اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افزایش 30 تا 35 درصدی قیمت بلیت هواپیما


دبیرانجمن شرکت های هوایی با بیان اینکه با آزادسازی قیمت گذاری بلیت هواپیما به طور طبیعی برای یک بازه زمانی ممکن است که تقاضای پروازهای هوایی کاهش یابد ،تصریح کرد: به نظر می رسد که حداقل به اندازه نرخ تورم در محدوده 30 تا 35 درصد قیمت بلیت هواپیماها افزایش داشته باشد .

خبرگزاری پانا: دبیرانجمن شرکت های هوایی با بیان اینکه با آزادسازی قیمت گذاری بلیت هواپیما به طور طبیعی برای یک بازه زمانی ممکن است که تقاضای پروازهای هوایی کاهش یابد ،تصریح کرد: به نظر می رسد که حداقل به اندازه نرخ تورم در محدوده 30 تا 35 درصد قیمت بلیت هواپیماها افزایش داشته باشد .

حمید غوابش در پاسخ به این پرسش که چه سازو کار اجرایی تضمین کننده رقابت و افزایش کیفیت میان شرکت های هوایی پس از آزادسازی قیمت بلیت هواپیما خواهد بود ، اظهار کرد: ازاد شدن صنعت برای ایجاد رقابت ضمانت اجرایی افزایش کیفیت در خدمات هوایی است و رقابت از قیمتگذاری و کیفیت خدمات صورت می گیرد و پارامترهایی که در این میان برای مشتری از اهمیت ویژه برخوردار است مقصد پرواز،فرکانس ،قیمت و خدماتی است که در طول پرواز ارایه می شود .

دبیرانجمن شرکت های هوایی تصریح کرد: شرکت ها می توانند با ارایه طیف گسترده ای از این عوامل قیمت های متفاوتی به مشتریان ارایه دهند و به این گونه است که رقابت شکل می گیرد .

وی درباه زمان اجرایی شدن آزادسازی قیمت گذاری بلیت هواپیما نیز اظهار کرد: سازمان هواپیمایی کشور اخیرا این بخشنامه را ابلاغ کرده و معاونت سازمان هواپیمایی نیز در خبری اعلام کرده است که افزایش قیمت بلیت هواپیما از 15 خرداد ماه اجرایی خواهد بود .

قیمت گذاری براساس مدل کسب و کار شرکت ها خواهد بود

غوابش عنوان کرد: شرکت های هوایی باید با مدل کسب و کار خود اقدام به قیمت گذاری کنند و این فرصت به مسافر داده شود که با توجه به عوامل پرواز خواست خود را انتخاب کند و این مصرف کننده است که با اطلاعاتی که از آژانس های پرواز اخذ می کند می تواند شرکت ارایه کننده خدمات را انتخاب کند .

دبیرانجمن شرکت های هوایی خاطرنشان کرد: ممکن است یک ایرلاین در یک ساعت پرواز دو نرخ متفاوت را ارایه دهد و به طور قطع پیاده سازی این روش نیازمند برنامه ریزی است و نباید عجولانه با آن برخورد کرد .

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که ممکن است در این مسیر وجود داشته باشد اطلاع رسانی و توجیه مسافران در انتخاب درست اما به هر حال اجرای آن ضروری است و یکی از الزامات توسعه صنعت هوایی حذف مقررات دست و پاگیر و آزادسازی قیمت بلیت است .

غوابش تصریح کرد: شرکت های هوایی از این تصمیم استقبال کرده اند اما چون از یک بازارپر رقابت عبور می کنند باید انرژی بیشتری به خرج دهند .

کسب اختیارات بیشتر شرکت های هوایی در شرایط تحریم

وی در پاسخ به این پرسش که درشرایط عدم رفع موانع تحریم در صنعت هوایی این اقدام تصمیمی مناسب ارزیابی می شود یا خیر ، اظهار کرد: آزادسازی قیمت ها در شرایط کنونی در حل مشکلات تحریم بسیار موثر است و امکاناتی را به شرکت های هوایی می دهد که با اختیارات بیشتر مشکلات ناشی از تحریم را حل کنند.

دبیرانجمن شرکت های هوایی عنوان کرد: به طور قطع قیمت گذاری کالا و نوع انتخاب آن مدل های کسب و کار جدید فراهم می کند و تحریم نیز مقوله ای است که سالهاست دست اندرکاران صنعت با آن آشنا هستند .

غوابش تاکید کرد: به هر حال صنعت حمل و نقل هوایی به دلیل آنکه با افزایش هزینه تولید در دوسال اخیر مواجه شده و در همین دو سال افزایش قیمت نداشته است در صورت آزادسازی یا عدم آزادسازی با افزایش قیمت بلیت مواجه بود اما تصمیم به آزادسازی قیمت ها نباید این تصور غلط را ایجاد کند که افزایش قیمت بلیت ناشی از آزادسازی است .

