اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افزایش ۶۹ درصدی قیمت برنج و ۴۲ درصدی گوشت نسبت به سال قبل



افزایش قیمت گوشت,افزایش قیمت برنج,افزایش قیمت حبوبات

افزایش ۶۹ درصدی قیمت برنج و ۴۲ درصدی گوشت نسبت به سال قبل

گزارش بانک مرکزی در هفته منتهی به ۲۵ مرداد حاکی از افزایش ۶۹ درصدی برنج، ۴۲ درصدی گوشت،۹۴ درصدی حبوبات و ۸۰ درصدی سبزیهای تازه است.

بانک مرکزی متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران را اعلام کرد.
بر این اساس در هفته مورد گزارش، در گروه لبنیات قیمت ماست پاستوریزه، پنیر غیرپاستوریزه و پنیر پاستوریزه افزایش یافت و بهای سایر اقلام این گروه نسبت به هفته قبل بدون تغییر بود.

قیمت تخم مرغ افزایش داشت و شانه‌ای ٦٥٠٠٠ الی ١٠٣٠٠٠ ریال فروش می‌رفت. در گروه برنج ، بهای برنج داخله درجه یک اندکی کاهش ولی قیمت برنج داخله درجه دو افزایش جزئی یافت. در گروه حبوبات، بهای لوبیا چیتی ثابت بود . قیمت لوبیا سفید و لوبیا قرمز افزایش یافت اما بهای سایر اقلام این گروه اندکی کاهش داشت.

در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در سطح پایینی قرار داشتند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار عرضه می‌شد. میوه فروشی‌های سطح شهر اقلام مرغوب میوه و سبزی تازه را عرضه می‌کردند که در گروه میوه‌های تازه قیمت سیب گلاب، هلو و طالبی افزایش ولی بهای سایر اقلام این گروه به ویژه انجیر کاهش یافت.

در گروه سبزی های تازه قیمت کدوسبز، لوبیا سبز و سبزی‌های برگی کاهش ولی بهای سایر اقلام این گروه افزایش داشت.
در این هفته قیمت گوشت گوسفند و گوشت مرغ افزایش ولی بهای گوشت تازه گاو و گوساله کاهش جزئی یافت. در هفته مورد بررسی، قیمت قند و شکر اندکی افزایش داشت و بهای چای خارجی و انواع روغن نباتی بدون تغییر بود.

گروه مواد خوراکی
*لبنیات و تخم‌مرغ
در هفته مورد گزارش، در گروه لبنیات قیمت ماست پاستوریزه معادل 4.8 درصد، پنیر غیرپاستوریزه 0.3 درصد و پنیر پاستوریزه 0.8 درصد افزایش یافت و بهای سایر اقلام این گروه نسبت به هفته قبل بدون تغییر بود. قیمت تخم‌مرغ معادل 10.6 درصد افزایش داشت.

*برنج و حبوب
در هفته مورد بررسی، در گروه رنج بهای برنج داخله درجه یک معادل 0.1 درصد کاهش ولی قیمت برنج داخله درجه دو 0.1 درصد افزایش یافت. در گروه حبوب، بهای لوبیاچیتی ثابت بود. قیمت لوبیا سفید معادل 0.3 درصد و لوبیا قرمز 1.1 درصد افزایش ولی بهای سایر اقلام این گروه بین 0.1 درصد تا 0.8 درصد کاهش داشت.

*میوه‌ها و سبزی‌های تازه
در هفته مورد گزارش، در گروه میوه‌های تازه قیمت سیب گلاب معادل 2.5 درصد، هلو 0.4 درصد و طالبی 3.3 درصد افزایش ولی بهای سایر اقلام این گروه بین 3.2 درصد تا 22.4 درصد کاهش یافت. در گروه سبزی‌های تازه قیمت کدو سبز معادل 4.1 درصد، لوبیاسبز 4.6 درصد و سبزی‌های برگی 5.6 درصد کاهش ولی بهای سایر اقلام این گروه بین 1.0 درصد تا 16.2 درصد افزایش داشت.

