اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افزایش ۲۰ درصدی قیمت آجیل و خشکبار



 

 

ایسنا: با توجه به خشكسالی‌ كه پشت سر گذاشتیم در سال جاری میزان آجیل و خشكبار 20 درصد افزایش قیمت پیدا كرده است.

رییس اتحادیه خشكبار و آجیل فروش با اعلام این خبر افزود: قیمت گردو، پسته و توت خشك نسبت به سال گذشه كمی بیشتر شده است اما قیمت سایر اقلام مانند گذشته است.

جواد اخوان با اشاره به نزدیك بودن شب چله گفت: تمهیدات لازم را در نظر گرفته‌ایم تا مردم در آخر سال برای تهیه خشكبار و آجیل به مشكل برنخورند و آجیل به میزان فراوان در بازار وجودداشته باشد.

وی درباره عرضه آجیل در قنادی‌ها نیز اظهار كرد:‌ طی توافقاتی كه با اتحادیه قنادان در سال‌های گذشته انجام شد قرار شد كه قنادی‌ها بتوانند در حد محدود آجیل عرضه و خشكباری‌ها نیز در حد محدود بتوانند اقدام به عرضه شیرینی‌های بسته بندی شده كنند اما برخی قنادان پا فراتر گذاشته كه با نصرتی ـ رییس اتحادیه قنادان ـ كه از دوستان بنده نیز هست صحبت می‌كنیم، جلساتی را داشته و داریم تا روی توافقنامه صورت گرفته تجدیدنظر شود؛ البته تداخل صنفی در همه صنوف وجود دارد.

اخوان با تاكید بر لزوم حمایت از آجیل‌پزها گفت: ‌150 واحد آجیل‌پز در بازار تهران مستقر هستند كه كار آن‌ها بو دادن آجیل است؛ دستگاه‌های این كار با گازوئیل كار می‌كند، از طرفی نیز آجیل‌پزها برای برق زدن آجیل مجبورند مقداری روغن به آن اضافه كنند كه باعث ایجاد دود می‌شود.

وی ادامه داد: ایجاد دود هنگام بو دادن آجیل باعث شده تا آجیل‌پزی جزو صنوف آلاینده تشخیص داده شود كه باید به خارج از محدوده تهران بروند. ما نیز موافقت خود را اعلام كردیم اما به شرطی كه تسهیلاتی در اختیار آجیل‌پزها قرار گیرد؛ این قشر ضعیف هستند و باید از آن‌ها حمایت شود. قرار شد دولت كمك كند و به آن‌ها وام دهد.

رییس اتحادیه خشكبار و آجیل فروشان با اشاره به ارائه زمین به پرنده فروش‌ها برای انتقال واحدهای خود تاكید كرد: از ارگان‌های ذی‌ربط می‌خواهیم به هر طریق از جمله ارائه وام و یا تهیه زمین به آجیل‌پزها برای انتقال واحدهای آجیل‌پزی كمك كنند.... /  تحلیل : عصر ایران


ویدیو مرتبط :
‫قیمت انواع آجیل و خشکبار‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت فولاد/ قیمت سیمان ۲۰ درصد افزایش یافت



افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت فولاد/ قیمت سیمان ۲۰ درصد افزایش یافت

رئیس کانون سراسری انبوه سازان از افزایش 100 درصدی قیمت فولاد خبر داد و گفت: قیمت سیمان در هفته های اخیر 20 درصد افزایش یافته است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

ایرج رهبر  با اشاره به افزایش قیمت در بخش مصالح ساختمانی، اظهار داشت: افزایش قیمت در چند هفته گذشته به خصوص در بخش فولاد و سیمان بسیار نگران کننده بوده به طوری که قیمت فولاد در هفته های گذشته 100 درصد افزایش داشته است.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان افزود: قیمت فولاد تا چند هفته گذشته در بازار با نرخ 1100 تا 1200 تومان خرید و فروش می شد اما هم اکنون این رقم به 2100 تا 2200 تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه عمده مصرف در بخش ساختمان مربوط به فولاد است، بیان کرد: افزایش قیمت در این بخش تاثیر زیادی را در ساخت و ساز می گذارد و قیمت تمام شده را افزایش می دهد.

رهبر به افزایش 20 درصدی قیمت سیمان اشاره کرد و افزود: فولاد و سیمان دو کالای اساسی در ساخت وساز هستند که افزایش قیمت در این بخش نگرانی زیادی را برای انبوه سازان به خصوص در بخش مسکن مهر به وجود آورده است.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان با اشاره به رکود در بازار مسکن، اظهار داشت: تا زمانی که بازار به ثبات نرسد، رکود در بازار مسکن ادامه دارد، زیرا سازندگان وضعیت مشخصی را برای خرید مصالح ساختمانی ندارند.

وی تصریح کرد: تورم در تمامی بخشهای اقتصادی بطور حتم در قیمت مسکن تاثیر گذار خواهد بود اما در حال حاضر قیمتها با تغییرات لحظه ای روبرو هستند که موجب رکود بازار مسکن شده است.

رهبر با بیان اینکه در حال حاضر نمی توان بازار مسکن را پیش بینی کرد، گفت: باید به انتظار ثبات در بازار باشیم تا آینده بازار مسکن را پیش بینی کنیم./مهر