اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افشاگری درباره پرواز مرگ «MH370»


دولت مالزی به طور رسمی اعلام کرده است که ناپدید شدن هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ پرواز MH۳۷۰ شرکت هواپیمایی این کشور یک حادثه بوده و افزوده که هیچ یک از ۲۳۹ سرنشین این هواپیما زنده نمانده‌اند.

خبرآنلاین: دولت مالزی به طور رسمی اعلام کرده است که ناپدید شدن هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ پرواز MH۳۷۰ شرکت هواپیمایی این کشور یک حادثه بوده و افزوده که هیچ یک از ۲۳۹ سرنشین این هواپیما زنده نمانده‌اند.

بی بی سی نوشت: این اعلام رسمی از سوی مقامات مالزی به مفهوم این است که اکنون روند قانونی پرداخت غرامت به بازماندگان این حادثه می‌تواند شروع شود.
بیشتر مسافران این هواپیما که در ۸ مارس سال گذشته ناپدید شد، چینی بوده‌اند.

در همین حال مقامات مالزی می‌گویند که عملیات برای پیدا کردن قطعات این هواپیما ادامه دارد.

محل دقیق سقوط این هواپیما در اقیانوس هند، هنوز مشخص نیست.

در حالی که تقریبا قطعی است که هواپیمای ناپدید شده مالزی در جنوب اقیانوس هند سقوط کرده و همه سرنشینان آن کشته شده‌اند، هنوز پرسش های زیادی در این مورد باقی است.

اطلاعات ثبت شده توسط رادارهای نظامی نشان می دهد که پرواز MH۳۷۰ هنگامی که ارتباطش با برج مراقبت و رادارهای زمینی قطع شد، ناگهان به سمت غرب چرخید.

کارشناسان می گویند که این نوع چرخش ناگهانی "بسیار نادر" است و تنها دلیلی که ممکن است خلبانان چنین چرخشی انجام دهند، این است که هواپیما دچار مشکل جدی شده باشد و آنها بخواهند تغییر مسیر دهند و هواپیما را در خشکی فرود بیاورند.

این مشکل می‌تواند آتش‌سوزی، کاهش ناگهانی فشار داخل کابین یا قرار گرفتن هواپیمایی دیگر در مسیر حرکت باشد. سوءنیت خلبان یا شخصی که وارد کابین خلبان شده باشد هم می تواند دلیل دیگر باشد.

مقامات مالزی اعلام کرده‌اند که درنظر دارند تا گزارش اولیه درباره این حادثه را روز ۷ مارس سال جاری میلادی یعنی یک روز پیش از اولین سالگرد ناپدید شدن این هواپیما منتشر کنند.


ویدیو مرتبط :
گزارش CNN و شبیه سازی پرواز MH370

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بررسی راز ناپدید شدن پرواز مرگ MH370


مستند جدید «پرواز 370: حلقه‌های گمشده» با نگاهی نو به راز ناپدید شدن هواپیمای مالزیایی، از شبکه مستند پخش می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: مستند جدید «پرواز 370: حلقه‌های گمشده» با نگاهی نو به راز ناپدید شدن هواپیمای مالزیایی، از شبکه مستند پخش می‌شود.

این مستند به سوال‌های پاسخ داده نشده درباره اینکه چطور در این عصر و زمانه یک هواپیما می‌تواند به طور کل ناپدید شود، پاسخ می‌دهد.

در این مستند تعدادی از بهترین متفکرهای هوانوردی و امنیتی به بررسی سوالات کلیدی حول ناپدید شدن پرواز MH370 خطوط هوایی مالزی، که توجه جهانیان را به سمت خود معطوف کرده و گمانه زنی‌های گسترده‌ای را درباره‌ی چکونگی وقوع آن برانگیخته می‌پردازند.

«پرواز 370: حلقه های گمشده» افکار برتر در زمینه هوانوردی و امنیت را گرد هم می آورد تا بتواند سوال های کلیدی درباره ناپدید شدن این هواپیما را که در سراسر دنیا سر و صدا به پا کرده است، پاسخ دهد و با بررسی و تحلیل مدارک، ضعف‌ها و سستی های هوانوردی را مورد بررسی دقیق تر قرار دهد و رازهای موجود برای جلوگیری از وقوع چنین اتفاقی در آینده را کشف کند.

این مستند هر چیزی را که یک مسافر هواپیما باید بداند آشکار می کند و تکنولوژی هایی را که برای حفاظت از ما در آینده در حال تولید هستند به نمایش می‌گذارد.

این مستند ویژه همچنین نشان می دهد که در عصری که ما می توانیم از نرم افزارهای ساده مختلف استفاده کنیم تا یک دستگاه الکترونیکی را پیدا کنیم، چطور ممکن است که یک هواپیمای مدرن با 239 مسافرش به سادگی ناپدید شوند. همچنین از زمانی که پرواز ام اچ 370 روز هشتم ماه مارس 2014 ناپدید شد، سوال‌هایی جدید درباره امنیت پروازها باری دیگر به میان آمده اند.

 در تلاش برای پاسخ به این سوال ها، این فیلم مستند به هفت حلقه گمشده مختلف نیز پاسخ می دهد: امنیت فرودگاه، کنترل ترافیک هوایی، سیستم های ارتباطی موجود در هواپیما، شکست مکانیکی، ردیابی هم از طریق رادار و هم از طریق ماهواره و همکاری بین‌المللی و جعبه سیاه هواپیما.

مستند «پرواز 370: حلقه های گمشده» توسط آی تی ان پروداکشنز تهیه شده است و از اوایل ماه آوریل در بیش از 220 کشور و منطقه جهان روی شبکه دیسکاوری به نمایش درآمد.

«پرواز 370: حلقه‌های گمشده» سه شنبه، 20 آبان ماه ساعت 22 و به مدت 45 دقیقه از شبکه مستند پخش می‌شود.