وی در پاسخ به این پرسش که آیا پیش بینی از میزان افزایش قیمت دارید ، اضافه کرد: بخشی از مسافران هوایی به نرخ حساس هستند و بستگی به این دارد که تا چه میزان ساعت پرواز برای آنها مهم باشد و طبیعی است که برای یک فرد تاجر یا استاد دانشگاه یا پزشکی که صرفه جویی در زمان مهم است مقرون به صرفه است که زمان مناسب پرواز را انتخاب کند .

دبیرانجمن شرکت های هوایی تصریح کرد: به طور طبیعی برای یک بازه زمانی ممکن است که تقاضای پروازهای هوایی کاهش یابد اما به نظر می رسد که حداقل به اندازه نرخ تورم در محدوده 30 تا 35 درصد قیمت بلیت هواپیماها افزایش داشته باشد .


ویدیو مرتبط :
افزایش 35 درصدی قیمت میوه و سبزی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سقف 30 درصد افزایش قیمت برای بلیت هواپیما



اخبار ,اخبار اقتصادی ,افزایش قیمت بلیت هواپیما

 

اخبار اقتصادی - سقف 30 درصد افزایش قیمت برای بلیت هواپیما

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری گفت: براساس طرح متنوع‌سازی قیمت‌ها، شرکت‌های هواپیمایی طبقه‌بندی مختلفی از نرخ‌ها را به سازمان ارائه کرده‌اند که از ۳۰ درصد پایین‌تر از نرخ‌های قبلی تا حداکثر ۳۰ درصد بالاتر از آن نرخ‌ها پایان می‌یابد.

محمد خداکرمی افزود: متنوع‌سازی نرخ بلیت هواپیما هفته گذشته آغاز و دستورالعملی در راستای نظارت بر حسن اجرای این طرح تهیه و جهت اجرا به شرکت هواپیمایی ابلاغ شده است.


وی اضافه کرد: در همین راستا شرکت‌های هواپیمایی، ضمن اعلام نرخ‌های متنوع به سازمان هواپیمایی کشوری که در برخی مسیرها پایین‌تر از نرخ‌های فعلی و تا درصدی بالاتر از آن تعیین شده است به کار فروش خود ادامه می‌دهند.


معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری افزود: شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند فهرست نرخ‌های متنوع خود در مسیرهای مختلف را به سازمان هواپیمایی کشوری ارسال کنند و سازمان با بررسی فهرست نرخ‌های هر شرکت، بلامانع بودن به‌کارگیری نرخ‌ها را به شرکت‌ها ابلاغ می‌کند.


خداکرمی با بیان اینکه شرکت‌های هواپیمایی براساس زمان فروش بلیت و در مسیرهای مورد نظر سعی در جذب حداکثری مسافر دارند، افزود: سازمان هواپیمایی کشوری نرخ‌های متنوع شرکت‌هایی را که با نرخ‌های بالاتر از ۳۰درصد نرخ‌های قبلی ارائه کنند، تایید نمی‌کند. وی با اشاره به اینکه تاکنون فهرست نرخ‌های شرکت‌های متعددی به این سازمان واصل شده که اعمال نرخ‌های چهار شرکت آسمان، ماهان، آتا و تابان تایید و برای اجرا ابلاغ شده است، افزود: فهرست ارسالی سایر شرکت‌های هواپیمایی در حال بررسی است که به زودی نتیجه به شرکت‌های مذکور اعلام خواهد شد.


معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: شرکت‌های هواپیمایی باید فهرست نرخ‌های پروازی خود در مسیرهای مختلف را به صورت به هنگام در دسترس عموم قرار دهند و آمار عملکرد مالی و عملیاتی شرکت را به سازمان ارسال کنند.
خداکرمی با بیان اینکه اجرای طرح شامل بلیت‌هایی که قبل از ابلاغ از آغاز اجرای طرح متنوع‌سازی فروخته شده‌اند نمی‌شود، گفت در طی اجرای طرح جلسات دوره‌ای برحسب نیاز با حضور نمایندگان کلیه شرکت‌های هواپیمایی در محل سازمان جهت بررسی مشکلات احتمالی تشکیل خواهد شد.


وی از مردم خواست در صورت مشاهده تخلف مراتب را به واحد رسیدگی به شکایات سازمان هواپیمایی کشوری با شماره تلفن‌های ۶۱۰۲۲۳۵۵ و ۶۶۰۴۸۰۰۷ در میان بگذارند.

اخبار اقتصادی - ایسنا