اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افشاگری جدید آقای «پاچینو»


پاچینوی 74 ساله در مصاحبه جدیدش با نشریه LOADED به این اشاره کرد که: «نمی‌خواستم پدرخوانده را کار کنم. نمی‌دانستم دارد چه اتفاقی می‌افتد. فکر می‌کردم "چطور قرار است این نقش را بازی کنم"؟»

کافه سینما: در یکی از سکانس‌های به یاد ماندنی پدرخوانده (فرانسیس فورد کاپولا، 1972)، دون ویتو کورلئونه با پسرش مایکل درباره برنامه‌هایی که برایش داشت صحبت می‌کند و می‌گوید نمی‌خواست مایکل به پدرخوانده آینده تبدیل شود: «همیشه فکر می‌کردم که وقتی نوبت تو برسه، تو باید یکی از اونایی بشی که سرنخ‌ها رو در دست داره.

سناتور کورلئونه، فرماندار کورلئونه. یه همچین چیزی!» حالا، چهل و دو سال بعد از نمایش آن فیلم، آل پاچینو اعلام کرده که خودش هم نمی‌خواست پدرخوانده باشد.

پاچینو که با بازی در نقش مایکل کورلئونه در پدرخوانده جای پایش را در سینما محکم کرد، فاش کرد که در پذیرش این نقش مردد بود، چون به نظرش می‌رسید که فرانسیس فورد کاپولا «کمی دیوانه است.»

افشاگری جدید آقای «پاچینو»

پاچینوی 74 ساله در مصاحبه جدیدش با نشریه LOADED به این اشاره کرد که: «نمی‌خواستم پدرخوانده را کار کنم. نمی‌دانستم دارد چه اتفاقی می‌افتد. فکر می‌کردم "چطور قرار است این نقش را بازی کنم"؟»

علاوه بر آن، کمپانی برادران وارنر که مسئولیت فیلم را بر عهده داشت، در مورد استخدام پاچینو مردد بود چرا که در آن زمان پاچینو شهرت چندانی نداشت. پاچینو در مورد نظر برادران وارنر درباره خودش گفت: «هیچ‌کس مرا نمی‌خواست. به جز کاپولا که فکر می‌کردم کمی دیوانه است. فقط او مرا می‌خواست. حتی گفتم: "داری چه کار می‌کنی فرانسیس؟ آنها مرا نمی‌خواهند". البته که (کمپانی) برادران وارنر می‌گفت: "این بچه کیست؟! چرا این بچه را دوست داری؟ (در او) چه می‌بینی"؟»

طبق گفته آل پاچینو، در آن دوره حتی مارلون براندو هم باید بر شک و تردیدی که در موردش وجود داشت غلبه می‌کرد تا نقش ویتو کورلئونه را به دست بیاورد، چه برسد به جوان نه چندان شناخته‌شده‌ای چون او.

پاچینو در ادامه توضیح داد که چطور نظر کاپولا را به خود جلب کرد: «فرانسیس مرا در نمایشنامه‌ای با عنوان آیا ببر کراوات می‌زند؟ دید. من جایزه تونی را برای آن نمایش بردم و او به من علاقه‌مند شد. باید بگویم خیلی خوش‌شانس بودم، چون او مرد بزرگی است و مرا می‌خواست.»


ویدیو مرتبط :
صورت زخمی ، آل پاچینو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افشاگری آقای رئیس و آقای وزیر از انحرافات ارزی بانک ها!



نوشدارو پس از مرگ سهراب

افشاگری آقای رئیس و آقای وزیر از انحرافات ارزی بانک ها!

"ارزها کجا رفته است؟" این سوالی است که وزیر اقتصاد بعد از کش و قوس های فراوان درباره بالا و پایین رفتن تاریخی قیمت ارز می پرسد! سوالی که شاید برای پرسیدن آن کمی دیر باشد و در واقع پاسخ آن نیز باید در جیب اقتصادی های دولت باشد نه این که تازه مطرح شود.از سوی دیگر رئیس کل بانک مرکزی نیز از احتمال برداشت جدید از حساب بانکها بابت ...

شفاف: "ارزها کجا رفته است؟" این سوالی است که وزیر اقتصاد  بعد از کش و قوس های فراوان درباره بالا و پایین رفتن تاریخی  قیمت ارز می پرسد!

سوالی که شاید برای پرسیدن آن کمی دیر باشد و در واقع پاسخ آن نیز باید در جیب اقتصادی های دولت باشد نه این که تازه مطرح شود.

