اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افشاگری درباره رهبر «داعش»


ادوارد اسنودن، افشاگر معروف اسناد اطلاعاتی آمریکا فاش کرد که ابوبکر البغدادی نتیجه همکاری اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی است.

ادوارد اسنودن، افشاگر معروف اسناد اطلاعاتی آمریکا فاش کرد که ابوبکر البغدادی نتیجه همکاری اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی است.

خبرگزاری سومریه نیوز عراق گزارش داد؛ ادوارد اسنودن، کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا و افشاگر اسناد طبقه‌بندی شده این آژانس فاش کرد ابوبکر البغدادی، رهبر داعش ساخته و پرداخته همکاری‌های امنیتی میان سازمان اطلاعات انگلیس، آمریکا و سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) است.

وی گفت: همکاری میان این سه سازمان شرایط را برای ظهور پدیده‌ای به نام دولت اسلامی عراق و شام (داعش) فراهم کرد.

بنا به گفته اسنودن همکاری میان آژانس‌های امنیتی و جاسوسی این سه باعث شده تا شبکه‌ای تروریستی به نام داعش شکل بگیرد که توانایی جذب افراد تندرو و افراطی از سراسر جهان را داشته باشد.

به استناد مطالب فاش شده توسط اسنودن این طرح براساس نقشه‌ای از پیش طراحی شده با نام "لانه زنبور" اجرا شده است که از نقشه‌های پیشین سازمان اطلاعات انگلیس برای حمایت از اسرائیل بوده است.

این نقشه توسط آژانس امنیت ملی آمریکا و دو هم‌پیمان آن اجرا شده و براساس آن مقرر شده تا دینی جدید با نشانه‌ها و نمادهای اسلامی شکل بگیرد که در بردارنده احکام افراطی باشد. از خصوصیات دین جدید این است که هرگونه تفکر غیر همسو یا مخالفی را برنتابد و از بین ببرد.


ویدیو مرتبط :
افشاگری داعش درباره طالبان!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رهبر "داعش" چگونه قدرتمندترین تروریست جهان شد؟



اخبار,اخبار بین الملل,گروه تروریستی داعش

 

 اخبار بین الملل - رهبر "داعش" چگونه قدرتمندترین تروریست جهان شد؟

البغدادی در سال 1971 در سامره در یک خانواده سنی مذهب، با اسم عواد علی البدری ال سامره ای متولد شده و مدعی است که از نسل پیامبر اسلام می باشد

  روزنامه واشنگتن پست طی گزارش به قلم ترنس مک کوی می نویسد: به رغم قدرت ، نفوذ و بدنامی جدید  ابوبکر البغدادی ، فقط دو عکس معتبر و تصدیق شده از مردی که اکنون" قدرتمندترین رهبر جهادی" جهان خوانده می شود، در دست می باشد.

به گزارش تدبیر، این مقاله می افزاید ابوبکر البغدادی که مجله تایمز وی را "خطرناکترین مرد جهان" و روزنامه لوموند او را "بن لادن جدید" نامیده ، فردی نسبتا ناشناخته و گمنام می باشد . وی رهبر گروهی است که عملیات غارت و چپاول دومین شهر بزرگ عراق را رهبری نموده و کنترل منطقه قابل توجهی را در عراق و سوریه در درست دارد.

اکثر مطالبی که در مورد ابوبکرالبغدای گفته می شود قابل تصدیق نیست اما چند مسئله در رابطه با وی کاملا مشخص و شفاف است: البغدادی رهبری گروه دولت اسلامی عراق و شام ،( یا داعش )را به عهده دارد، وی استراتژیست زیرک و ماهری است ، در جمع آوری کمک های مالی تبحر دارد و قاتل بی رحمی است.

امریکا جایزه ده میلیون دلاری برای دستگیری وی تعیین کرده است. وی در طی یک سال گذشته با قتل عام گسترده و حمله اخیر خود به شهر موصل در عراق توانسته است از نظر اعتبار و نفود در بین مبارزین اسلامی حتی از ایمن الظواهری نیز پیشی گیرد.

