای ارسال این پیام به دنیاست که سرمایه‌گذاری در ایران امن نیست، افزود: حضور سرمایه‌گذاران خارجی، سبب رونق و تنوع فعالیت‌های اقتصادی در کشور می‌شود و این امر نیز به نوبه خود، برخی انحصارها و امتیازها را از میان خواهد برد.

مطهری اظهار کرد: ممکن است هدفگذاری برخی از مخالفت‌ها، انتخابات ریاست جمهوری در خردادماه 1396 باشد اما معتقدم که رویکرد اصلی مخالفت‌ها، اقتصادی است، نه سیاسی.

وی با بیان اینکه دولت باید با اطلاع‌رسانی بیشتر دستاوردهای خود و برجام، ارتباط خود را با مردم گسترش دهد و مطالب را با آنان در میان بگذارد، خاطرنشان کرد: باید برای مردم توضیح داد که برجام چه دستاوردهایی داشته و شرایط پیش و پس از برجام را مقایسه کرد زیرا مردم سخن منطقی را می‌پذیرند.

مطهری گفت: هرچند روشن است که اگر برجام نبود، کشور به کجا می‌رسید اما اساسا باید این سؤال را در جامعه طرح کرد که کسانی که مخالف اجرای برجام هستند، آیا راه بهتری سراغ دارند؟ آنان اگر راه دیگری داشتند، هشت سال فرصت در اختیار آنان بود که این راه را اجرا کنند.


ویدیو مرتبط :
افشاگری در رابطه با علی مطهری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روحانی از شهید مطهری چه چیزی نقل کرد که مخالفان به او حمله کردند؟



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی, روحانی

 در حالی که رئیس جمهور در مراسم بزرگداشت مقام معلم،تعبیر"اسلام انقلابی" را نقد کرد،برخی رسانه ها و چهره های سیاسی به او حمله کردند.

بیان شهید مطهری در متن کتاب" آینده انقلاب اسلامی ایران" صفحات 92و 93 تفاوت دیدگاه شهیدمطهری را با افرادی که از تعبیر"اسلام انقلابی" برداشتهای تند دارند نشان می دهد.

شهید مطهری می گوید:

انقلاب اسلامی یا اسلام انقلابی؟ ولی خوشبختانه در این صد ساله اخیر این مسائل از نو مطرح شد. حرف من این است: حالا که مطرح شده است ما بر سر یک دوراهی قرار گرفته‏‌ایم. گفتیم که اسلام با انقلاب پیوند دارد، بذر انقلاب در اسلام وجود دارد. ولی ما مسلمانهای به اصطلاح انقلابی، ما که الان، هم مسلمانیم و هم معتقد به انقلاب، بر سر یک دوراهی قرار گرفته‏ایم و این دوراهی خیلی دقیق است یعنی در ابتدا تشخیص داده نمی‏شود که دو راه است اما واقعا دو راه است و تدریجا با یکدیگر زیاد فاصله می‏گیرند و آن این است که انقلاب اسلامی یا اسلام انقلابی؟ آینده ما چه باید باشد؟ راه آینده ما راه انقلاب اسلامی باید باشد یا راه اسلام انقلابی؟ انقلاب اسلامی یعنی راهی که هدفْ اسلام و ارزشهای اسلامی است، انقلاب و مبارزه برای برقراری ارزشهای اسلامی است، یعنی مبارزه برای ما هدف نیست وسیله است، اسلام و ارزشهای اسلامی برای ما هدف است.

 

ما انقلاب می‏کنیم برای ارزشهای اسلامی، مبارزه می‏کنیم برای ارزشهای اسلامی، پس هدف برای ما اسلام است، مبارزه و انقلاب برای ما وسیله است. اما عده ‏ای میان انقلاب اسلامی و اسلام انقلابی اشتباه می‏کنند یعنی برای آنها مبارزه و انقلاب هدف است، اسلام وسیله ‏ای است برای مبارزه و انقلاب. نتیجه ‏اش این است که از اسلام انتخاب می‏کنیم؛ هر چه از اسلام ما را در مسیر مبارزه قرار بدهد آن را قبول می‏کنیم و هر چه از اسلام- لااقل فکر کنیم- ما را در مسیر مبارزه قرار ندهد آن را از اسلام طرد می‏کنیم. آنوقت بر اساس این که ما اسلام را هدف و مبارزه و جهاد را وسیله‏ای برای برقراری ارزشهای اسلامی بدانیم یا مبارزه را هدف بدانیم تفسیرها از اسلام، انسان، توحید، تاریخ، جامعه و تفسیرها از آیات قرآن متضاد و متناقض می‏شود.

 

آن که مبارزه را هدف می‏داند می‏گوید من همیشه باید در حال مبارزه باشم و اصلا اسلام آمده برای مبارزه. نه، اسلام نیامده برای مبارزه، در اسلام عنصر مبارزه هست. اسلام خیلی دستورها آورده است یکی از آنها مبارزه‏ است اما نه این که اسلام آمده فقط برای مبارزه و هدفی جز مبارزه ندارد. اسلام آمده برای این که بشریت را به سعادت برساند، یکی از وسایلی که در شرایط خاص از آن وسایل استفاده می‏کند مبارزه است.

 
 اخبار  سیاسی  -  خبر  آنلاین