اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افزایش 85 درصدی قیمت سکه طرح جدید


متوسط قیمت فروش یک سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم و جدید در بازار آزاد در فروردین ماه سال جاری نسبت به ماه مشابه سال 91 به ترتیب 77.9 درصد و 84.6 درصد افزایش نشان می‌دهد.

خبرگزاری ایسنا: متوسط قیمت فروش یک سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم و جدید در بازار آزاد در فروردین ماه سال جاری نسبت به ماه مشابه سال 91 به ترتیب 77.9 درصد و 84.6 درصد افزایش نشان می‌دهد.

در فروردین 92 متوسط قیمت فروش یک سکه تمام بهار آزادی در بازار آزاد شهر تهران با طرح قدیم به مبلغ 13 میلیون و 521 هزار و 45 ریال و با طرح جدید به مبلغ 13 میلیون و 774 هزار و 835 ریال رسید.

همچنین متوسط قیمت فروش یک سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم و جدید در بازار آزاد در فروردین ماه سال جاری در مقایسه با ماه قبلش به ترتیب 2.3 و 2.1 درصد کاهش داشته است.

بر این اساس در روزهای اخیر سکه تمام طرح جدید حدود یک میلیون و 100 هزار تومان، سکه طرح قدیم یک میلیون و 60 هزار تومان، نیم سکه 572 هزار تومان و ربع سکه 365 هزار تومان داد و ستد می‌شود که البته این مبالغ در نوسان است.

اما در روزهای پایانی سال گذشته سکه طرح قدیم یک میلیون و 300 هزار تومان، سکه تمام طرح جدید یک میلیون و 329 هزار تومان، نیم سکه 680 هزار تومان و ربع سکه 415 هزار تومان معامله می‌شد.

این در حالی است که در اواخر فروردین ماه سال گذشته سکه طرح قدیم حدود 710 هزار تومان و سکه طرح جدید نیز 704 هزار تومان فروخته می‌شد.


ویدیو مرتبط :
افزایش 10 درصدی قیمت لبنیات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دلایل افزایش قیمت سکه‌های تمام طرح جدید



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

دلایل افزایش قیمت سکه‌های تمام طرح جدید

رییس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر استان تهران گفت: بورسی شدن و افزایش تقاضای خرید سکه طرح جدید و کاهش حجم سکه طرح قدیم از دلایل افزایش قیمت سکه طرح جدید نسبت به قدیم است.

احمد وفادار در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بورسی شدن سکه طرح جدید باعث یکسان شدن قیمت سکه‌های طرح جدید و قدیم شد که البته طرح درست و کارشناسی شده‌ای نبود و بانک مرکزی هم با پیش فروش سکه به مبارزه با این طرح پرداخت.

وی درباره دلایل درست نبودن عرضه سکه طرح جدید در بورس کالا گفت: بورسی شدن سکه طرح جدید فرصت خوبی را برای سودجویان فراهم کرده بود.

رییس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر استان تهران گفت: قیمت سکه طرح جدید با کم شدن حجم سکه طرح قدیم و افزایش حجم تقاضا برای خرید سکه طرح جدید که به وسیله بورسی شدن با قیمت سکه طرح قدیم برابر شده بود افزایش یافت.

وفادار گفت: در حال حاضر در برخی موارد قیمت سکه تمام طرح جدید 10 تا 20 هزار تومان از قیمت سکه تمام طرح قدیم بیشتر است.

وی در پایان از برگزاری جلسه‌ مجدد با رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران خبر داد و گفت: بنده با رای کامل (هفت رای) تا پایان دوره فعلی رییس هستم و برای دور آینده نیز نامزد خواهم شد.

این در حالی است که وی پیش از این اعلام کرده بود که در دوره آینده در انتخابات ریاست اتحادیه طلا و جواهر شرکت نخواهد کرد و میلی برای ادامه فعالیت ندارد./ایسنا

 

قیمت سکه و طلا در بازار ایران