به گزارش تدبیر به نوشته دیوید ایگنیشس، خبرنگار واشنگتن پست، رهبر داعش، البغدادی می تواند جانشین حقیقی اسامه بن لادن محسوب شود. به گفته یک مقام ارشد اطلاعاتی امریکا، البغدادی  خشن تر ، کینه جو تر و  ضد امریکایی تر از الظواهری است. و برخلاف الظواهری محتاط و فاقد کاریزما، البغدادی موفق  به جلب مبارزین گروه های دیگر وابسته به الظواهری منجمه القاعده در یمن و الشباب در سومالی شده است.

ریچارد بارت رئیس سابق  واحد ضد تروریسم سرویس اطلاعاتی انگلستان می گوید، طی ده سال گذشته ظواهری در مناطق مرزی افغانستان و پاکستان مستقر بوده و به غیر از انتشار چند ویدئو و بیانیه اقدام قابل توجهی صورت نداده ، و این درحالی است که البغدادی توانسته افراد زیادی را بسیج کند ، شهرهای زیادی را به کنترل خود درآورد و بی پروا به قتل عام مردم در عراق و سوریه بپردازد.

البغدادی در سال 1971 در سامره در یک خانواده سنی مذهب، با اسم عواد علی البدری ال سامره ای  متولد شده و مدعی است که از نسل پیامبر اسلام می باشد. بر طبق ادعای مبارزین نزدیک به البغدادی ، وی دارای دکترا از دانشگاه اسلامی بغداد است . گفته می شود که وی در زمان اشغال عراق توسط امریکا در سال 2003 اقدام به تشکیل گروه مسلح خود در شرق عراق نمود.

در سال 2005 البغدادی توسط نیروهای امریکایی دستگیر شده و به مدت چهار سال در زندان  بوکا در جنوب عراق زندانی بود و به گزارش المانیتور در این زندان بود که وی با رهبران کلیدی القاعده ملاقات و آمورش دیده است.

در سال 2010 بعد از اینکه چند تن از رهبران القاعده در عراق کشته شدند وی رهبری گروه را به عهده گرفت. در آن زمان قدرت مبارزین اسلامی در عراق در پائین ترین حد خود قرار داشت و شورش سنی ها در آستانه سقوط قرار گرفته بود.

به گزارش تدبیر، اما شروع  بحران سوریه و جنگ داخلی  و بروز خلاء قدرت در بیشتر نقاط سوریه منجر به  تحرک  و تجدید حیات شورشیان سنی به رهبری البغدادی گشت. بحران سوریه قیام گروه دولت اسلامی عراق و شام را به دنبال داشت. با قیام گروه داعش بالغ بر 12000 مبارز اسلامی که3000 نفر آنها از کشورهای غربی بودند، برای مبارزه به سوریه سرازیر شدند. در سال 2013 البغدادی خود را از یوغ رهبری الظواهری آزاد  نموده و در مخالفت با مواضع الظواهری اعلام داشت که "من فرمان خدا را اطاعت می کنم نه دستوری را که علیه دستور خداست".

از آن زمان به بعد قدرت و نفوذ البغدادی رو به افزایش گذاشت و به گفته پاره ای وی به زودی خود را امیر دولت جدید اسلامی معرفی خواهد کرد.

به گزارش تدبیر به نوشته تئودور کراسیک از انستیتوی امور خاورنزدیک و ارتش منطقه خلیج، قیام داعش نشان می دهد که یک گروه جدید و خطرناک تر با ایده تشکیل دولت که همه چیز را در مسیر خود نابود می کند ، از منطقه تروریست پرور سوریه در حال ظهور است . نهایتا داعش تلاش می کند که دولت اسلامی را تشکیل داده که از آنجا جهاد جهانی را آغاز خواهد کرد. شاید نیز این جهاد از زمانی که  البغدادی ، الظواهری را تحت الشعاع خود قرار داد شروع شده باشد.
اخبار بین الملل - تدبیر