اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افشاء راز جنایت 9 ساله/ صدور حکم قصاص برای قاتل پدر



افشاء راز جنایت 9 ساله/ صدور حکم قصاص برای قاتل پدر

پسر جوان که پس از قتل پدرش جسد او را در باغچه خانه دفن کرده بود با درخواست مادربزرگ خود به قصاص محکوم شد.

حوادث - به گزارش خبرنگار مهر، شهریور ماه سال 81 زنی با  مراجعه به کلانتری نازی آباد از ناپدید شدن همسرش به نام حسین خبر داد. در ادامه تحقیقات برای شناسایی سرنوشت حسین آغاز اما به نتیجه نرسید. 9 سال پس از این ماجرا یکی از پسران حسین با مراجعه به اداره آگاهی مدعی شد پدرشان از سوی برادر کوچکتر خود به نام امیر به قتل رسیده است با این ادعا امیر دستگیر و به اداره آگاهی منتقل شد.

او در ابتدا منکر قتل شد اما در ادامه لب به اعتراف گشود و گفت: پدرم مرد بد اخلاقی بود و مدام ما را با کابل کتک می زد. دو روز قبل از این حادثه او با من دعوا کرد و من را از خانه بیرون انداخت. زمانی که برای برداشتن لباسهایم به خانه بازگشتم با او روبرو شده و با هم درگیر شدیم. من هم در یک لحظه با چاقو ضربه ای به سینه اش زدم که باعث مرگش شد. بعد از قتل جسد را در باغچه خانه دفن کردم.

یک سال پس از جنایت متوجه شدم مادرم قصد دارد خانه را بفروشد به همین خاطر یکروز که کسی درخانه نبود بقایای  جسد را از باغچه خارج کرده و داخل یکی ار قنات های تهران انداختم.  با این اعترافات ماموران راهی قنات مورد نظر شده و بعد از جستجوهای گسترده موفق شدند بخشی از بقایای جسد را کشف کنند.

در ادامه پرونده برای محاکمه به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. در  جلسه محاکمه که به ریاست قاضی نورالله عزیرمحمدی برگزار شد فرزندان مقتول رضایت خود را اعلام کردند اما مادر مقتول درخواست قصاص کرد. متهم نیز پس از حضور در جایگاه گفت: پدرم سیمهای رنگی داشت و به خاطر هر اشتباه ما را با یک رنگ می زد. روز حادثه نیز نمی خواستم او را بکشم اما در یک لحظه با هم درگیرشدیم.  وقتی به خودم آمدن چاقو را در سینه پدرم فرو کرده بودم.

پس از آخرین دفاعیت متهم قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شده و پسر 28 ساله را به قصاص محکوم کردند./مهر

 


ویدیو مرتبط :
صدور حکم اعدام برای مجرمین جنایت اسپایکر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پرده از راز جنایت قاتل 50 ساله برداشته شد



اخبار حوادث - پرده از راز جنایت قاتل 50 ساله برداشته شد

دادستان عمومی وانقلاب فردوس گفت: با تلاش و پیگیری مستمر و شبانه‌روزی ماموران انتظامی این شهرستان پرده از راز جنایت قاتل50 ساله برداشته شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی نسایی اظهار کرد: در تاریخ 27 شهریورماه سال جاری، جنازه زنی حدوداً 45 ساله در 25 کیلومتری محور باغستان به گناباد توسط چند نفر چوپان مشاهده و به پلیس اطلاع داده شد.

 

وی افزود: جسد سالم مجهول‌الهویه و هیچ مدرک شناسایی همراه وی نبود و همچنین آثار خفگی نیز در بدن مقتول قابل مشاهده بود.

 

دادستان عمومی و انقلاب فردوس تصریح کرد: در تاریخ پنجم آذرماه با تحقیقات، تلاش شبانه‌روزی و مستمر ماموران آگاهی شهرستان و نیز با استفاده از امکانات فنی و پلیسی هویت مقتول شناسایی شد.

 

نسایی یادآور شد: پس از مشخص شدن هویت مقتول(ع ـ ق)، ظن ماموران نسبت به بستگان نزدیک وی زیاد شد که با تلاش مستمر و تدابیر لازم دادسرای شهرستان و با تلاش نفس‌گیر و شبانه‌روزی ماموران انتظامی، در کمتر از 48 ساعت از زمان شناسایی هویت مقتول، قاتل 50 ساله(س-ع) در یک عملیات غافل‌گیرانه در شهرستان طبس دستگیر شد.

 

وی گفت: قاتل در ابتدای امر منکر قضیه بود ولی پس از ارائه دلایل و مستندات کافی از سوی پلیس، لب به اعتراف گشود و پرده از راز جنایت قتل (ع ـ ق) برداشت و به زودی نیز در دادگاه کیفری خراسان جنوبی محاکمه می‌شود.

 

عصبانیت و کینه انگیزه قاتل برای قتل

قاتل در اظهارات خود در پرونده این جنایت اظهار داشته که مقتول همسر اولم بود و مدت پنج سال نیز با وی زندگی کردم و ماحصل زندگیمان نیز یک فرزند پسر بود، پس از اینکه متوجه شدم همسرم انحرافات جنسی و اعتیاد دارد وی را طلاق داده و از او جدا شدم.

 

در سال جاری با مراجعه به خانواده همسرم، مجدداً با او ازدواج کرده و چندماهی نیز با هم زندگی کردیم ولی پس از مدتی متوجه شدم که وی همچنان دچار انحرافات جنسی و اعتیاد به مواد مخدر است و چندین بار وی را نصیحت و به او در این ارتباط متذکر نیز شدم.

 

قاتل انگیزه جنایت خود را اختلاف خانوادگی و اعتیاد مقتول عنوان کرده و زمانی که عصبانیت و کینه وی از مقتول زیاد شده بود وی را به بهانه دیدار با خانواده سوار خودرو کرد و از سمت طبس به راه افتاد و در راه پس از کشتن مقتول، جسد وی را در حاشیه جاده رها کرد.

اخبار حوادث -  هموطن