اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افزایش گشت پلیس اطراف مدارس



اخبار,اخباراجتماعی,افزایش گشت پلیس اطراف مدارس

 

  اخباراجتماعی - افزایش گشت پلیس اطراف مدارس

معاون اجتماعی ناجا از افزایش گشت‌های پلیس در اطراف مدارس برای جلوگیری از پخش مواد مخدر و تجمع پسران در محدوده مدارس دخترانه خبر داد.  سعید منتظرالمهدی درمورد تمهیدات ویژه معاونت اجتماعی برای جلوگیری از تجمع پسران در اطراف مدارس دختران و همچنین جلوگیری از پخش موادمخدر در محدوده مدارس اظهار کرد: پلیس امنیت اخلاقی با اضافه کردن گشت‌ها در محدوده مدارس و توجیه مسئولان مدارس و همچنین آموزش به خود دانش‌آموزان تلاش می‌کند که از موارد فوق پیشگیری کنند.

معاون اجتماعی ناجا گفت: البته این امر نیاز به یک کار جمعی دارد و هم پدر و مادر و هم اولیای مدارس باید در این کار مشارکت داشته باشند و در کنار گشت‌های پلیس که به صورت فعال در صحنه حضور دارند نقش خود را ایفا کنند. منتظرالمهدی تصریح کرد: قرار این بوده است که از ابتدای سال تحصیلی گشت‌های پلیس حضور بیشتری داشته باشند تا از بروز این موارد جلوگیری کنند.

 

او با بیان این مطلب که پلیس مبارزه با مواد مخدر و پلیس امنیت اخلاقی هر کدام کار خود را انجام می‌دهد، ادامه داد: پلیس اجتماعی نیز در مورد مشکلات اجتماعی با توجیه کردن افراد و همچنین آموزش چهره به چهره تلاش می‌کند از بروز چنین مواردی پیشگیری کند. فارس نوشت؛ معاون اجتماعی ناجا در پاسخ به سؤال فارس در مورد حضور پلیس در مدارسی که در محورها و خیابان‌های فرعی وجود دارند گفت: در محدوده هر شهرداری یک حوزه انتظامی فعال است که باید مأموریت‌هایی را که در کل ابلاغ می‌شود انجام دهد چه در محورهای فرعی باشد و چه در محورهای اصلی. یکی از دغدغه‌های خانواده‌هایی که دختران دبیرستانی دارند تجمع پسرانی است که همزمان با تعطیل شدن مدارس اتفاق می‌افتد.

 

در برخی موارد این تجمع‌ها باعث شده است که دختران احساس امنیت نکرده و با فشار و استرس قابل‌توجهی رو‌به‌رو باشند. چنین معضلی باعث می‌شود برگشتن از مدرسه زمانی پر فشار برای دختران دبیرستانی باشد. بر همین اساس پلیس در راستای هدفمندکردن برخورد با مزاحمت‌های خیابانی و مسائلی که اراذل و اوباش برای شهروندان به‌وجود می‌آورند، طرح‌هایی را در دست اجرا دارد.

 

 اخبار اجتماعی - آرمان


ویدیو مرتبط :
عموپورنگ در یکی از مدارس اطراف همدان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استقرار پلیس در اطراف مدارس دخترانه


رئیس پلیس پیشگیری تهران از انجام مرحله دوم طرح پاکسازی معابر عمومی تهران خبر داد و گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی ماموران پلیس در اطراف مدارس دخترانه مستقر می شوند.

خبرگزاری مهر: رئیس پلیس پیشگیری تهران از انجام مرحله دوم طرح پاکسازی معابر عمومی تهران خبر داد و گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی ماموران پلیس در اطراف مدارس دخترانه مستقر می شوند.

سرهنگ محسن خانچرلی در این باره اظهار داشت: مرحله  دوم طرح سراسری پاکسازی معابر عمومی شهر تهران و پیشگیری از سرقت در محدوده 11 سرکلانتری تهران به اجرا در آمد و در پاکسازی این معابر با 31 سارق و هنجار شکنان برخورد و این افراد دستگیر شدند. در این مرحله از طرح که در نقاط جرم خیز و آلوده اجرا شد،متهمان به جرم سرقت،زورگیری،فروش مواد مخدر و هنجار شکنی دستگیر شدند. ضمن اینکه هفت دستگاه خودرو و 22 دستگاه موتورسیکلت به همراه تعداد زیادی محصولات ضد فرهنگی و سلاح سرد کشف و ضبط شد.

وی با اعلام اینکه اجرای این طرح تا بهبود وضعیت معابر عمومی و پیشگیری از سرقت ادامه دارد، افزود: شهروندان در صورت بروز مزاحمت و مشاهده ناهنجاری ها در سطح شهر می توانند موضوع را به پلیس اطلاع دهند تا در کمترین زمان ماموران با متخلفان برخورد کنند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران با اعلام اینکه طرح تامین امنیت تفرجگاهها تا پایان طرح تابستانی اجرا می شود،تاکید کرد: با توجه به افزایش حجم حضور شهروندان در روزهای پایانی تعطیلات تابستانه در پارکها، ماموران پلیس نیز در این اماکن حضور دارد تا امنیت شهروندان را تامین کند.

خانچرلی در مورد تمهیدات پلیس برای آغاز سال تحصیلی گفت: ماموران پلیس پیشگیری همچون سالهای گذشته در کنار دانش آموزان قرار دارند و به منظور جلوگیری از ایجاد مزاحمت و ناهنجاریها،اکیپ های پلیس هنگام شروع و پایان مدرسه در اطراف اماکن آموزشی دخترانه و دبستانها حاضر می شوند.