اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افزایش چشمگیر ورود خارجی ها به ایران


رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از رشد 150 درصدی گردشگران خارجی به ویژه اروپاییان در نیمه دوم فروردین ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد .

خبرگزاری ایرنا: رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از رشد 150 درصدی گردشگران خارجی به ویژه اروپاییان در نیمه دوم فروردین ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد .

مسعود سلطانی فرعصر یکشنبه در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری میان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری گفت: بسیاری از هتل های شهرهای بزرگ کشورمان مثل اصفهان و شیراز تقریبا تا 2 ماه آینده رزرو هستند و جای خالی ندارند.

معاون رییس جمهوری این توضیح را نیز داد که در ایام نوروز امسال روزانه حدود 400 نفر از بنای تاریخی تخت جمشید در شهر شیراز دیدن کرده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد تعداد بسیاری از تورهای خارجی برای سفر گردشگران به ایران به ویژه در نیمه دوم سال 2014 واوایل 2015 میلادی برنامه ریزی کرده اند .

سلطانی فر می گوید: اتفاقات خوب رخ داده در حوزه گردشگری نشان می دهد که سیاست دولت جدید در تعامل با کشورهای دیگر، تشنج زدایی است و از سویی مواضع به حق کشورمان در ارتباط با مسایل مختلف و به خصوص برنامه اقدام مشترک ژنوباعث باز شدن فضای بسته کشور در مراودات جهانی شده است .

وی با استناد به اظهارات رییس جمهوری عنوان کرد: همانطور که دکتر روحانی گفته اند پایه های تحریم در حال فرو ریختن است و افزایش قابل توجه گردشگران خارجی در ماه های اخیر موید این موضوع بوده که سیاست های دولت یازدهم در گسترش تعامل با دنیا به شدت در حال پاسخ دهی است.

وی همچنین درباره تفاهمنامه امضا شده اظهار کرد : امیدوارم امضای این تفاهمنامه و همکاری میان ما بتواند تاثیرات مثبتی در روند حل مشکلات مختلف کشور به ویژه حوزه اشتغال نخبگان و دانشگاهیان را به دنبال داشته باشد.

وی ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری علاوه برمسئولیت ها و رسالت قانونی، فرهنگی و سازمانی خود می تواند نقش بسیار موثری درفرایند حل مشکلات مربوط به اشتغال آن هم در کوتاه مدت ایفا کند.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: این سازمان با وجود مشکلاتی در بخش های مختلف به ویژه در حوزه اشتغال می تواند نقش مهمی در خروج از فرایند رکود داشته باشد .

از نظر وی، سازمان میراث فرهنگی در عرصه صنایع دستی به ویژه در روستاها می تواند به سرعت وارد عمل شده و زمینه اشتغالزایی را فراهم کند. دراین عرصه می توان با سرمایه گذاری بسیار اندک اشتغال پایدار و مناسب را ایجاد کرد.

سلطانی فر تصریح کرد: تولیدات روستایی همچون فرش، گلیم و سایردستبافته ها برای کشور ارزآوری بسیاری دارد.

بخش دیگری از سخنان رییس سازمان میراث فرهنگی به فعالیت های این سازمان اختصاص یافت ، وی گفت: ما برآن هستیم تا از کمک بخش خصوصی برای ایجاد بسترهای مناسب درحفظ مکان ها ، سایت ها و آثار تاریخی بهره بریم و افرادی که در اجرای این طرح ها به ما کمک کنند برای آنها تسهیلات و معافیت های مالیاتی در نظر گرفته خواهد شد.

وی درباره برنامه میراث سازمان فرهنگی برای روز ملی خلیج فارس گفت: قطعا در سازمان میراث فرهنگی برای روز ملی خلیج فارس (دهم اردیبهشت ماه ) برنامه های متنوعی خواهد داشت.


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش 100 درصدی ورود خارجی ها به ایران


خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ در گزارشی تفصیلی از موج رو به گسترش ورود توریست خارجی به ایران پس از استقرار دولت جدید خبر داد.

عصر ایران: خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ در گزارشی تفصیلی از موج رو به گسترش ورود توریست خارجی به ایران پس از استقرار دولت جدید خبر داد.

