اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افزایش 100 میلیونی قیمت یک خودرو وارداتی


طی یک سالی که از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها می‌گذرد شاهد افزایش بی سابقه و چشمگیر بهای انواع خودروهای وارداتی در بازار کشور بوده‌ایم که در این میان سهم برخی از خودروها از این گرانی بی سابقه انگشت حیرت بر دهان انسان می‌نشاند.

طی یک سالی که از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها می‌گذرد شاهد افزایش بی سابقه و چشمگیر بهای انواع خودروهای وارداتی در بازار کشور بوده‌ایم که در این میان سهم برخی از خودروها از این گرانی بی سابقه انگشت حیرت بر دهان انسان می‌نشاند.

یکی از این خودروها محصول یک خودروساز آلمانی به نام بی.ام.و است که از بدو ورود به بازار ایران چشم خیلی‌ها را به خود خیره کرد.

خودرو BMWX6 شاهکار زیبای بی.ام.و طی یک سال اخیر نزدیک به 50 درصد افزایش قیمت را در کارنامه خود به ثبت رسانده تا گرانی 100 میلیونی را تجربه کرده و بهای خود را از 220 به 320 میلیون تومان برساند.




درست یک سال قبل بود که دوستداران این خودرو برای تهیه خودرو محبوبشان باید مبلغی حدود 220 میلیون تومان ناقابل کنار می‌گذاشتند اما امروز اگر کسی قصد خرید این خودرو را داشته باشد باید 100 میلیون تومان دیگر نیز به فروشنده محترم تقدیم کند.

کارشناسان اقتصادی، مهم‌ترین عامل افزایش قیمت خودروهای وارداتی را بالا رفتن نرخ دلار، افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده، محدودیت‌های ثبت سفارش و واردات و از همه مهم‌تر سوداگری نمایندگی‌های شرکت‌های واردکننده خودرو و فعالیت بی وقفه دلالان عنوان می‌کنند.

گرانی بی سابقه خودروهای وارداتی در بازار ایران در شرایطی رخ داده که به دلیل رکود و بحران‌های مالی اقتصادی در بازارهای جهانی، نرخ مرجع این خودروها در کشورهای سازنده کاهش یافته است و خریداران این خودروها در دیگر کشورها می‌توانند خودرو محبوبشان را به بهایی باورنکردنی در مقایسه با قیمت آن در بازار ایران تهیه کنند.

منبع: عصرایران



ویدیو مرتبط :
از قیمت 14 میلیونی تا بازار سیاه 100 میلیونی فروش کلیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش 6 میلیونی قیمت پژو 207 اتومات/ جدول قیمت خودرو های داخلی و وارداتی



افزایش 6 میلیونی قیمت پژو 207 اتومات/ جدول قیمت خودرو های داخلی و وارداتی

 آخرین قیمت خودرو های وارداتی و داخلی طی یک هفته ای که سپری شد.

حتی فرا رسیدن پاییز هم سبب کاهش قیمت خودرو ها نشده است و همچنان قیمت خودرو ها افزایش پیدا می کند. 

 

  اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به هر اندازه که قیمت دلار پله های ترقی را با سرعت طی می کند به همان میزان نیز جدول قیمت خودرو های وارداتی شیب صعودی به خود می گیرند؛

اتفاقی که در دومین هفته پاییز سال جاری به وقوع پیوست و بازار خودرو تحت تاثیر قیمت ارز با نوسان هایی همراه شد. دو عامل گرانی ارز و کمبود خودرو های تولیدی دست در دست یکدیگر داده اند تا بازار خودرو روزهای آرامی را سپری نکند  و باز هم در هفته ای که گذشت شاهد افزایش قیمت خودرو های داخلی و وارداتی باشیم.

اگر افزایش قیمت خودرو های وارداتی که به دلیل گرانی ارز اتفاق می افتد را کنار بگذاریم در بازار خودروهای داخلی نیز افزایش قیمت‌ها همچنان ادامه دارد. در حال حاضر پژو 207 اتومات قیمتی برابر با 44 میلیون تومان دارد که این موضوع از رشد قیمت شش میلیون تومانی آن حکایت می‌کند.

206 تیپ 6  که طی کم تر از یک سال حدود 16 میلیون تومان گران شده است طی یک هفته گذشته نیز 500 هزار تومان گران تر شد و به 34 میلیون و 500 هزار تومان رسید. از سوی دیگر همین خودرو در مدل تیپ 2 آن نیز 24 میلیون و 500 هزار تومان قیمت دارد.

هم اکنون پراید 132 قیمتی برابر با 11 میلیون و 200 هزار تومان دارد و 131 هم 11 میلیون و 700 هزار تومان به فروش می‌رود.  در این شرایط پراید مروارید به قیمت 13 میلیون تومان در بازار رسید.

در ادامه فهرست آخرین قیمت خودرو ها که بر گرفته از میانگین فروش آن در بازار داخل است می آید: 

 

  اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

گفتنی است برای مقایسه تغییرات قیمت خودرو طی هفته گذشته و هفته ما قبل آن جدول قیمت خودرو های داخلی و وارداتی طی نخستین هفته پاییز نیز در ادامه آمده است.

مقایسه جدول زیر با جدول بالا نشان دهنده میزان افزایش قیمت خودرو های وارداتی و داخلی طی یک هفته است./شاخص آنلاین

 

  اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

قیمت انواع خودرو در بازار ایران