اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افزایش 7 درجه‌ای دما در تهران از فردا


کارشناس سازمان هواشناسی کشور از افزایش 7 درجه‌ای دما در پایتخت از فردا خبر داد و گفت: براساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، آسمان تهران طی دو روز گذشته صاف، آفتابی و تا کمی ابری خواهد بود.

خبرگزاری میزان: کارشناس سازمان هواشناسی کشور از افزایش 7 درجه‌ای دما در پایتخت از فردا خبر داد و گفت: براساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، آسمان تهران طی دو روز گذشته صاف، آفتابی و تا کمی ابری خواهد بود.

امیر حسین نقشینه درباره وضعیت هوا طی سه روز آینده اظهار کرد: از اواسط امروز برای نوار شمالی کشور کاهش بارندگی‌ها رو پیش بینی می‌شود، به طوری که می‌توان گفت انتظار خواهیم داشت بارش‌ها همراه با وزش باد به نسبت شدید در برخی نقاط مرکز، جنوب، شرق، شمال شرق و ارتفاعات مرکزی زاگرس باشد، همچنین روی مناطق مرتفع بارش‌ها به صورت برف خواهد بود.

وی در ادامه با بیان این مطلب که فردا بارندگی‌ها در شرق، جنوب شرق و برخی مناطق جنوبی کشور تشدید خواهد شد، افزود: براساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی شدت بارش‌ها در مناطقی از کرمان، سیستان و بلوچستان همچنین شمال هرمزگان مشاهده خواهد شد.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی کشور، بارش‌ها روز پنج‌شنبه در جنوب شرق، شرق ادامه پیدا خواهد کرد و به مناطقی از شمال شرق می‌رسد.

نقشینه در ادامه افزود: طی دو روز آینده به سبب وزش باد شدید خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج پیش بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور در خاتمه به وضعیت هوا در پایتخت اشاره کرد و گفت: آسمان پایتخت امروز به تدریج شاهد کاهش ابر خواهد بود، به طوری که آسمان تهران طی دو روز آینده صاف، آفتابی و تا کمی ابری باشد. در واقع بیشینه دمای تهران با حدود 6 تا هفت درجه افزایش به 15 درجه سانتی گراد خواهد رسید.


ویدیو مرتبط :
وقتی دما زیر 50 درجه ی سانتیگراد میشود.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاهش 4 درجه‌ ای دما از فردا در تهران


یک کارشناس سازمان هواشناسی از بارش پراکنده باران در تهران خبر داد و گفت: کاهش ۴ درجه‌ای دما از فردا تا جمعه در پایتخت رخ می‌دهد.

خبرگزاری تسنیم: یک کارشناس سازمان هواشناسی از بارش پراکنده باران در تهران خبر داد و گفت: کاهش ۴ درجه‌ای دما از فردا تا جمعه در پایتخت رخ می‌دهد.
 
فریبا گودرزی درباره آخرین وضعیت هوای کشور اظهار داشت: امروز شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر و دامنه های البرز بارش باران و در ارتفاعات این منطقه بارش برف پیش بینی شده است.

وی با بیان این که از پنجشنبه به تدریج از میزان بارش ها در مناطق فوق کاسته شده و به سمت شمال شرق و سواحل خزر کشیده می شود، ادامه داد: شدت بارش باران در روز پنج شنبه در اردبیل، گیلان، مازندران، شمال سمنان و خراسان شمالی خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به این که جمعه نیز بارش باران در سواحل دریای خزر ادامه دارد، گفت: پنج شنبه ریزش هوای سرد در سواحل جنوبی خزر موجب کاهش نسبی دما در نیمه شمالی کشور می شود درواقع کاهش 5 درجه ای دما در این روز رخ می دهد.

گودرزی با اشاره به اینکه در روز پنج شنبه دریای خزر، دریای عمان و خلیج فارس مواج است، افزود: در جنوب غرب مانند ایلام، خوزستان در روز پنج شنبه با توجه به وزش باد شاهد گرد و غبار در این مناطق خواهیم بود.

وی در خصوص هوای تهران نیز اظهار داشت: امشب و فردا بارش پراکنده باران در تهران رخ می دهد که در ارتفاعات نیز بارش به صورت برف خواهد بود. همچنین دمای هوای تهران از پنج شنبه تا جمعه، 4 درجه کاهش دما خواهیم داشت.

گودرزی اظهار داشت: در خصوص وضعیت جاده ها نیز باید بگویم بارش برف و باران در جاده های کوهستانی اردبیل، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، گلستان در روز پنج شنبه و جمعه وجود دارد، بنابراین توصیه می شود مسافران تمهیدات لازم را اندیشیده و تجهیزات کافی با خود به همراه داشته باشند.