در این گزارش به افزایش ورود توریست های خارجی به ایران و پر شدن هتل های 5 ستاره شهرهای تاریخی چون شیراز و اصفهان به عنوان یکی از علایم آب شدن یخ روابط خارجی ایران و یکی از نشانه های مثبت مذاکرات هسته ای بین ایران و گروه 1+5 نام برده است.

بلومبرگ می نویسد در یک ماهه نخست سال ایرانی (فروردین 93) 4594 تور خارجی از ایران بازدید کرده اند که این رقم دو برابر میزان ورود تورهای خارجی به این کشور در مقایسه با سال گذشته است.

در این گزارش با اشاره به تخمین بانک جهانی مبنی بر اینکه 6.3 درصد از کل تولید ناخالص داخلی ایران در سال 2012 (482 میلیارد دلار) به بخش توریسم تعلق داشته است، می گوید رشد ورود توریست های خارجی به ایران می تواند این رقم را افزایش قابل ملاحظه ای دهد و آن گونه که وزیر اطلاعات ایران گفته یکی از اهداف دولت ایران در راستای اقتصاد مقاومتی جذب توریست های خارجی است.

اخیرا وزیر اطلاعات ایران از برداشته شدن روادید برای ورود تبعه 12 کشور خارجی به ایران خبر داده است.

بلومبرگ : ایران آمادگی کافی برای سونامی ورود توریست های خارجی را ندارد

مدیر هتل 5 ستاره عباسی در اصفهان می گوید اتاق های این هتل تا پایان ماه ژوئن رزرو شده است و این هتل دیگر ظرفیت پذیرش میهمان را ندارد. وی می گوید تنها چند سوییت برای استقرار هیات های خاص دیپلماتیک و مسافران " وی آی پی" کنار گذاشته اند. هزینه اقامت در گران ترین هتل اصفهان که هتل عباسی است شبی 266 دلار است.

مدیر گراند هتل 5 ستاره شیراز که 17 سال از ساخت آن می گذرد و متعلق به شرکت بیمه ایران است می گوید ظرفیت اتاق ها پر شده است و این هتل در حال ساخت مجموعه ای جدید در نزدیکی گراند هتل با 150 اتاق برای جذب توریست بیشتر است.

سازمان میراث فرهنگی شیراز می گوید در فاصله ماه های مارس تا آوریل بیش از 6193 بلیت بازدید از تخت جمشید برای توریست های خارجی صادر شده است در حالی که در سال گذشته در همین دوره زمانی تنها 1651 بلیت صادر شده بود. رقم بازدید توریست های خارجی در طول دوره مورد بحث از تخت جمشید حدود 4 برابر شده است.

با این حال بنا به نوشته این گزارش ایران باید هنوز در زمینه توریسم سرمایه گذاری زیادی روی زیر ساخت ها انجام دهد. مثلا به عنوان یک نمونه بسیاری از هتل ها و اقامتگاه های ایران فاقد سرویس بهداشتی "فرنگی " هستند و این مساله توریست های خارجی را اذیت می کند.

یونس یحیی مدیر هتل  5 ستاره کوثر اصفهان (مهم ترین رقیب هتل عباسی در جذب توریست) می گوید هتل های ایران توانایی جذب انبوه توریست های خارجی را ندارند . وی می گوید:" در سال جاری شاهد افزایش 100 درصدی ورود توریست های خارجی به هتل های شهر اصفهان بوده ایم. به نظرم بایدهماهنگی بین دستگاه ها و بخش های مختلف اقتصادی برای جلب و جذب توریست و ارایه خدمات بهتر به آنها بیشتر باشد و هر بخش ساز خود را نزند. ما به یک کنسرسیوم مشترک در صنعت توریسم نیاز داریم."

"روث استندینگ" معلم 33 ساله بریتانیایی که در لابی هتل کوثر اصفهان در حال نوشیدن چای است می گوید باید کارهای زیادی برای بهتر کردن صنعت توریسم در ایران انجام شود. از جمله درباره اطلاعات لازم برای کسب و صدور ویزا.

وی می گوید به سختی توانسته است ویزای سفر به ایران را بگیرد و می افزاید وقتی وارد اصفهان شده و انبوه توریست های خارجی را در آنجا دیده متعجب شده است.