اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افزایش ۴برابری قیمت انسولین/ تهدید شرکت ها به افزایش قیمت نوارهای قندخون



افزایش قیمت انسولین,قیمت انسولین,افزایش قیمت نوارهای قندخون

افزایش ۴برابری قیمت انسولین/ تهدید شرکت ها به افزایش قیمت نوارهای قندخون

نیکوسخن گفت: این در حالی است که شرکت‌های تولید‌کننده این نوار تست‌ها نیز اعلام کرده‌اند اگر اوضاع به همین شکل باشد قیمت این نوارها را به 60 هزار تومان هم افزایش خواهند داد.

مدیرعامل انجمن دیابت ایران نسبت به افزایش قیمت داروی انسولین ایرانی و خارجی هشدار داد و گفت:انسولین ایرانی ظرف دو تا سه هفته اخیر با ۴برابر قیمت قبلی عرضه می‌شود و قیمت نوع وارداتی آن نیز ۲.۵ برابر شده است.

کامران نیکوسخن در گفت‌وگو با فارس در مورد وضعیت داروهای بیماران دیابتی گفت: اغلب داروهای مصرفی این بیماران گران شده است به طوری که داروی انسولین بعد از عید و در آغاز سال، 3500 تومان بود اما ظرف دو تا سه هفته اخیر به 12500 هزار تومان افزایش یافته است.
وی ادامه داد: انسولین نوع خارجی نیز به قیمت 70 هزار تومان در هفته‌های گذشته به فروش می‌رسید اما اکنون 170 هزار تومان شده است.

مدیرعامل انجمن دیابت ایران تصریح کرد: همچنین نوارهای تست قند خون به شدت در هفته‌های اخیر گران شده است به طوری که این نوارها بین 15 تا 20 هزار تومان تهیه می‌شد اما اکنون یک بیمار دیابتی برای تهیه نوار تست باید 45 هزار تومان پرداخت کند.

نیکوسخن گفت: این در حالی است که شرکت‌های تولید‌کننده این نوار تست‌ها نیز اعلام کرده‌اند اگر اوضاع به همین شکل باشد قیمت این نوارها را به 60 هزار تومان هم افزایش خواهند داد.
مدیرعامل انجمن دیابت ایران همچنین چندی پیش به فارس گفته بود که انسولین های ایرانی در بازار به شدت کم شده و در مقابل انسولین‌های هندی با 2برابر قیمت نوع ایرانی در بازار توزیع شده است.

وی از کاهش انسولین های ایرانی در سطح بازار خبر داده و گفته بود: شاهد توزیع انسولین های خارجی در بازار هستیم و بیماران مجبور به خرید این انسولین ها هستند.متأسفانه انسولین های خارجی گرانتر از نوع ایرانی است به طوری که قیمت آن چه با پوشش بیمه و چه با قیمت آزاد، 2 برابر انسولین ایرانی است./فارس

 

 


ویدیو مرتبط :
افزایش قیمت شمش و سنگ آهن منجر به افزایش چشمگیر قیمت فرآورده‌های آهنی شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درخواست ۷ شرکت خودرویی برای افزایش قیمت/زیان ۱۰۰ میلیاردتومانی صنعت خودرو



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

درخواست ۷ شرکت خودرویی برای افزایش قیمت/زیان ۱۰۰ میلیاردتومانی صنعت خودرو

دبیر انجمن خودروسازان ایران از درخواست شرکت‌های ایران خودرو، سایپا، پارس خودرو، گروه بهمن، کرمان موتور، مدیران خودرو و راین برای افزایش قیمت محصولاتشان خبر داد.

احمد نعمت‌بخش اظهار کرد: علیرغم درخواست‌های مکرر این شرکت‌ها، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از برگزاری جلسه‌ کمیته قیمت‌گذاری خودرو خودداری کرده است.

وی با بیان اینکه در این شرایط صنعت خودرو با زیان چند صد میلیارد تومانی روبرو شده و دیگر امکان ادامه وضعیت فعلی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: مبنای تعیین قیمت‌ها از سوی کمیته قیمت‌گذاری خودرو در جلسه دوازدهم مهرماه، دلار با قیمت کمتر از 2000 تومان بود در حالی که خودروسازان با دلار به مراتب گران‌تر محصولاتشان را تولید کرده‌اند.

دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: این شیوه قیمت‌گذاری ضرر و زیان سنگینی را متوجه خودروسازان کرده است به عنوان مثال در حالی که ایران خودرو برای هر سهم خود 371 ریال سود پیش‌بینی کرده بود اما در گزارش شش ماهه اول سال زیان 193 ریالی به ازای هر سهم اعلام کرده است. ارزش سهام سایپا نیز پس از انتشار گزارش شش ماهه عملکرد این شرکت از 130 تومان به کمتر از 100 تومان کاهش یافته است.

وی افزود: در چنین شرایطی بانک‌های عامل نیز از یک سو از ارائه ارز مبادله‌ای به خودروسازان خودداری کرده و از سوی دیگر برای ترخیص مواد اولیه‌ای که در گذشته گشایش اعتبار شده، تقاضای دریافت معادل ریالی ارز به نرخ آزاد را دارند.

نعمت‌بخش اظهار کرد: بنابراین به دلیل زیان‌دهی شرکت‌های خودروساز، دولت باید طبق تبصره دو ماده 101 قانون برنامه پنجم توسعه مابه‌التفاوت قیمت تکلیفی و قیمت واقعی خودرو را به خودروسازان پرداخت کند اما از این کار نیز خودداری می‌شود.

وی تصریح کرد: ‌در این شرایط امیدواریم که رییس‌جمهوری یا معاون اول وی وارد عمل شده و از سازمان حمایت بخواهند تا قیمت خودروهای داخلی براساس کار کارشناسی تعیین شود./ایسنا