اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افزایش 155 درصدی گردشگران خارجی


رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشورگفت: کاخ تاریخی مروارید کرج آسیب کلی دیده و برای مرمت این مجموعه به بودجه کلان نیاز است.

خبرگزاری ایرنا: ˈمسعود سلطانی فرˈ روز شنبه در بازدید از کاخ مروارید در مهرشهر کرج، افزود: برای شروع اولیه مرمت این مجموعه تاریخی بیش از 300 میلیارد ریال اعتبار باید اختصاص یابد.
 
وی با بیان اینکه هزینه مرمت این بنای تاریخی کمتر ازهزینه ساخت و بازسازی کامل نیست، گفت: پس از واگذاری مسوولیت نگهداری این بنا به طور کامل به سازمان میراث فرهنگی، کارشناسان سازمان ضمن بررسی میزان آسیب ها و برآورد دقیق نیاز اعتباری، زمان بازسازی کاخ تاریخی مروارید را مشخص خواهند کرد.
 
سلطانی فر با اشاره به اینکه امکانات این مجموعه تاریخی بیش از 80 درصد تخریب شده است، خاطرنشان کرد: برای مرمت این بنای تاریخی باید برنامه ریزی اساسی شود.
 
رییس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشورتاکید کرد: این سازمان برای حفظ و نگهداری بناهای تاریخی از جمله کاخ مروارید به مشارکت بخش خصوصی نیاز دارد.
 
وی با اشاره به چشم انداز 20 ساله آینده کشوردربخش گردشگری گفت: طبق برنامه ریزی تا افق 1404 باید درآمدهای گردشگری کشور را به 25 میلیارد دلار برسانیم .
 
سلطانی فر افزود: فروردین ماه امسال 155 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش گردشگر در کشور داشتیم که بیشتر آنان از کشورهای اروپایی ازجمله آلمان بوده است.
 
کاخ مروارید در زمینی به وسعت 111 هکتار با دو هزارو500 مترمربع زیربنا به شیوه معماری مدرن توسط ˈفرانک لوید رایتˈ از پرآوازه ترین معماران غربی احداث شده است. این بنا از دو پوسته بتونی ساخته شده و با نورگیر وسیعی کل سقف را پوشش می دهد، یکی از مهمترین و زیباترین فضاهای کاخ، اتاق صدف است که دارای تزئینات مختلف بوده، فضای بیرونی آن به شکل حلزون است.
 
این احجام، بر اساس اندیشه رایت، با ایده همخوانی با طبیعت ساخته شده است.
 
این بنای تاریخی تا قبل از سقوط رژیم طاغوت دراختیار شمس الملوک خواهر رضاخان پهلوی بود.
 
این بنای تاریخی تا چندی پیش دراختیار یک سازمان بود که با حکم دادستان کرج به تازگی مسوولیت نگهداری بخشی ازاین مجموعه 111هکتاری به سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری سپرده شده است.


ویدیو مرتبط :
افزایش 71 درصدی ارزش ترانزیت خارجی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش 35 درصدی گردشگران خارجی در ایران


در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، رسیدن به رقم 4.5 میلیون گردشگر برای ایران درآمد شش میلیارد دلاری را به همراه داشته است.

خبرگزاری ایلنا: در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، رسیدن به رقم 4.5 میلیون گردشگر برای ایران درآمد شش میلیارد دلاری را به همراه داشته است.

آمار و ارقام رسمی منتشر شده در ماه مارس، حاکی از افزایش 35 درصدی گردشگران خارجی ایران در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته و رسیدن به رقم 4.5 میلیون گردشگر برای ایران است که درآمد شش میلیارد دلاری را به همراه داشته است.

به گزارش ایلنا، خبرگزاری فرانسه در گزارشی با اشاره به پایان سفر گردشگران خارجی که با قطار مجلل «عقاب طلایی» به ایران سفر کرده بودند، نوشت: بازدید از شهرهای ایران با این قطار برای هر گردشگر تقریبا 31 هزار دلار هزینه داشته است.

این خبرگزاری در ادامه نوشت: قطار گردشگری «عقاب طلایی» شامل 70 مسافر عمدتا انگلیسی و استرالیایی روز دوشنبه درحالی وارد تهران شد که پیش از ورود به تهران از شهرهای اصفهان، شیراز و یزد دیدن کرده‌ بود.

این تور گردشگری با عنوان «جواهرهای پارسی» روز 15 دسامبر با 15 کوپه تزئین شده و لوکس متعلق به دهه 1950 بوداپست را به مقصد تهران ترک کرد و در مسیر خود از کشورهای رومانی، بلغارستان و ترکیه نیز عبور کرد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، 12 برنامه زمانی رفت و برگشت دیگر نیز برای سال آینده میلادی برنامه‌ریزی شده که 8 سفر از مقصد بوداپست و 4 سفر از مقصد تهران خواهد بود که قیمت بالاترین بلیت آن به 37 هزار دلار خواهد رسید.

«باب»، یکی از گردشگرانی که با این قطار به ایران سفر کرده، داروساز بازنشسته از شهر آدلاید استرالیا است که می‌گوید: مردم در همه شهرهایی که از آن دیدن کردیم بسیار صمیمی و دوستانه با ما برخورد کردند.

«باب» که همراه با همسرش «جنت» به ایران سفر کرده، خطاب به رسانه‌های کشورش عنوان کرد: در روزنامه‌ها تصویر نادرستی از ایران ارائه شده است. آنها درباره ایران دروغ می‌گویند.