*گوشت قرمز و گوشت مرغ
در این هفته قیمت گوشت گوسفند معادل 0.1 درصد و گوشت مرغ 1.7 درصد افزایش ولی بهای گوشت تازه گاو و گوساله 0.1 درصد کاهش یافت.

*قند، شکر، چای و روغن‌نباتی
در هفته مورد بررسی، قیمت قند معادل 0.9 درصد و شکر 0.5 درصد افزایش داشت و بهای چای خارجی و انواع روغن نباتی بدون تغییر بود.

 

گروه کالا درصد تغییر نسبت به هفته گذشته درصد تغییر نسبت به هفته مشابه ماه قبل درصد تغییر نسبت به هفته مشابه سال گذشته 
لبنیات 1.6 3.7 17.6
تخم مرغ 10.6 10 78.3
برنج 0.1_ 2.8 69.4
حبوب 0.2_ 1.9_ 94.3
میوه‌های تازه 5.2_ 10.3_ 63.2
سبزی‌های تازه 1.1 0.9_ 80.8
گوشت قرمز صفر 0.4 42.7
گوشت مرغ 1.7 4 15.7
قند و شکر 0.7 0.9 39.7
چای صفر صفر 101.3
روغن نباتی صفر صفر 57.9


به گزارش فارس، در هفته منتهی به 25 مرداد، سه گروه کالایی با کاهش قیمت و سه گروه کالایی بدون تغییر بوده‌اند. همچنین در این هفته نسبت به هفته مشابه ماه قبل سه گروه با کاهش و دو گروه هم بدون تغییر بوده‌اند./فارس

 

 


ویدیو مرتبط :
افزایش 30 درصدی قیمت گوشت گوسفند و بررسی علل گران شدن آن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاهش 35 درصدی قیمت ثابت مسکن نسبت به 2 سال گذشته/افزایش معاملات شب عید بدون افزایش قیمت



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی , بازار  مسکن

  مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی با بیان اینکه معاملات در اسفندماه بدون افزایش قیمت افزایش یافت گفت: قیمت ثابت مسکن نسبت به دو سال گذشته 35 درصد کاهش یافت که ادامه این کاهش قیمت به نفع بازار نیست.

کاهش 35 درصدی قیمت ثابت مسکن نسبت به 2 سال گذشته/افزایش معاملات شب عید بدون افزایش قیمت

علی چگنی در گفت‌ وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه با توجه به افزایش معاملات مسکن در پایان سال خوشبختانه با افزایش قیمت در بازار مواجه نشدیم اظهار داشت: هرچند به طور سنتی خرید خانه شب عید افزایش می‌یابد اما این افزایش معاملات با افزایش قیمت همراه نبود.

وی با بیان اینکه در حوزه اقتصاد دو مبنای قیمت ثابت و جاری وجود دارد ادامه داد: قیمت جاری مسکن نسبت به 30 ماه گذشته یعنی از اواخر خردادماه 92 تا بهمن 94، 200 الی 300 هزار تومان در هر مترمربع کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی افزود: همچنین در بخش قیمت ثابت هم در این بازه زمانی ذکر شده با کاهش قیمت 30 الی 35 درصدی در هر متر مربع مواجه شدیم.

چگنی با تاکید براینکه ادامه این نزول قیمت به نفع بازار مسکن و مصرف‌کننده نیست اظهار داشت: با کاهش قیمت انگیزه ساخت کاهش می‌یابد بنابراین ممکن است با کمبود عرضه مواجه شویم.

وی افزود: به طور قطع در بخش مسکن با شوک قیمتی مواجه نمی‌شویم گفت: مسکن نسبت به دو سال گذشته افت قیمت داشته و کشش کاهش قیمت بیش ازاین ارقام در بازار وجود ندارد و ادامه کاهش قیمت‌ها با کمبود مسکن و کاهش عرضه همراه خواهد بود و این یک زنگ خطر است.

 

اخبار  اقتصادی -  ایلنا