اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افزایش 3 برابری سرعت اینترنت آمریکا


در حقیقت باید گفت بر اساس چندین گزارش منتشر شده توسط کمیسیون ارتباطات فدرال، میانگین سرعت اینترنت در آمریکا در یک بازه زمانی سه سال و نیمه حدود سه برابر بیشتر شده.

وب‌سایت دیجیاتو - فروغ بیداری: به لطف وجود سرویس های اینترنتی استریم ویدئو همانند نتفلیکس، ارائه دهنده های خدمات اینترنتی یا به اختصار ISPها در ایالت متحده آمریکا مجبور گشته اند به منظور حفظ رضایت مشتری های خود ارتباطات اینترنتی پرسرعت تری را مهیا سازند.

در حقیقت باید گفت بر اساس چندین گزارش منتشر شده توسط کمیسیون ارتباطات فدرال، میانگین سرعت اینترنت در آمریکا در یک بازه زمانی سه سال و نیمه حدود سه برابر بیشتر شده.

سرعت اینترنت در آمریکا از سال 2011 تاکنون سه برابر شده است

در این راستا باید بگوئیم جدیدترین گزارش کمیسیون یاد شده نشان می دهد میانگین سرعت اینترنت در سال 2014 میلادی 31 مگابیت در هر ثانیه بوده و این در حالیست که این رقم در سال 2011 میلادی فقط 10 مگابیت در ثانیه ثبت شده است.

روشن است که اقدامات آی اس پی ها و ارائه اینترنت پرسرعت توسط آنها در این امر بی تاثیر نبوده. به طور مثال، در سال 2011 میلادی حداکثر سرعت دانلود حدود 10 تا 20 مگابیت در ثانیه اعلام گشته اما میانگین همین سرعت دانلود در سال 2014 میلادی بین 50 تا 105 مگابیت در ثانیه بوده است.

«تام ویلر» مدیر FCC در این رابطه بیان داشته: «این گزارشات تائید می کنند که پیشرفت فناوری در بهینه شدن سرعت و کیفیت پهنای باند ارتباطات تاثیر بسیار زیادی داشته. هر چه پهنای باند بیشتر و پر سرعت تری ارائه گردد، بدون شک نوآوری های بیشتر و خدمات جدیدتری در این زمینه ارائه خواهد گشت و موجب بهبود زندگی مجازی کاربران نیز خواهد شد.»

یکی از جالب ترین مواردی که در بیانیه کمیسیون ارتباطات آمریکا به چشم می خورد، این است که 60 درصد از ترافیک اینترنتی را ویدئوها تشکیل داده اند و گمان می رود که این روند تا سال 2019 میلادی تا 80 درصد افزایش یابد.

در مقایسه ISPهایی که بهترین خدمات اینترنتی را ارائه می دهند، Cablevision با سرعت 60 مگابیت در ثانیه در رتبه نخست قرار گرفته و پس از آن به ترتیب اپراتورهای ورایزن و چارتر با سرعت 50 مگابیت در ثانیه، Cox با سرعت 40 و Comcast با سرعت 35 مگابیت در ثانیه قرار دارند.

البته باید اشاره کنیم که این میانگین در ایالت های مختلف آمریکا با هم فرق دارند و مثلا نیوجرسی میانگین 57 مگابیت در ثانیه دارد در حالیکه میانگین سرعت دانلود ایالت آیداهو حدود 14 مگابیت در ثانیه است.


ویدیو مرتبط :
سخنان اوباما در مورد افزایش سرعت اینترنت در آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش هزار برابری سرعت اینترنت در آمریکا


شهر «چاتانوگا» در ایالت تنسی امریکا، اولین شهری است که به سرعت اینترنت ۱۰ گیگابایت در ثانیه دست خواهد یافت.

خبرگزاری مهر: شهر «چاتانوگا» در ایالت تنسی امریکا، اولین شهری است که به سرعت اینترنت ۱۰ گیگابایت در ثانیه دست خواهد یافت.

چندی پیش گوگل از پروژه ای با نام «گوگل فایبر» رونمایی و از آن با عنوان پروژه اینترنت فوق سریع در امریکا یاد کرده بود که از سرعتی در حدود ۱ گیگابایت بر ثانیه برخوردار بود. اما اکنون خبر جدیدی منتشر شده که نشان می دهد، سرعت اینترنت در امریکا به ۱۰ گیگابایت در ثانیه خواهد رسید.

شهر چاتانوگا Chattanooga ، چهارمین شهر بزرگ ایالت تنسی امریکا است که به سرعتی هزار برابر بیشتر از میانگین سرعت کاربران در امریکا دست خواهد یافت. شورای انرژی الکتریکی چاتانوگا EPB، شرکتی است که این سرعت را برای کاربرانش به ارمغان خواهد آورد. سرعت بالای اینترنت به کاربران اجازه می دهد تا از خدمات و امکانات مختلفی بهره مند شوند.

استفاده از خدمات اینترنتی این شرکت چندان ارزان نیست و کاربران با پرداخت ۲۹۹ دلار می توانند از حق عضویت ماهانه این شرکت استفاده کنند. چاتانوگا، یکی از اولین شهرهایی است که به چنین سرعتی دست پیدا کرده و تبدیل به یکی از رقبای جدی گوگل شده است.

Harold DePriest مدیرعامل شرکت EPB در رابطه با این پروژه گفت: « ما بسیار خوشحالیم که توانسته ایم اولین شهر در جهان باشیم که چنین سرعت اینترنتی را در اختیار کاربرانمان قرار می دهیم. سرعتی که حتی گوگل نیز از آن عقب مانده است.»

وی در ادامه اعلام کرد: « این پهنای باند وسیع شاید برای کاربران خانگی که مصارف ساده و روزانه دارند، قابل استفاده نباشد ولی می توانند از پهنای باند کمتری برخوردار شوند. اما این پهنای باند برای شرکت ها، اداره ها یا سازمان هایی که نیاز به دانلود و همینطور بارگذاری مطالب دارند بسیار مفید است.»

Andy Berke شهردار چاتانوگا نیز در ادامه افزود: « امروز شهر ما آماده رقابت با اقتصادهای خلاق در قرن بیست و یکم است. افزایش سرعت اینترنت می تواند رونق اقتصادی مانند افزایش دستمزدها و همینطور توجه مخاطبان به شهر ما را در بر داشته باشد.»