اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افزودن 10 رشته جدید به رشته‌ های "كار و دانش"


یكی از برنامه‌هایی كه برای سال تحصیلی جدید در نظر گرفته شده، بازنگری مجدد رشته‌های تحصیلی است و چندین رشته به شورای عالی آموزش و پرورش پیشنهاد شده است.

خبرگزاری ایسنا: مدیركل دفتر فنی حرفه‌ای و كار و دانش وزارت آموزش و پرورش گفت:‌ در صورت تصویب رشته‌های پیشنهادی جدید در شورای عالی آموزش و پرورش، ‌از سال تحصیلی 91-92، 10 رشته به مجموع رشته‌های كار و دانش اضافه می‌شود.

محمد شریف‌زاده با بیان اینكه این دفتر تمهیدات لازم را برای آغاز سال تحصیلی جدید اتخاذ كرده است، گفت: یكی از برنامه‌هایی كه برای سال تحصیلی جدید در نظر گرفته شده، بازنگری مجدد رشته‌های تحصیلی است و چندین رشته به شورای عالی آموزش و پرورش پیشنهاد شده است.

وی افزود: در صورتی كه شورای عالی آموزش و پرورش رشته‌های پیشنهادی را مصوب كند، از مهر امسال 10 رشته جدید صنایع فلزی و تاسیسات در شاخه كار و دانش به مجموع رشته‌ها اضافه خواهد شد.

مدیركل دفتر فنی حرفه‌ای و كار و دانش آموزش و پرورش تصریح كرد:‌ هدف از بازنگری رشته‌های تحصیلی مطابقت آنها با نیازها و بازار كار است و دفتر فنی حرفه‌ای و كار و دانش هرساله با توجه به تغییر نوع رشته‌ها و بازار كار، این اصلاح و بازنگری‌ها را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد:‌ در صورت تصویب این رشته، از مهر امسال برای رشته‌های جدید پذیرش هنرجو خواهیم داشت.

شریف‌زاده همچنین از افزایش شش درصدی تعداد هنرجویان در پایه دوم هنرستان خبر داد و گفت: با توجه به اینكه برخی از دانش آموزان در حال سپری كردن امتحانات شهریور ماه هستند، اما پیش بینی می‌كنیم امسال رشد مناسب و خوبی را در رشته‌های فنی حرفه‌ای و كار و دانش داشته باشیم.       


ویدیو مرتبط :
آموزش تکنیکی حد برای رشته تجربی و رشته ریاضی کنکور 10

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزییات تكمیل ظرفیت كنكور ارشد دانشگاه آزاد اعلام شد/امكان انتخاب 10 رشته محل جدید



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

جزییات تكمیل ظرفیت كنكور ارشد دانشگاه آزاد اعلام شد/امكان انتخاب 10 رشته محل جدید

رییس مركز آزمون دانشگاه آزاد از امكان انتخاب رشته محل مجدد در مرحله تكمیل ظرفیت آزمون كارشناسی ارشد دانشگاه آزاد خبرداد.

دكتر ناصر اقبالی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینكه در آزمون كارشناسی ارشد امسال امكان انتخاب رشته محل مجدد برای قبول نشدگان در مرحله تكمیل ظرفیت فراهم شده است، اظهار كرد: داوطلبانی كه در آزمون كارشناسی ارشد دانشگاه آزاد پذیرفته نشده‌اند می‌توانند در مجموعه امتحانی كه شركت كرده‌اند مجددا رشته محل انتخاب كنند.

وی افزود: از آنجایی كه در آزمون كارشناسی ارشد امسال داوطلبان در یك مجموعه امتحانی شركت كرده‌اند در صورتی كه قبول نشده باشند می‌توانند گرایش‌های رشته امتحانی خود را كه در مجموعه امتحانی قرار دارد، انتخاب كنند.

رئیس مركز آزمون دانشگاه آزاد ادامه داد: رشته محل‌هایی كه در مرحله تكمیل ظرفیت اعلام می‌شود متشكل از برخی رشته محل‌های پردیس‌های علوم تحقیقات، رشته محل‌هایی جدید التاسیس و رشته محل‌هایی است كه در مرحله ثبت‌نام پذیرفته شدگان اولیه تكمیل نشده بود.

اقبالی با اشاره به امكان انتخاب 10 رشته محل در مرحله تكمیل ظرفیت برای قبول نشدگان آزمون كارشناسی ارشد دانشگاه آزاد به ایسنا گفت: برای كلیه داوطلبانی كه در آزمون كارشناسی ارشد امسال قبول نشده‌اند امكان این انتخاب فراهم شده است.

رییس مركز آزمون تاكید كرد: زمان انتخاب رشته محل مجدد در آینده‌ای نزدیك منتشر می‌شود./ایسنا