از سوی دیگر رئیس کل بانک مرکزی نیز از احتمال برداشت جدید از حساب بانکها بابت "مابه‌التفاوت ارز دریافتی" خبر داد و گفت:" گزارش‌های مختلفی از انحرافات قابل توجه بانکها در مصرف ارز داریم به طوری‌که برخی بانکها در مواردی به صورت مخفیانه ارزهای دولتی را به بازار تزریق کردند." تا معلوم نشود این برخی بانک ها چگونه تخلفات تا این حد گسترده انجام دادند که از زیر نظر وزیر اقتصاد و بانک مرکزی پنهان مانده است؟

ماجرا اما به همان روزهای حبابی شدن قیمت ارز باز می گردد.روزهایی که دلار 2000 تومانی هم شد تا رکورد تاریخی در اقتصاد کشور ثبت کند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اوایل بهمن ماه سال گذشته بود که بازار ارز در کشور دچار اختلال شد تا جایی که استانبول شاهد تغییر ساعتی و لحظه ای قیمت دلار بود و این وضعیت سایر بازارها را نیز با مشکلات جدی مواجه کرده بود و هنوز با وجود ثابت شدن تقریبی قیمت ارز اثرات سوء آن برای مردم باقی ست چرا که گرانی هایی رو ایجاد کرد که هرگز به قیمت قبل باز نگشت.

در همان زمان اختلالات بازار ارز اما دولتی‌ها معتقد بودند،  جو سازی برخی رسانه‌ها البته با رویکرد هدفمند سیاسی در آشفتگی بازار نقش عمده ای داشته است.در همان روزها نیز سخن از دستهایی بود که پنهانی در بازار فعالیت می کنند و می خواهند دولت را با مشکل مواجه کنند هر چند که  در مقابل غیر دولتی‌ها نیز معتقدبودند برخی اقدامات خود دولتی‌ها باعث التهابات ارزی در کشور شده است .

یکی از انتقادات جدی  منتقدین اقتصادی دولت در آن روزها اما ، ناهماهنگی و عدم نظارت صحیح بر سیستم بانکی کشور بود که نتیجه آن درزخ دادن  بزرگترین اختلاس تاریخ ایران نیز مشخص شد.

حالا اما در حالی که هنوز تکلیف  حقیقت این ماجرا برای افکار عمومی روشن نیست، وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی در اقدامی هماهنگ از تخلفات ارزی کسترده برخی از بانک ها خبر داده اند.

محمود بهمنی با تاکید بر اینکه تا به امروز گزارشهای مختلفی از انحرافات قابل توجه بانکها در مصرف ارز داشته ایم، اظهارداشت: ما بررسی‌هایی انجام دادیم و مشخص شد ارزی که دولت برای انجام واردات کالا و کنترل بازار در اختیار شبکه بانکی قرار داد، به صورت مخفیانه در مواردی به بازار تزریق شد و هیچ کس نمی پذیرد که چنین اتفاقی بیفتد و نرخ ارزی به نرخ آزاد فروخته شود و قطعا بانک مرکزی این مسئله را بررسی می کند و اگر لازم باشد نام بانک یا موسسات متخلف را اعلام می کنیم و نمی گذاریم ارز به جاهای انحرافی برویم که نصیب یک عده خاص شود.

رئیس کل بانک مرکزی از تعیین تکلیف میلیاردها دلار ارز دولتی واگذار شده به بانکها برای رفع نیازهای اقتصاد کشور خبر داد و گفت: در این رابطه مجلس نیز بحث‌هایی را مطرح کرده بود و ما پاسخ آن را در زمان لازم خواهیم داد.

از سوی دیگر سید شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد با بیان اینکه در سال 90 بانک مرکزی بیشتر از مصارف ارزی کشور ارز عرضه کرد، گفت: هم اکنون این سئوال مطرح می شود که این ارزها به کجا رفته است؟

وی خاطر نشان کرد: ما وارد جزئیات شدیم و مشخص شد که بخش قابل توجهی از منابع ارزی کشور در بازار فرعی عرضه شده است؛ بنابراین بانک مرکزی موظف شد به حساب و کتاب بانکها به لحاظ ارزی رسیدگی کند و با انحراف بانکها در این زمینه برخورد کند.

حسینی تاکید کرد: بانک مرکزی نیز هم اکنون این موضوع را دنبال می کند و بانکها باید پاسخگوی انحرافات ارزی خود باشند.

وی از تصویب این مصوبه هیات وزیران با حضور رئیس جمهور خبر داد و گفت: اگر کسی ارز گرفته باشد و طبق مقررات عمل نکند ،باید پاسخگو باشد؛ وگرنه به صورت موقت و علی الحساب بدهکار است تا رسیدگی شود.

به این ترتیب هنوز تکلیف دستگاه اقتصادی کشور با بانک ها مشخص نیست و بعد از گذشت چند ماه ، وزیر اقتصاد تازه دم از اما و اگر می زند و مقصر اختلالات ارزی را به نوعی برخی بانک ها معرفی می کند.برخی بانک هایی که به نظر می رسد دولتی ها هنوز اطلاعات موثقی از آن ندارند!/شفاف