اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افزایش 25 درصدی شهریه مدارس غیردولتی


به گفته مدیرکل مدارس غیر انتفاعی وزارت آموزش و پرورش، امسال شهریه مدارس غیر دولتی بین 10 تا 25 درصد افزایش می‌یابد.

خبرگزاری ایسنا: به گفته مدیرکل مدارس غیر انتفاعی وزارت آموزش و پرورش، امسال شهریه مدارس غیر دولتی بین 10 تا 25 درصد افزایش می‌یابد.

حسین شربت دار در کرمانشاه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: بیش از 10 هزار مدرسه غیردولتی در کشور وجود دارد که بیش از یک میلیون دانش آموز در آنها تحصیل می کنند.

وی هوشمند سازی مدارس را از جمله اولویت‌های امسال برشمرد و تصریح کرد: در سال گذشته با حمایت های انجام گرفته تقریبا تمامی مدارس مقطع ابتدایی در مسیر هوشمند سازی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه هوشمند سازی مدارس متوسطه اول و دوم از اولویت های امسال است، ابراز امیدواری کرد: امسال تمامی مدارس متوسطه غیر دولتی کشور در مسیر هوشمند سازی قرار می‌گیرند.

شربت دار در ادامه در مورد افزایش شهریه مدارس غیرانتفاعی، اظهار داشت: بر اساس قانون شهریه تمامی مدارس غیردولتی به میزان 15 درصد شهریه مصوب سال قبل افزایش خواهد یافت.

به گفته مدیرکل مدارس غیرانتفاعی وزارت آموزش و پرورش بنا به صلاحدید همچنین پنج درصد بابت هوشمند سازی مدارس و پنج درصد نیز بابت کیفیت بخشی مدارس به میزان شهریه اضافه خواهد شد.

وی تاکید کرد: در مجموع امسال شهریه مدارس غیردولتی بین 10 تا 25 درصد افزایش می‌یابد.

شربت دار گفت: همه ساله میزان شهریه به والدین اعلام می‌شود و هرگونه شکایت والدین قابل پیگیری است.


ویدیو مرتبط :
مدارس غیردولتی چرا؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش 25 درصدی شهریه مدارس غیر دولتی


معاون وزیرآموزش و پرورش از تصویب الگوی تعیین نرخ شهریه مدارس غیردولتی درجلسه شورای نظارت مرکزی خبر داد و بر این اساس شهریه این مدارس تا 25درصد افزایش می یابد.

خبرگزاری ایرنا: معاون وزیرآموزش و پرورش از تصویب الگوی تعیین نرخ شهریه مدارس غیردولتی درجلسه شورای نظارت مرکزی خبر داد و بر این اساس شهریه این مدارس تا 25درصد افزایش می یابد.

 'فرشته حشمتیان ' در خصوص چگونگی اجرای الگوی تعیین نرخ شهریه، گفت: این الگو ابتدا در سال تحصیلی ۹۳-۹۲ به شکل آزمایشی در سطح ۱۰ مدرسه از مدارس شهر تهران و ۱۰ مدرسه از مدارس شهرستان های پایتخت اجرا خواهد شد و سقف آن را شورای نظارت مرکزی تعیین می کند. رئیس سازمان مدارس غیردولتی ، توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش افزود: شورای مرکزی نظارت پس از کسب نتایج حاصله از اجرای آزمایشی، درخصوص اجرای این الگو در مدارس کل کشور طی سال های بعدبررسی می شود و سپس در باره آن تصمیم گیری خواهد کرد.

 حشمتیان در مورد تعیین تکلیف شهریه سایر مدارس توضیح داد: علاوه بر مدارسی که در تهران و شهرستان های آن به صورت آزمایشی، الگوی تعیین نرخ شهریه را اجرا می کنند، افزایش شهریه در سایر مدارس غیردولتی کشور با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی که یکی از مولفه های آن نرخ تورم است، به شرح زیراست.


- شهریه مدارس غیردولتی و مراکز پیش دبستانی در سال تحصیلی ۹۳-۹۲ ، نسبت به شهریه مصوب سال قبل تا ۱۵درصد افزایش می یابد.

- مدارسی که برنامه هوشمندسازی را به صورت کامل اجرا کرده باشند، علاوه بر درصد مذکور، با تایید و نظر شورای نظارت استان تا پنج درصد دیگر نیز شهریه آنان افزایش می یابد.

- شورای نظارت استان ها هم چنین می توانند، براساس کیفیت بخشی برنامه های آموزشی و پرورشی مدارس غیردولتی، علاوه بر موارد مذکور، تا پنج درصد دیگر نیز به شهریه آنان اضافه کنند.

 حشمتیان تاکید کرد: اولیای دانش آموزان بدانند برخی از مدارس که شهریه های بالا و خارج از مبلغ مصوب دریافت می کنند، به دلیل تصمیم و توافق انجمن اولیا و مربیان مدرسه و براساس رضایت اولیای دانش آموزان است که علاوه بر مبلغ یادشده، مبلغی را هم بابت سایر هزینه ها از جمله غذا، سرویس ایاب و ذهاب، برنامه های ورزشی و اردویی پرداخت می کنند.

وی با بیان اینکه افزایش چنین هزینه هایی با شهریه مصوب ارتباطی ندارد ، ادامه داد: بنابراین نباید چنین تلقی شود که این مبلغ مرتبط با هزینه های پراکنده مورد تایید مسئولین آموزش وپرورش بوده است.