اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افزایش ۵۰ درصدی صادرات فرش دستباف



 

 

 

فرش دستباف

 

 

رئیس مركز ملی فرش ایران از صادرات ۲۰۷ میلیون دلاری فرش دستباف در ۵ ماهه ابتدای امسال خبرداد و گفت: پیش بینی می شود صادرات فرش دستباف از مرز ۵۰۰میلیون دلار عبور كند.

 فیصل مرداسی در جمع خبرنگاران گفت: مطابق آمار گمرك جمهوری اسلامی ایران، صادرات فرش دستباف ایران در ۵ ماهه ابتدای سال جاری به ۲۰۷میلیون دلار رسید. رئیس مركز ملی فرش ایران افزود: صادرات فرش دستباف ایران در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به لحاظ وزنی ۳۷ / ۴۹درصد و به لحاظ ارزشی ۵۱/۴۹ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به برگزاری نوزدهمین نمایشگاه فرش دستباف ایران از یكم تا هفتم مهرماه در تهران گفت: مركز ملی فرش ایران با هدف الگوسازی حمایت از تولید فرش های با كیفیت و مطابق با سلایق جهانی در نظر دارد دومین مسابقه فرش برتر را در نوزدهمین نمایشگاه فرش دستباف ایران برگزار كند...../ 

تحلیل:فارس


ویدیو مرتبط :
افزایش صادرات فرش دستباف از فارس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش ۵۰ درصدی جرایم رایانه ای



 

 

افزایش ۵۰ درصدی جرایم رایانه ای

 

معاون مبارزه با جعل، كلاهبرداری و جرایم رایانه ای پلیس آگاهی ناجا از دو برابر شدن جرایم رایانه ای طی امسال نسبت به سال گذشته خبر داد.


سرهنگ مهرداد امیدی روز گذشته گفت: در حوزه جرایم رایانه ای طی چند وقت اخیر با روند رو به رشدی روبه رو بودیم كه بر این اساس میزان جرایم رایانه ای در سه ماهه اول سال گذشته ۴۵ مورد بود كه این آمار در مدت مشابه امسال به ۱۱۱ مورد رسیده است.

وی با بیان این كه پلیس جرایم رایانه ای در سال ۸۱ تشكیل شده است، خاطرنشان كرد: با گذشت ۷ سال از راه اندازی پلیس جرایم، به نظر می رسد شكل جرایم در حال دگرگون شدن است و مجرمان به سراغ جرایم نوین می روند و برای ارتكاب جرایم سنتی هم از روش های مدرن استفاده می كنند و برخی از جرایم نیز با نفوذ غیرمجاز به سیستم ها در حال شكل گیری است.

سرهنگ امیدی تصریح كرد: مجموعه تحلیل های پلیس ما را به این نقطه می رساند كه باید برای فضای مجازی فكری كرد كه بر این اساس قرار است پلیس فضای مجازی تشكیل شود تا با توان بیشتری به مقابله با این گونه جرایم بپردازد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری در ارتباط با سایت های همسریابی اظهار كرد: مصوبه ای وجود دارد كه سایت هایی كه می خواهند فعالیت اجتماعی داشته باشند، باید در وزارت ارشاد ثبت شوند.

اما در حال حاضر اطلاع ندارم كه فعالیت سایت های همسریابی قانونی است یا خیر، ولی پلیس با جرایمی كه در رابطه با این موضوعات به وقوع پیوسته سر و كار داشته است.

معاون مبارزه با جعل، كلاهبرداری و جرایم رایانه ای پلیس آگاهی ناجا درخصوص پرونده های مربوط به جعل اظهار كرد: طی ۳ ماهه امسال ۲۹۰۰ پرونده در رابطه با جعل تشكیل شده كه ۳۵ درصد از این پرونده ها مربوط به جعل اسناد بانكی و اوراق بهادار، ۳۴ درصد درباره جعل اسناد شناسایی، ۹ درصد در ارتباط با جعل اسناد مالكیت، ۱۵ درصد مربوط به جعل اسناد دولتی و ۷ درصد مربوط به سایر اسناد بوده است.

به گفته وی، ۷۵ درصد از پرونده ها منجر به شناسایی و دستگیری جاعلان و ۲۸ درصد از این پرونده ها مورد رسیدگی مقدماتی و تحویل پرونده به مراجع قضایی شده و ۴ درصد دیگر نیز بدون نتیجه باقی مانده است.

سرهنگ امیدی با اشاره به پرونده های مربوط به كلاهبرداری خاطرنشان كرد: طی سه ماهه امسال ۳۶۰۰ پرونده در حوزه كلاهبرداری رسیدگی شد كه ۲۱ درصد از این پرونده ها مربوط به خرید و فروش زمین و آپارتمان، ۱۴ درصد در رابطه با فعالیت های بازرگانی و ۱۷ درصد نیز مربوط به انواع خرید و فروش بوده است.

وی تصریح كرد: حدود ۴۰ درصد از پرونده های كلاهبرداری نیز در ارتباط با رمالی و خواستگاری است.

معاون مبارزه با جعل، كلاهبرداری و جرایم رایانه ای پلیس آگاهی ناجا تاكید كرد در سه ماهه امسال ۱۴۰۰ نفر به اتهام كلاهبرداری روانه زندان شدند.

وی درباره جرایم رایانه ای هم با بیان این كه ۱۱۱ پرونده طی سه ماهه امسال در این ارتباط تشكیل شده است، افزود: ۴۳ درصد از شكایات افراد درباره جرایم رایانه ای مربوط به برداشت پول از حساب های عابربانكی، ۲۶ درصد نشر اكاذیب، ۱۲ درصد كلاهبرداری از طریق اینترنت، ۱۱ درصد دسترسی غیرمجاز به سیستم ها و داده های رایانه ای و ۸ درصد هم مربوط به سایر جرایم بوده است.

به گفته سرهنگ امیدی، ۲۰ درصد از پرونده ها منجر به شناسایی متهم و صدور قرار شده است، این در حالی است كه در ۴۹ درصد از پرونده ها متهم شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شده، همچنین ۲۶ درصد از پرونده ها از مراجع استان ها برای رسیدگی به پلیس آگاهی ارجاع داده شده و ۵ درصد دیگر هم تاكنون به نتیجه مثبتی نرسیده است.

وی تصریح كرد: در مجموع حدود ۶۹ درصد از پرونده های مربوط به جرایم رایانه ای در سال جاری منجر به كشف شده است.

وی به انتشار آگهی در رسانه ها اشاره و در این باره اظهار كرد: اگر ضوابط درستی برای انتشار آگهی در رسانه ها وجود نداشته باشد، این موضوع منجر به وقوع جرم از سوی كلاهبرداران می شود.

سرهنگ امیدی یادآور شد: اگر مردم اطلاعات خصوصی خود را در كامپیوترهای شخصی كه به اینترنت متصل می شود قرار دهند ممكن است این اطلاعات به دست افراد بیگانه بیفتد، در نتیجه با ارائه این آموزش ها می توان میزان جعل و كلاهبرداری را كاهش داد..../ گزارش : جام جم آنلاین