اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افشاگری تازه مدیر اطلاعاتی قذافی؛ قاتلان امام صدر در طرابلس هستند



 

 

 

افشاگری تازه مدیر اطلاعاتی قذافی؛ قاتلان امام صدر در طرابلس هستند

 

احمد رمضان" که گفته می شود مدیر اطلاعاتی شخص قذافی در سالهای حکومتش بوده در گفتگو با یک شبکه لبنانی اظهار داشت: قذافی پس از دیدار چند ساعته با امام موسی صدر و همراهانش دستور داد آنها را به شهادت برسانند و قاتلان آنها هم اکنون در طرابلس هستند.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه ماهواره ای "الان" لبنان روز گذشته مصاحبه ای را با "احمد رمضان" که به عنوان مدیر اطلاعاتی قذافی معرفی شد انجام داد که وی در این اظهارات مسائل تازه ای را درباره پرونده ربایش و شهادت امام موسی صدر مطرح کرد.

وی در این اظهارات به طور دقیق از نقش رژیم قذافی در شهادت امام موسی صدر در سال ۱۹۷۸ پرده برداشت و گفت: قذافی پس از دیدار دو ساعت و نیمه با امام موسی صدر و همراهانش به دو نفر از مقامات ارشد رژیم خود دستور داد "بیایید و آنها را ببرید". من بعد از مدتی از برخی منابع از جمله منشی قذافی شنیدم که وی کشته شده است.

احمد رمضان در ادامه این گفتگوی تلویزیونی با اشاره به نام و سمت دو فردی که از قذافی دستور قتل امام موسی صدر و همراهانش را گرفته اند، اظهار داشت: این دو نفر که امام موسی صدر را کشتند هم اکنون در طرابلس حضور دارند.

وی تاکید کرد: اظهارات من بر اساس پرونده های موجود در وزارت خارجه و دادگستری و جمعیت موسوم به حقوق بشر قذافی در لیبی قابل اثبات است و آنچه رژیم قذافی درباره خروج امام صدر و همراهانش از لیبی می گفت صحت ندارد و تنها جهت سرپوش نهادن بر حقایق و واقعیتها بود.

خاطر نشان می شود امام موسی صدر و همراهانش در سال ۱۹۷۸ به دعوت قذافی سفر بی بازگشتی به لیبی داشتند که پس از آن روایتهای متعددی درباره شهادت و زندگی ایشان منتشر شده که صحت آنها تاکنون به طور کامل تایید نشده است..../خبرگزارى مهر


ویدیو مرتبط :
ربوده شدن امام موسی صدر توسط قذافی ملعون

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر خارجه اسبق لیبی: امام موسی صدر کشته شده است/ قذافی خواستار بازنگری در قرآن بود!



 

 

وزیر خارجه اسبق لیبی: امام موسی صدر کشته شده است/ قذافی خواستار بازنگری در قرآن بود!

 

وزیر خارجه پیشین قذافی گفت که براساس آخرین اطلاعاتی که به دست آورده امام موسی صدر در لیبی کشته شده است.

عبدالرحمن شلقم وزیر خارجه پیشین حکومت معمر قذافی رهبر سرنگون شده لیبی این موضوع را در مصاحبه ای با شبکه العربیه که جمعه شب پخش شد، مطرح کرد.

شلقم در هنگام اعتراضات مردمی اخیر علیه حکومت قذافی، نماینده لیبی در سازمان ملل متحد بود که پس از سرکوب خونین این اعتراضات، از سمت خود استعفا داد و به صف معترضین و مخالفین قذافی پیوست.

شلقم متولد 1949 بین سال های 2000 تا 2009 میلادی مسئولیت وزارت خارجه لیبی را برعهده داشت.

وی درباره دلیل قتل امام موسی صدر در لیبی نیز گفت که براساس اطلاعاتی که او در اختیار دارد امام موسی صدر در هنگام حضور در لیبی به شدت از قذافی و دیدگاه های او درباره دین اسلام انتقاد کرده بود.

همین انتقاد باعث خشم قذافی شد و او دستور داد امام موسی صدر به همراه همراهانش دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل شوند.

براساس گفته های شلقم، قذافی معتقد به بازنگری در دین اسلام و قرآن بود مثلا می گفت کلمه قل باید از متن قرآن حذف شود چرا که " قل " خواسته خدا از پیامبر بود.

شلقم ادامه داد: قبل از این براساس اطلاعات مختلفی که به دستم رسیده بود امام موسی صدر در لیبی کشته شده بود یا از لیبی خارج شده و در ایتالیا ربوده شده اما حدود چهار سال پیش با وزیر کشور وقت صحبت کردم و براساس آخرین اطلاعاتی که دریافت کردم هم اکنون می گویم که امام موسی صدر در خاک لیبی کشته شد..../تحلیل:عصرایران